Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-19, 16:27   #301
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

De første konfirmantene er kanskje til helgen? Ligger dere godt an? Gleder meg til å høre!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 18:26   #302
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De første konfirmantene er kanskje til helgen? Ligger dere godt an? Gleder meg til å høre!

Jepp, lørdag.

Ligger greit an, tror jeg. Stresser lite. En del småting igjen, pluss å bake en kake, men den er enkel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 18:58   #303
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De første konfirmantene er kanskje til helgen? Ligger dere godt an? Gleder meg til å høre!

Vi har til helgen. Vi ligger godt an. Jeg stresser ikke men vesla er stresset. Det eneste jeg må finne ut av er hvilke sko jeg skal gå i.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 19:32   #304
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De første konfirmantene er kanskje til helgen? Ligger dere godt an? Gleder meg til å høre!

14 dager - tror det meste er i havn? Skal lage hefter å ha på bordet, lage tale og øve litt på en blomsteroppsats.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 19:38   #305
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Det eneste vi har igjen er å

-pynte bordet
-sjekke at vi har nok servise, glass og bestikk
-kjøpe noen blomster og plukke de resterende
-sjekke at bilder og film funker på mine foreldres TV
-bake en kake
-henge opp noen bilder i en tråd
-stryke skjorter
-pusse sko hvis mannen gidder (det skjer omtrent aldri, så skoene trenger egentlig en puss).
-sjekke at jeg finner alt til bunadene
-sjekke at kokken finner fram

En del av dette gjør mannen, da. Jeg gjør slettes ikke alt selv.


Sist redigert av Hyacinth : 23-04-19 kl 19:50.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 08:55   #306
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Det jeg stresser mest med nå er å finne frem bilder vi kan lage en liten film av. Også skal jeg lage sanghefte, og burde ha en diktet sang også fra foreldrene til konfirmanten siden jeg ikke vil holde tale. Mulig faren hennes sier noen ord, men det får han velge selv. Vi driver og river mye av huset og nye takstoler kommer 2 dager etter konfirmasjonen, så stresser mer med det egentlig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 08:58   #307
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vi har på søndag, og begynner å stresse over at jeg ikke stresser Blir nok noen travle dager fremover, når jeg kommer på alt jeg hadde tenkt å gjøre i god tid.

Deltar forresten konfirmantene selv i noe av planleggingen og forberedelsene?

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 09:01   #308
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

En og en halv uke igjen. Vi har ikke blomster og pynt, men ingen av foreldrene engasjerer så veldig. Hotellet har kanskje noen lysestaker?

Ellers har de vel mat, vi har kaker. Jeg sier velkommen, faren holder tale og ungen sier takk. Noe mer trenger vi vel ikke?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 09:02   #309
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Konfirmasjon neste lørdag, før det er det mattetentamen, historieinnlevering og norsktentamen. Skal kjøpe dress i morgen så er det klart. Stresser litt, men det hjelper så lite.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 10:13   #310
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.358
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Lørdag! Har noenlunde kontroll. Holder på med quizzen.

Vi blir 27 stk, inkludert 2 under 3 år. Det blir nok show.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 10:29   #311
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

2,5 uke igjen til konfirmasjonen. Mat i boks, har pynteplan klar, drikke innkjøpt. Har ikke helt klart hvilke kaker osv, men det kommer. Talen er tenkt på, men ikke skrevet enda.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 10:39   #312
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Halvannen uke igjen her. Vi er i rute med mat, lokale, servise og bestikk, samt gjesteliste. Nå holder jeg på med research for å låne duker og servietter. (Lite damask hjemme hos oss.)

Jeg har også fått noen kakebakere. Nå er det store spørsmålet hvor mange kaker vi trenger til 29 personer (hvorav 4 barn under 13 år) som har fått både middag og dessert (riskrem) rett i forkant. Så langt har jeg en bløtkake, en ostekake, en kringle og en brownieskake (langpanne). Er det egentlig nok, hvis jeg slenger på noen boller med twist og annen sjokolade?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 12:32   #313
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Nesten 5 mnd til vår... Så jeg tar det helt rolig og leser om "stresset" deres jeg...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 15:49   #314
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Deltar forresten konfirmantene selv i noe av planleggingen og forberedelsene?

Jeg spør henne innemellom om hva hun synes og jeg regner med at hun skal hjelpe til med å brette servietter og dekke bord dagen før. Vi har også snakket om at hun kanskje ville bake en kake. Vi har bestilt et nokså ordinært koldtbord, men jeg skal også kjøpe noe sushi i tillegg fordi hun ønsket det. Hun har ikke vært spesielt opptatt av pynten, men jeg har prøvd å ta farger hun liker.

Jeg har også fått noen kakebakere og spurt dem hva de ønsker å lage. Jeg har fått en kaketopp med bilde av konfirmanten som liten og den skal på en marsipankake jeg lager. Lurer litt på å lage en kake med litt friske bær/frukt på, men det er ikke krise dersom det ikke blir gjort. Og så tenker jeg å kjøpe inn noen frosne makroner, for det orker jeg ikke lage selv.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 15:55   #315
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg testet ut pynteplanene mine i påsken og syns det ble fint

Skal nok ha noen finere blomster og kanskje mer grønt sammen med dem, men var mest for å teste farger.

Og skal ha disse serviettene sammen

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 15:56   #316
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Kjempefint!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 16:02   #317
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Fint!

Hvilken farge har du på veggen, btw?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 16:21   #318
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Fint!

Hvilken farge har du på veggen, btw?

Jotun green harmony

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 16:32   #319
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jotun green harmony

Nydelig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 16:33   #320
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Ok, jeg sporer av, men hvordan er den i forhold til laurbær?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no