Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Måtte dere lese om Christiane F på skolen?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-18, 18:42   #41
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?

Nei, men jeg leste den på egenhånd.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-18, 19:06   #42
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Sikker på det? Den kom på norsk i 1980. Det var da jeg leste den.

Jepp. Gikk ut av u-skolen den våren. Men leste den nok på egen hånd senere. Var denne en av dem som kom i bokklubben?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-18, 19:33   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Slutten? Det var vel på begynnelsen av 80-tallet. I hvert fall kom filmen Christiane F i 1981 og flere av de nevnte bøkene ble lest mens jeg gikk på ungdomskolen og VGS og jeg var russ i 1982.

Jeg husker ikke om jeg leste disse bøkene pga skolen eller bare fordi jeg slukte alt, men lest ble de. Christiane F (filmen) tror jeg at jeg så sammen med noen venner. Litt senere da jeg ble kjent med en del i det lokale rusmiljøet viste det seg at de var veldig opptatt av bøkene som var kommet til da og av filmen om Christiane F. og veldig opptatt av at jeg ikke skulle tilbys noe som helst. Rundt 20 av dem var døde før midten av 90-tallet.

Ja, det er mulig; jeg er født i 72 og leste dem nok senere. Og så filmen på video, i hvert fall.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-18, 19:35   #44
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?

Jeg nekter fortsatt (etter 27 år i Oslo) å sette mine ben på Scotsman. For der er det jo bare halliker. Øh, i alle fall ifølge Men tankene mine får du aldri ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-18, 19:39   #45
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?

Å være ung er for jævlig er den skjer første 18-årsfilmen jeg så på kino. Jeg var 12 (!) og hadde klart å overtale pappa til å være med meg. Jeg husket jeg sminket meg masse for å ikke bli stoppet i døra. Problemet var at jeg virkelig ikke kunne sminke meg, så jeg lurte nok ingen. Men jeg slapp inn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 00:37   #46
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Normy, her.

Tror ikke det var obligatorisk, men vi var en jentegjeng som fråtset i de bøkene ("Kjør meg til Slottsparken", "Hard asfalt", "Å være ung er for jævlig" og "Men tankene mine får du aldri") på 80tallet.

Jepp, vi og.
Men vi leste «Go ask Alice» i engelsken på vg1.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 00:44   #47
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?

Bare spør Alice, ja. Hah, den hadde jeg glemt. Leste den flere ganger på slutten av barneskolen. På privaten, altså. På skolen fikk vi ikke engang lese Narnia.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 02:13   #48
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.


Vi leste Herman Sachnowitz Det angår også deg på ungdomsskolen, og Henki - Han ga AIDS et ansikt på videregående.

Signerer Candy, vi gikk på samme videregående. Jeg leste også
"Kjør meg til Slottsparken", "Hard asfalt", "Å være ung er for jævlig" og "Men tankene mine får du aldri", men ikke på skolen.

Jeg leste forresten denne tråden i går, og hvem dukket opp i "Hitlåtens historie" på NRK i går? Nena, og "99 Luftballons". Med innslag/intervju av Christiane F.
Tipp hvilen sang jeg har hatt på hjernen siste døgnet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no