Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor kjøper du genser?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 23:05   #1
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Hvor kjøper du genser?

Ja, hvor går det an å få tak i ålreite gensre? Jeg har nesten alltid kjøpt på butikker ala Vero Moda. Men nå har jeg blitt så lei den dårlige kvaliteten, syntetiske materialer som stinker svette etter en dags bruk, og plagg som mister fasongen etter noen få omganger i vaskemaskinen...

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:07   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Har ingen gensere omtrent jeg. Har bare cardigans, da det er lettere å lufte seg litt uten å ta de av. Får helt mark av gensere i sånn tynn strikk i bomull/polyester/annet syntetisk. Kunne nok hatt i ull, men jeg synes gensere generelt mister formen lett.

:sjikkelig god hjelp:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:09   #3
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Kun på Promod, men det har de ikke i Norge.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:11   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Benetton. Helt grei kvalitet som ikke koster for mye. Holder ikke evigheter, men lenge nok.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:22   #5
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Disse ser jo gode ut å gå i, men jeg føler etterhver for å gå i noe mer elegant enn bare ullundertøy og fleecegensre. Komfort går ofte fremfor utseende, men det ene behøver kanskje ikke utelukke det andre? Får se om jeg finner en forhandler av benetton.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 10:06   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Er det "yttergensere" du tenker på, altså strikkesaker? Jeg handler overalt jeg - på Lindex, H&M, Mango ... Kvaliteten varierer mer fra genser til genser enn fra butikk til butikk, synes jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 10:19   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.739
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Signerer Bluen. Jeg har handlet endel på Bik Bok i det siste, men også mye på Vero Moda og HM. Kvaliteten synes jeg varierer mest fra plagg til plagg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 11:19   #8
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Jeg syntes det er kun gensere i ren ull som holder seg fine. Og stort sett syntes jeg at pris og kvalitet henger sammen.

Jeg er enig i at Benetton har gensere i bra kvalitet til en rimelig pris.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 11:27   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Jeg har visst plutselig begynt å kjøpe hettegensere på Cubus. Ellers bruker jeg stort sett hettejakker fra jobb, og fra Cubus, gitt. Ev. Vero Moda. Cardigans finner jeg på HM, Lindex og sånne steder. Sånne tynne longsleeves kjøper jeg også på Lindex og HM.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:39   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Tynne genserar kjøpe eg på Cubus, hettejakker og genserar enten på Cubus eller HM, og ullgenserar på HM. Benetton sine i ull har eg også gode erfaringar med.

Acryl kjøpe eg ALDRI.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:47   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Glemte selvsagt å nevne at jeg alltid kikker på vaskelappen for å se hva klær inneholder. Jeg ser sikkert teit ut, men samma det. Det er det første jeg sjekker på et plagg jeg liker. Acryl er virkelig, virkelig dårlig. Jo høyere prosent, jo verre.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 13:00   #12
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Glemte selvsagt å nevne at jeg alltid kikker på vaskelappen for å se hva klær inneholder. Jeg ser sikkert teit ut, men samma det. Det er det første jeg sjekker på et plagg jeg liker. Acryl er virkelig, virkelig dårlig. Jo høyere prosent, jo verre.

Da er vi i tilfelle to som ser teite ut. Eg gjer også det.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 13:37   #13
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Da er vi i tilfelle to som ser teite ut. Eg gjer også det.

Tre.

Det er nesten så jeg irriterer meg over det selv, at akrylklær utgår uten unntak. Det er jo så mange fine plagg jeg går glipp av! Men jeg klarer det bare ikke, altså.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 13:44   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Jeg sjekker også lappen og styrer i all hovedsak unna akryl.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:31   #15
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Hvorfor ikke akkurat akryl da?

Det jeg er på utkikk etter er vanlige, litt tynne gensere. Ikke yttergensere, strikkesaker, nei.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:38   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Hvorfor ikke akkurat akryl da?

Det lukter svett, blant annet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:46   #17
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Kjøper overalt. Vila, LeneV, B-young, HM, Cubus, Ellos, utlandet når vi reiser osv.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:54   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.991
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Jeg har samme problem, og resultatet er at jeg nesten ikke eier gensere.

Jeg bruker mye tynne topper inni cardigans, hettejakker eller dressjakker; alt etter hvor fin jeg trenger å være den dagen

Jeg ser også alltid på lappen som sier noe om hva slags materiale den er laget av, og jeg har lært opp mannen til å gjøre det samme. Han har blitt skikkelig flink til ikke å kjøpe ting i akryl.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 16:25   #19
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Hvorfor ikke akkurat akryl da?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det lukter svett, blant annet.

Og så knitrer det når man drar genseren over hodet!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 16:52   #20
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor kjøper du genser?

Jeg liker de tynne genserene på Cubus. OK kvalitet og OK pris.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no