Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skilsmisse-statistikken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-07, 11:32   #41
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skilsmisse-statistikken

Det er egentlig litt spennende; Hvor mange av oss skilsmissebarn er redde for å skille oss eller hvor mange synes det er en ok løsning når samlivet skranter.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 11:39   #42
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skilsmisse-statistikken

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det er egentlig litt spennende; Hvor mange av oss skilsmissebarn er redde for å skille oss eller hvor mange synes det er en ok løsning når samlivet skranter.

Er skilsmissebarn selv.

Det skal ikke bli at jeg skal bli i ekteskapet for enhver pris.

Noen ganger så hender det at man rett og slett ikke har mere å gi eller at andre ting spiller inn.

Det er så forskjell ifra menneske til menneske hva man er villig til å gjøre osv, for å bevare forholdet mm.

Noen klarer seg uten ytre hjelp, andre får ytre hjelp men klarer allikevel ikke å redde forholdet.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 11:41   #43
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skilsmisse-statistikken

Blå: Det er flott når voksne klarer å være voksne etter en skilsmisse. Dessverre skjer det altfor ofte at de ikke er det. Jeg mener å huske å ha lest helt nylig at 1 av 3 skilte par lever i en vedvarende konflikt over barna. Det er forferdelig mye! Jeg aner ikke om hvordan det har utviklet seg over tid, om det blir verre eller bedre.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 11:46   #44
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skilsmisse-statistikken

Polyanna: min erfaring er at konflikten/e er der resten av tiden desverre i mange tilfeller.

Kjenner til noen som skilte seg på 70 tallet og som fortsatt ikke kan møte hverandre uten at det blir bråk, helt tullete etter min mening.

Min eks som er pappaen til min datter, da vi skulle gå ifra hverandre så satte vi henne i høysetet og prøvde å få livet hennes så "normalt" som vi klarte etter bruddet og det fikk vi til.

Vi samarbeidet godt i mange år og nå er hun voksen.

Men vi kan fortsatt møtes og ta en kopp te ell.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 12:12   #45
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skilsmisse-statistikken

Jeg er klar over at jeg generaliserer ut fra et veldig lite utvalg her. Men jeg mener å se at tendensen i vår generasjon er mye bedre i forhold til at foreldre klarer å samarbeide etter en skilsmisse enn det den var i vår foreldregenerasjon.

Som skilsmissebarn selv vil jeg ikke se bort fra at jeg kan bli skilt, selv om jeg ikke ser et glimmer av sannsynlighet for det nå. Med bakgrunn i at jeg fremdeles, 19 år etter at mine foreldre ble skilt lever med et grums av gamle konflikter og problemer så har min mann og jeg allerede hatt "den store samtalen" om hvordan vi eventuelt skulle prøve å organisere oss dersom så galt skulle skje. Det er i hvert fall sikkert at en slik skilsmisse som jeg selv har gjennomlevd, det kommer mine barn aldri til å oppleve.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no