Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilke programmer er kjekke til mac?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-11, 15:50   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke programmer er kjekke til mac?

Jeg har fått meg mac, og det er endel år siden sist, og jeg regner med at ting har forandret seg endel siden da.

Hvilke programmer er greie å ha?
iLife pakken var med, og jeg har skaffet meg Pages.
Bør jeg ha Keynotes også, eller er det unødvendig?

Hvilket program er bra til bilderedigering og sånt småplukk?

Noe annet som er kjekt å ha?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 16:11   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?

Jeg bruker Pixelmator til bildebehandling
Evernote til smånotater
OpenOffice
Google Chrome
Adium til msn
Colloquy til irc
Transmission til torrents
Jing til raske screenshots som lastes opp på nett

AppStore er jo veldig kjekt, du finner sikkert mye fint der!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 21:29   #3
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?

Reeder til Google Reader/RSS
Pixelmator til bilderedigering
Sparrow til GMail
Ripit og Handbrake til backup og digitalisering av DVD
Adium til MSN, GoogleTalk, etc.
Skype til Skype
Spotify
TextExpander for å automatisere ting jeg skriver ofte
OmniGraffle
OmniFocus

Click to plugin gjør flash, silverlight valgfritt i Safari: http://hoyois.github.com/safariexten...clicktoplugin/

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 12:31   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?

Mine favs:

Spotify
Skype (liker ikke Audium av en eller annen grunn)
Firefox (ha alltid installert 2 nettlesere)
Dropbox (2GB ekstra lagring er ikke til å forakte.. jeg legger mye backup her)
Perian (kodecgreie så du kan se på alle filmformater i Quicktime)
TextWrangler (kode/teksteditor)

Syntes også det er kjekt å ha (men dette koster egentlig flesk):

iWorks
Officepakken
Adobe Premium (med blant annet inDesign, Dreamweaver og Photoshop)

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 12:36   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg har fått meg mac, og det er endel år siden sist, og jeg regner med at ting har forandret seg endel siden da.

Hvilke programmer er greie å ha?
iLife pakken var med, og jeg har skaffet meg Pages.
Bør jeg ha Keynotes også, eller er det unødvendig?

Hvilket program er bra til bilderedigering og sånt småplukk?

Noe annet som er kjekt å ha?

Keynote er veldig mye morsommere å jobbe med enn Powerpoint. Jeg har brukt Keynote til alle mine presentasjoner det siste året og de tar seg rett og slett mye bedre ut enn de andres, rent estetisk. Must have!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 14:25   #6
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?

Hvorfor skal man alltid ha to nettlesere?

Er pixelmator bedre enn PS Elements?

Og når jeg har Pages, trengs vel ikke open office?

Evernote har jeg allerede, den bruker jeg mye både på mac, ipad og iphone..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 14:52   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Skype (Oppfatter Adium som noe ustabilt, men jeg har ikke brukt det på lange tider så det kan være det har kommet seg.)

Men Skype er vel bare Skype, ikke msn?

Jeg har bare én nettleser, jeg liker ikke Safari, så jeg bruker Chrome.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 14:59   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Hvorfor skal man alltid ha to nettlesere?

Om den eine går treigt verkar den andre, som regel, betre.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 17:23   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men Skype er vel bare Skype, ikke msn?

Jeg har bare én nettleser, jeg liker ikke Safari, så jeg bruker Chrome.

Skype er Skype. Jeg syntes den er mye bedre enn feks MSN.

Du burde uansett ha to nettlesere i tilfelle den ene klikker. Vanskelig å få hentet nye installere på nett uten nettleser.... (Med mindre du har fler maskiner da).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 17:31   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?

Opplever dere ofte at nettleserne deres "klikker" altså? Det er en helt ukjent problemstilling for meg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 17:36   #11
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?

Her må jeg følge med. Du har oppdaget Photo Booth (med tilleggsprogrammer som kan lastes ned)? Det gjorde ikke jeg før jeg hadde hatt Mac noen år. Gutta elsker det. Jeg også.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men Skype er vel bare Skype, ikke msn?

Jeg har bare én nettleser, jeg liker ikke Safari, så jeg bruker Chrome.

Jeg har brukt Safari siden jeg gikk over til Mac i 2007, men siden det stadig er tregt gikk jeg nå over til Chrome. Er veldig glad i Chrome, men den funker ikke når jeg skal inn i nettbanken min (Sparebank1). Ikke Firefox heller. Noen som har en idé om hvorfor?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 18:54   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Opplever dere ofte at nettleserne deres "klikker" altså? Det er en helt ukjent problemstilling for meg.

Jeg har vært IT-support 1 linje, og ja: Det er slettes ikke uvanlig at det oppstår feil og oppdatering eller nyinstallasjon må til. Det skjer ikke alle hele tiden akkurat, men det er et billig tips å sørge for at du har to forskjellige installert. Kjipt når det skjer for da er du helt avhengig av å ha en annen maskin tilgjengelig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 21:59   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Opplever dere ofte at nettleserne deres "klikker" altså? Det er en helt ukjent problemstilling for meg.

Spesielt på Mac kan det være enkelte ting som fungerer i en nettleser, men ikke i en annen. Safari liker jeg ikke, og vilrker kanskje som Apple har redusert litt på utviklingstempoet der på en måte. Firefox og Chrome er absolutt å foretrekke...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 23:18   #14
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Spesielt på Mac kan det være enkelte ting som fungerer i en nettleser, men ikke i en annen. Safari liker jeg ikke, og vilrker kanskje som Apple har redusert litt på utviklingstempoet der på en måte. Firefox og Chrome er absolutt å foretrekke...

Høres merkelig ut, har brukt Mac i 6 år og aldri opplevd noe sånt; i dag bruker jeg Safari til alt, med fjerning av Flash gjennom Click to Flash/Click To Plugin så laster nettet raskt og uten viftesus eller heng. Safari og Chrome bruker samme "motor", Webkit; samme greie forskjellig innpakking (Chrome har god "sandboxing", men siden jeg ikke har faner som går på tur så er det ikke grunn for å velge Chrome fremfor Safari for meg). Firefox på Mac er treig, ser malplassert ut og bruker unødvendig mye ressurser.

Men kanskje du sikter til at Flash henger, eller at Java nekter å laste uten omstart av nettleser, eller at Silverlight ikke er installert, det er ting som kan fikses og har ingenting med nettleseren å gjøre. Et fjerde problem, som ikke kan fikses, er at nettsider har mangler på programmerings-/systemsiden.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no