Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Reingjøre en tørketrommel / feilsøking

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-13, 22:56   #1
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Reingjøre en tørketrommel / feilsøking

Vår kondenstørketrommel har en periode brukt fryktelig lang tid på å tørke klærne. I dag har den kun varmet klærne, men det har ikke gått noe vann til kondenssamleren, og følgelig har jeg varme og våte klær.

Jeg vet at jeg må reingjøre filteret i døra, filteret/ene i døråpningen og denne rillesaken som jeg finner innenfor to deksler. Men jeg lurer på om det finnes andre lure steder jeg burde reingjøre for å se om det hjelper? Hva kan det skyldes at det ikke kommer vann i tanken?

Synes ikke det er moro å kjøpe nye hvitevarer, så jeg håper noen har tips jeg kan teste ut. Trommelen er ca 5 år gammel, så det er vel lite å hente på å tilkalle service.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 23:22   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reingjøre en tørketrommel / feilsøking

Rense filtrene og se om det ikke bedrer seg? Pleier å hjelpe her ihvertfall. Den i døra rengjør jeg mellom hver gang jeg bruker trommelen, for der legger det seg et helt lag. Spesielt når jeg har tromlet håndklær.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 09:56   #3
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Reingjøre en tørketrommel / feilsøking

Ja, filtrene er greie. De renses jevnlig. Det jeg grunner på, er om det finnes noe annet i boksen som jeg burde ha åpnet og sett?

Finner ikke bruksanvisninga, heller ikke på nett. (Siemens Novotronic T 298 C)

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 11:45   #4
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Reingjøre en tørketrommel / feilsøking

Da er alle filtere reingjort, og så fikk jeg tatt litt vegger og vinduskarmer rundt i samme slengen Bruksanvisninga fant jeg også, da jeg skjønte at det var en Miele, og ikke en Siemens!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 11:53   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reingjøre en tørketrommel / feilsøking

Knis.
Funker den nå da?

Jeg har ei med langt hår i klesvasken, så et par ganger i året må jeg ta full rens og utgravninger innerst i filtersystemet. Urk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 11:55   #6
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Reingjøre en tørketrommel / feilsøking

Vet ikke enda. Bruksanvisningen poengterte at alt måtte være tørt før jeg satte filterene på plass, så nå står de til tørk. Krysser fingrene!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no