Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-12, 12:53   #21
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Hvis du ønsker å ødelegge deg selv, kan du jo ta deg en tur med Sling Shot i Orlando. Jeg kommer seriøst aldri til å bli den samme personen igjen etter den sinnsyke turen. Aldri!

Jeg begynner nesten å grine bare jeg ser filmen.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 22:08   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det er bra! Blir vanskelig uten. Barnevaktene er så langt unna
Drar man ut og spiser på en sådan dag bør man kanskje bestille bord?

Man er ofte på stranden og har bbq/piknik, men har også hatt middag på restaurant. Det kommer helt an på hvor man er egentlig. Mange steder er det fyrverkeri om kvelden.

Støtter forslaget om St.Augustine, fantastisk flott sted!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 22:10   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi vurderer Florida neste sommer, så jeg henger i tråden din.

Hvordan er vær og temp på sommerstid?

Varmt, veldig fuktig og kan regne/tordne endel omtrent daglig. Men du reiser vel for å få det varmt, ikke sant?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 22:14   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Jeg syntes Key West var flott, men det er vel ikke så masse for barna der egentlig. Det er langt å reise, mener vi brukte rundt 4 timer fra Miami.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 23:34   #25
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

dere må jo ta en tur til florida keys?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 15:11   #26
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

En liten oppdatering:

Nå er det en drøy uke siden vi kom hjem etter tre uker i Florida og vi har hatt en kjempeflott tur. Fikk ikke gjort alt vi hadde planlagt, på den andre side fikk vi gjort ting vi ikke hadde planlagt også, også er det jo fint å ha en grunn til å komme tilbake

USA er ett fantastisk ferieland og jeg ser egentlig ikke hvorfor jeg skal reise noe annet sted på familieferie i fremtiden, så man kan godt si jeg er småfrelst.

Vi hadde de to første ukene i Orlando med parker etc. Avbrutt med en natt i Daytona. Vi gjorde ikke så mange parker som vi i utgangspunktet hadde planlagt, droppet både Disney og Universal. Var i Sea World, Aquatica, Bush Gardens og Legoland. Sistnevnte anbefales på det varmeste for oss med litt yngre barn. Det er en liten park der alle attraksjoner er for barn i motsetning til andre parker som er større og har større voksenfokus. Sea World var fantastisk, ble veldig imponert over showene (som jeg ikke hadde noen forventninger til over hodet). Jeg tok Manta-riden deres og det er jeg råstolt over Jeg har vanvittig høydeskrekk og var like før og kansellere hele turen. Det var skummelt, men også veldig gøy! Vi var også der inne og så fyrverkeri 4.juli. Det var en fin opplevelse.
Bush Garden er en nyere park som ligger i Tampa og den skal visstnok ha noen av de beste berg og dalbanene i området. Det er en themepark med både rides og dyrepark. Poden koste seg i Sesame Street området de hadde for mindre barn. Jeg er imponert over hvor utrolig gjennomført alle parkene er over-there. De kan virkelig kunsten med å bygge opp rundt tema
Man kan kjøpe 14-dagerspass til Bush Gardens, Sea World og Aquatica for ett lite tillegg, det gjorde vi og det var helt klart verdt det. Da kunne man dra flere ettermiddager når den sterkeste heten hadde gitt seg og køene var mindre og det var generelt lite stress og mye plass i parkene. Deilig.

Vi var en dag på Cocoa beach på space coast, flyktet fra dårlig vær inne i sumpen i Orlando. Der likte jeg meg veldig godt. Strand er fint.
Ja, også var vi selvsagt på gatorsafari! I sånn jet-motor båt. Alligatorer så vi, blant mange, mange andre ville dyr. Om vi skal tilbake til Orlando vil jeg til Gatorland og Cape Caneveral.

Vi bestemte oss ganske fort for at vi droppet Miami til fordel for 5 dager Key West. Kjørte nedover på drøye 6 timer, gjennom everglades. Nå aner jeg jo ikke hva vi gikk glipp av der, men Key West var helt fantastisk deilig. Det er off-season der nå så det var romslig, vi hadde ett kjempefint hotell like ved Duval street og det var rolig og veldig chillax. Deilig å oppleve noe helt annet enn bil-Amerika som Orlando må kunne sies å være ett stjerneeksempel på Der var vi også på flere veldig, veldig gode restauranter. Vi var også på jet-ski safari med fireåringen mellom bena til far. Det var veldig gøy, men kanskje litt på kanten med tanke på poden. Han hadde hatt mer glede av det om han hadde vært større.
Og nå vil jeg bare tilbake.

Det ble en del shopping også. Så klart. Gjorde oss ferdig med det på Orlandos outlets og malls. Dro over med to halvtomme kofferter og kom hjem med tre stappfulle. Jaja. Vi har så vi klarer oss i lang tid fremover. Blant kupp verdt å nevnes er iPad med retinaskjerm, Pradasolbriller, silkekjole fra Tory Burch, 5 Levisbukser til en drøy tusenlapp. Det er veldig gøy å shoppe når alt er så billig, men det er veldig lett å ta litt av

Neste gang tror jeg jeg vil til California og kjøre kysten oppover. Vi skal helt sikkert tilbake til Orlando en gang, men da vil jeg bo ved sjøen, Tampa eller lignende og heller kjøre inn i gryta når man skal noe. Kjøre må man gjøre uansett, så da kan man egentlig bare ta utgangspunkt i hvor man vil bo og regne kjøreturene inn. Vi bodde veldig fint nå, med basseng rett utenfor døra, men havbrisen er uvurderlig i en sånn varme (vi hadde 35-40 grader i skyggen og en luftfuktighet man bare opplever i innenlandsklima).

Jetlag var fraværende på turen over. Vel hjemme igjen har det tatt oss flere døgn å prøve og få snudd døgnet. Hadde aldri trodd det skulle være såpass kjipt, men nå er det verste over da!

Alt i alt en veldig, veldig vellykket tur med blide voksne og barn. Poden ville ikke hjem igjen og jeg hadde glatt tatt tre uker til. Anbefales!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 15:19   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Vi skal helt sikkert tilbake til Orlando en gang, men da vil jeg bo ved sjøen, Tampa eller lignende og heller kjøre inn i gryta når man skal noe. Kjøre må man gjøre uansett, så da kan man egentlig bare ta utgangspunkt i hvor man vil bo og regne kjøreturene inn.

Vi kom hjem i går, og har samme konklusjon. Jeg har vært mye i USA tidligere, men ikke i Orlando på 22 år. Vi bode velig fint med privat basseng, og gjorde så godt som alle parkene. Vi var heldige med været, de fleste dagene vi var i parker var det "kjølig", dvs. under 30 grader, og litt regn i ny og ne.

Vi hadde en tur til Clearwater (fantastisk strand, men veldig mye folk og litt høy partyfaktor) og en til en privat strand ved Sarasota. Dit skal jeg definitivt tilbake. Om vi skal til Florida igjen vil jeg har vestkysten som base, og ta tre dager i Orlando med fullt parkkjør. Da kan vi bo på en Disneyresort og dermed ha utvidede åpningstider.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 17:50   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Jeg er litt enig med dere etter å ha bodd og studert i Florida i 4 år (nå er det riktignok lenge siden). For mye asfalt i Orlando, så vil også til kysten heller. Satser på at vi reiser høsten om to år, et par uker er planen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 19:05   #29
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Nå ser jeg dere er hjemme igjen, jeg skulle inn og foreslå Dalì-museumet i St. Petersburg. Jaja. Neste gang.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 19:18   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Neste gang, ja!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-12, 19:26   #31
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Vi kom hjem fra tre ukers California-ferie i går. Det har vært tre fantastiske uker! Vi er nok litt småfrelst vi også og drømmer allerede om Florida-ferie neste sommer (kanskjer noen dager i New York kombinert med to uker i Florida).

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 21:22   #32
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Vi kom hjem idag fra hovedbasen vår i Naples. Anbefales på det varmeste. Fantastiske strender.
Smak kan diskuteres, vi syntes Busch Gardens ligger langt bak Universal. Slitt park.
Ett par dager på Miami Beach, fint, men det holdt med 2 dager denne gangen.
Sov 20 minutter på overfarten og tvunget meg våken hele dagen. Neste år snakker vi om California. Dette var vår 3. sommer i Florida, vi syntes det er ett fantastisk feriested.

Blir nok ett år på Ft. Lauderdale siden kjenner jeg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 22:11   #33
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Det tror jeg så gjerne Fløyel! Vi droppet Universal pga. dårlige værmeldinger den uken vi hadde tenkt oss dit og amerikanernes superparanoide holdninger til en småmørk sky (= da stenger vi parken i minimum en time), samt at poden på fire år nok ikke hadde så mye ut av den parken og grensen for å traske rundt på halvinteressante ting var brukt opp for hans del . Vi dro til Key West i stedet og det angrer jeg ikke på. Universal står helt klart på "neste gang" lista.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 22:19   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det tror jeg så gjerne Fløyel! Vi droppet Universal pga. dårlige værmeldinger den uken vi hadde tenkt oss dit og amerikanernes superparanoide holdninger til en småmørk sky (= da stenger vi parken i minimum en time), samt at poden på fire år nok ikke hadde så mye ut av den parken og grensen for å traske rundt på halvinteressante ting var brukt opp for hans del . Vi dro til Key West i stedet og det angrer jeg ikke på. Universal står helt klart på "neste gang" lista.

Jeg tipper det var den uka vi var der (13. juli ca?). Da kom det et regnskyll hver dag, og noen av attraksjonene ble stengt på grunn av lyn. De stenger aldri på grunn av regn. Når det ikke har lynet på 15 minutter åpner de igjen, og det var nok av annet å finne på. Parkene i seg selv stenger ikke.

Jeg likte både Uniersal og Hollywood Studios, men veldig mange av attraksjonene var basert på filmer og hadde mye snakking i seg, noe Hiawata ble litt sliten av. Det ble litt traurig i lengden å få alt simultanoversatt. Jeg tror han hadde likt det bedre om noen år.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 22:25   #35
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Til dere som har vært i Florida nå juli - hvordan har været vært? Har kikket litt på yr.no innimellom og der har det meldt ganske mye regn.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 22:30   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Juli er jo regntid i Florida, august og september også. Det kan regne, tordne og lyne daglig, nokså normalt, men det varer aldri hele dagen. Det er varmt og fuktig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 22:34   #37
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Ja, jeg mente stengte attraksjonene, ikke hele parken . Vi var med på en del slike i alle parkene vi var i og det var, som du sier, helt greit. Ofte endte det i at mange forlot parken i uværet også ble det små køer og deilig temperatur etterpå. Ett pluss med andre ord.
Vi hadde tenkt å dra dit den 17. juli ja, så du er spot on og den dagen regnet det hele dagen frem til 17-tiden.

M.t.p. alder og Universal har jeg forstått det slik at det først og fremst er en store barn/voksen- park ja. Det er jo greit at barna kan henge litt med, at det ikke bare er de som er i fokus hele tiden, så det hadde jo gått greit. Samtidig fikk poden kjørt seg bra som en smule uinteressert haleheng i denne ferien

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 22:37   #38
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Juli er jo regntid i Florida, august og september også. Det kan regne, tordne og lyne daglig, nokså normalt, men det varer aldri hele dagen. Det er varmt og fuktig.

Ja. Vi hadde regn på dagen to-tre dager. Det ga seg i 17-tiden begge dagene. Thunderstoms på ettermiddag/kveld hadde vi ganske ofte. Ellers var det knallsol, kjempehett og luftfuktigheten var høy.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 22:39   #39
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Man bør være 54" i Universal ja.

Vi var i Orlando 18-20 juni. Ikke noe regn, men det føltes varmere og klammere der enn i Naples.
Vi har hatt 33-35 grader hver dag ca. en dag med grått og regn.
Ettermiddagsbyger har vi hatt noen.dager, men det går fort over.
Natt temperaturer på 27-29 grader.

Parker stenger attraksjonene om det er tordenvær i 10 miles omkrets. Busch garden stengte i 20 minutter når vi var der.

Vi fløy med Air Berlin i år, veldig greit. De er på linje med Norwegian.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 01-08-12 kl 22:47.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 22:40   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Til dere som har vært i Florida nå juli - hvordan har været vært? Har kikket litt på yr.no innimellom og der har det meldt ganske mye regn.

Det har regnet litt innimellom, men på de fire ukene vi var der (hele juli), så har vi kanskje hatt tre dager med bare regn.

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Vi hadde tenkt å dra dit den 17. juli ja, så du er spot on og den dagen regnet det hele dagen frem til 17-tiden.

Den dagen var vi i Animal Kingdom, og det regnet ikke hele dagen altså. Det regnet kraftig ca 40 minutter på ettermiddagen. Omtrent det samme gjorde det den 13. i Universal Studios. Den dagen ble det faktisk ganske kjølig på kvelden til tross for megavarme på morgenen, så vi måtte kjøpe tørre klær til Hiawata som var gjennomvåt etter diverse vannaktiviteter.

Nedbørsområdene er ofte veldig lokale, så om det regner der man bor, gjør det ikke nødvendigvis det i parkene.

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

M.t.p. alder og Universal har jeg forstått det slik at det først og fremst er en store barn/voksen- park ja. Det er jo greit at barna kan henge litt med, at det ikke bare er de som er i fokus hele tiden, så det hadde jo gått greit.

Den har Dr Seuss landing for de små, der likte Hiawata seg godt. Også har de Toon, som er gammeldagse tegneserier. Men han har i grunn ikke noe særlig forhold til dem, og syns det var litt kjedelig. Harry Potter og Spiderman likte han godt, men det er jo som du sier for litt eldre barn.

Den varmeste dagen hadde vi i Magic Kingdom, da tror jeg det var 38 grader. Ellers har det ligget ganske jevnt på et par og tretti grader.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no