Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvordan får jeg til å lukke laptopen uten at den skrur seg av?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-11, 16:51   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan får jeg til å lukke laptopen uten at den skrur seg av?

Vi bruker nå lap-topen min som en stasjonær pc, der den ligger i en skuff i skrivepulten, og er koblet til ekstern skjerm, mus og tastatur.Alt vel, bortsett fra at jeg må beholde pc-en åpen for at den ikke skal skru seg av. Hvor endrer jeg settingene for å la den stå på selv om den lukkes? At den bare skrur av laptop-skjermen?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:27   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får jeg til å lukke laptopen uten at den skrur seg av?

Jeg vil anta det kommer an på operativsystem.

På Vista endres dette slik:

Start > Kontrollpanel > Mobil PC > Endre hva som skjer når lokket lukkes.

Aner ikke hvordan man gjør det for andre operativsystem, men Windows-system bør vel følge omtrent samme oppsett.

Eh, ja, og om den ligger i en lukket skuff, så vær påpasselig med at maskinen blir kjølt nok ned! Kan lett bli litt overopphetet nede i en skuff.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:30   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får jeg til å lukke laptopen uten at den skrur seg av?

Du skal ikke like gjerne skaffe en Dock til den, så holder den seg på med skjermen nede.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:32   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får jeg til å lukke laptopen uten at den skrur seg av?

Takk! Måtte søke litt, men det hjap å vite hva jeg skulle søke etter!

(Skuffen er ganske godt ventilert, forresten, men takk for påminnelsen!)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:32   #5
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan får jeg til å lukke laptopen uten at den skrur seg av?

Tror du finner innstillinger under "strømsparing" eller noe sånt.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 18:13   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får jeg til å lukke laptopen uten at den skrur seg av?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Du skal ikke like gjerne skaffe en Dock til den, så holder den seg på med skjermen nede.

Det virker litt unødvendig når man kan få det til ved å endre innstillingene - jeg må tilstå at dockingstasjon er er produkt jeg aldri har sett poenget med.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:03   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får jeg til å lukke laptopen uten at den skrur seg av?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det virker litt unødvendig når man kan få det til ved å endre innstillingene - jeg må tilstå at dockingstasjon er er produkt jeg aldri har sett poenget med.

Pfft!
Når man har to skjermer og ørten USB-duppeditter og stadig har med pc-en på tur, er det ganske så greit å ha docking og slippe å koble ledninger hele tiden.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 00:20   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får jeg til å lukke laptopen uten at den skrur seg av?

Joa. Men denne skal bare brukes til dette.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 13:38   #9
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Hvordan får jeg til å lukke laptopen uten at den skrur seg av?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det virker litt unødvendig når man kan få det til ved å endre innstillingene - jeg må tilstå at dockingstasjon er er produkt jeg aldri har sett poenget med.

- Kom hjem...
- Klikk, inn i dockingen...
- Og vips så er strøm, skjerm, tastatur, mus, skrivere, portable disker og alt anna du kan finne på å ha kobla til en datamaskin koblet til.

Jeg ser et poeng.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 13:43   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får jeg til å lukke laptopen uten at den skrur seg av?

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

- Kom hjem...
- Klikk, inn i dockingen...
- Og vips så er strøm, skjerm, tastatur, mus, skrivere, portable disker og alt anna du kan finne på å ha kobla til en datamaskin koblet til.

Jeg ser et poeng.

Men hvis laptopen ikke er en jobbmaskin, men derimot en som står fjellstøtt på samme sted hjemme 24/7 så er docking virkelig ikke noe must.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 14:51   #11
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får jeg til å lukke laptopen uten at den skrur seg av?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Pfft!
Når man har to skjermer og ørten USB-duppeditter og stadig har med pc-en på tur, er det ganske så greit å ha docking og slippe å koble ledninger hele tiden.

Jepp. Jeg ser jo at en bærbar hjemmePC, som ikke skal flyttes rundt på ikke har samme behovet for enkel tilkobling. (Jeg tror jeg hadde blitt sprø hvis jeg hadde måtte fysisk koble til PCen min hver dag i steden for å docke den.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:55   #12
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Hvordan får jeg til å lukke laptopen uten at den skrur seg av?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men hvis laptopen ikke er en jobbmaskin, men derimot en som står fjellstøtt på samme sted hjemme 24/7 så er docking virkelig ikke noe must.

Javelda....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no