Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-12, 20:51   #21
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Jeg har ved en anledning jevnet tomatsuppa med melis i stedet for maisenna. Den suppa ble søt nok.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:52   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Mutti? Er det tysk hermetikk?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:54   #23
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Mormor på boks!

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 21:00   #24
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mutti? Er det tysk hermetikk?

Nei, men italiensk.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 21:04   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har ved en anledning jevnet tomatsuppa med melis i stedet for maisenna. Den suppa ble søt nok.

Det kan jeg tro; det skal vel en del melis til før den tykner.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 21:10   #26
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Omskriving: jeg har ved en anledning forsøkt jevne tomatsuppa med melis. Helt til jeg begynte banne over at den aldri tyknet og så på eska.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 21:32   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

:trøster: Jeg har brukt sukkerkulør som sjokoladesaus.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 21:37   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Helt sant. Jeg synes det varierer mye. Er det noen du vil anbefale som alltid er gode?

Jeg har aldri fått tomatretter til å bli søtere kun ved å koke. Mitt stalltips er kun mer sukker.

Mannen sier styr unna Coop sine, og de må være uten smak (de med smak, feks hvitløk, er fæle). Vi liker godt Gardner fra bla. Rimi. De er billige, men gode. Og italienske plommetomater på boks, husker ikke hvilke merker det er, men de fleste er gode, tror jeg. Men vi bruker mest Gardner.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 21:40   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Noterer Gardner.

Hva med Eldorado?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 21:43   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Hm.

http://m.dinside.no/826577/ligg-unna-tomater-paa-boks

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 21:43   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Jeg er litt usikker. Husker ikke helt hvordan de er. Jeg tror egentlig jeg har brukt det meste, og det har blitt godt hver gang. Mannen er mer kresen enn meg på sånt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 21:53   #32
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Hm. Jeg har brukt stangselleri mange ganger før, jeg tror ikke det er det som gjør det. De vanlige Coop sine er ikke gode, men jeg har brukt Änglamark sine og fått godt resultat.

Jeg har nemlig fått det til før, men bare omtrent 30 prosent av gangene. Kanskje jeg har snakket litt for strengt til tomatene, slik at de ble sure? (Hoho, måtte bare...)

Når jeg tenker meg om, har jeg nok brukt passerte tomater noen av de vellykkede gangene. Men det burde vel ikke være avgjørende for smaken, så egentlig?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 22:03   #33
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Hadde tenkt å starte tråd med samme tema. Suppa mi blir også nesten alltid for sur og det irriterer meg grenseløst!

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 22:18   #34
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor blir tomatsuppa sur?

Hmm. Jeg bruker helt tilfeldige tomater på boks, og synes aldri suppa er særlig sur. Jeg bruker Dixie sin oppskrift og synes at raspet gulerot er nok til å gjøre den søt nok. Kanskje kan det være at jeg tar oppi for mye fløte? Eller at vi rett og slett er blitt vandt med den litt syrlige smaken og ikke vet at den faktisk kan smake langt bedre med riktige tomater? Tror jeg må lage tomatsuppe igjen en dag snart, vesla er veldig glad i den.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no