Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Nye hyttegardiner på en kveld?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-13, 18:13   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Nye hyttegardiner på en kveld?

Jeg trenger å sparke meg selv litt bak for å komme i gang, så da lager jeg selvsagt en liste.

1. Kjøpe stoff, tråd og rynkebånd.
2. Vaske stoffet.
3. Stryke stoffet.
4. Klippe opp 4 gardinlengder.
5. Sy kanter og nede på 4 gardiner.
6. Sy på rynkebånd og toppen på 4 gardiner.


Hvor langt kommer jeg i dag mon tro?


Sist redigert av Heilo : 05-05-13 kl 22:23.
Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 18:31   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye hyttegardiner på en kveld?

Heilo-to-do-liste!



Du blir ferdig før kl. 21.00.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 20:47   #3
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye hyttegardiner på en kveld?

Takk for tiltroen pøblis! Men jeg blir nok ikke ferdig før 21. Har bestemt meg for å ta kvelden og endre målsettinga til å gjelde hele helga. Det tar sin tid å stryke 10 kvadratmeter gardinstoff... Jeg er litt bekymret for at jeg får for store gardiner. Stoffet jeg har kjøpt var veldig bredt. Så lita som hytta er er det fare for at jeg ender opp med å tapetsere hele veggen med gardin.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 01:07   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye hyttegardiner på en kveld?

Søkkimponert over at du vasker først. Jeg har sydd mange gardiner i min tid, men vaske dem har ikke skjedd før år etterpå... og det har alltid gått bra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 09:59   #5
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye hyttegardiner på en kveld?

-ea-, jeg er ingen erfaren syerske, verken når det gjelder gardiner eller annet. Men akkurat det der med vasking først har jeg lært av "de voksne" som lærte meg opp, og det sitter i;-)

Nå skal jeg i gang. Etter et raskt internettsøk på rynkebånd og bredde har jeg funnet ut at gardinbredden blir omtrent halvparten/to tredjedeler etter rynking, ergo konkluderer jeg med at det er riktig å holde på den gardinbredden jeg har nå, selv om det er myyyye stoff.

Men hvordan var det nå man skulle sy på rynkebånd igjen? Internett, here I come!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 22:25   #6
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye hyttegardiner på en kveld?

Ferdig! Jeg er glad jeg ikke skal regne ut noen timepris på disse gardinene, men jeg er i grunnen veldig fornøyd med arbeidet jeg har gjort. Det ble penere sømmer og ryddigere kanter enn før. Kanskje jeg skulle begynne med å sy gardiner oftere enn hvert tredje år? (Ferdigbilder må vente siden gardinene ikke skal henges opp her hjemme.)

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 09:06   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye hyttegardiner på en kveld?

Så gøy at du blir fornøyd selv!
Da blir det jo veldig hyggelig å henge de opp!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 09:10   #8
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye hyttegardiner på en kveld?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Så gøy at du blir fornøyd selv!
Da blir det jo veldig hyggelig å henge de opp!

Ja, jeg håper det blir fint. Litt uvant å sy gardiner et annet sted enn der de skal henge, vanligvis har jeg kunnet prøve dem med en gang.

Det er noen underveis-bilder her, hvis noen har lyst til å se stoffet.


Sist redigert av Heilo : 06-05-13 kl 10:26.
Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 09:44   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye hyttegardiner på en kveld?

Linken virker ikke.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 10:26   #10
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye hyttegardiner på en kveld?

Takk for beskjed, gullet. Nå har jeg rettet den.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 13:43   #11
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nye hyttegardiner på en kveld?

Så flott stoff! Eg er sikker på at gardinene vart kjempefine.

Olvina er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no