Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skjønnhet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-07, 12:57   #1
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Skjønnhet

Etter som årene har gått har mitt syn på skjønnhet forandret seg, eller kanskje det bare er at jeg har fått en mer bevisst holdning til hva jeg betrakter som skjønnhet? I begrepet skjønnhet legger jeg det som gjør et menneske attraktivt for andre.
Det har gått mer og mer opp for meg at dette for min del har svært lite å gjøre med det reklamen/media forteller meg at skjønnhet er. Disse menneskene som skal være en slags idealer for oss, og som mange av oss tilbringer hele livet med å strebe etter å ligne, finner jeg som regel svært lite tiltrekkende.
Det handler om noe annet. Noe udefinertbart. Noe man verken kan ta bilde av eller beskrive ordentlig. Noe som bare finnes. Man kan kalle det utstråling, sjarm eller hva som helst, men det dekker ikke helt hva jeg mener.
Det handler heller ikke om personlige egenskaper som godhet, visdom eller andre ting du kan finne i mennesker når du kjenner dem.
Dette kan like gjerne være en umiddelbar tiltrekking mot et fullstendig ukjent menneske. Det har heller ingenting med seksuell tiltrekning å gjøre, man kan møte mennesker av begge kjønn som gir det samme tiltrekkende inntrykket.

Det er litt godt å tenke på egentlig. At det finnes noe slikt.

Så tenker jeg litt videre. Hva er det folk strever med? Et perfekt utseende kan ikke gi deg "det". Du får ikke denne egenskapen av å ha de kuleste klærne, de flotteste puppene eller den mest veltrente kroppen.

Jeg vet ikke om dette er en egenskap man kan få, eller om det er noe man bare "har". Hvis det finnes en måte å tilegne seg "det" på, vil jeg i tilfelle svært gjerne ha oppskriften.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 13:44   #2
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjønnhet

Fint innlegg!
Det er igrunnen få modeller jeg syns er vakre. eller skjønne om du vil. Men ganske mange såkalt alminnelig mennesker er det.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 13:51   #3
kunstnerspiren
Til tider frustrert...
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 398
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Sv: Skjønnhet

Jo eldre jeg blir (er 32) og jo bedre "menneskekjenner" jeg med erfaring utvikler meg som, har jeg kommet frem til en eneste konklusjon: det er personligheten som gjør deg skjønn og vakker. Man kan være smellvakker utenpå og en personlighet som er bare egoistisk og selvsentrert for eksempel. Da hjelper skjønnhet ingenting, i mine øyne ihvertfall.

__________________
kunstnerspiren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 13:58   #4
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skjønnhet

Jeg tror det kan kalles utstråling, men det som jeg legger merke til, er folk som utstråler ro. De som virker som om de har det bra der de er i livet, og har det bra med seg selv.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no