Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-09, 10:36   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Jeg er en av de ytterst få (?) som ikke hadde prøvd rettetang tidligere, ikke før i går kveld. Jeg kommenterte en nabos flotte hår, og hun dro meg med inn på badet for å prøve rettetangen sin på meg. Jeg fikk ikke se resultatet før hun var ferdig, og holdt på å svime av da jeg så meg i speilet. Jeg har ALDRI hatt så flott hår?? Mannen min sa jeg så ut som en annen person, han ble jo helt ellevill i blikket, og måtte til og med ringe meg fra jobb i dag og få meg til å sende et bilde på mobilen hans.

Naboen min sin rettetang koster 3000,- kroner. *dåne* Hun sier dette er den desidert beste (hun har prøvd sikkert hundretusen stykker) og at denne ikke sliter så mye på håret som andre. Det er jeg litt usikker på, hvor lite kan 200 grader slite på håret uansett, liksom. Men jeg har ikke råd til 3000,- kroner, så er det noen som har tips til en GOD rettetang til kanskje 1000,- eller mindre?

*har bursdag i morgen og vet endelig hva jeg ønsker meg*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:40   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Jeg har ingen tips til merker eller priser, men anbefaler å kjøpe en med relatvit bred "klemme". Da blir resultatet veldig mye bedre. Om de dyre sliter mindre på håret vet jeg ikke, men med en bred en trenger du ikke gå over like mange ganger, og det vil jo i såfall slite mindre. Og slik jeg har forstått i det, så henger pris sammen med kvalitet i rettetangverdenen.
Det er endel salonger osm har begynt å selge tenger, kanskje du finner en god en der?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:30   #3
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

He he , så bra at du fikk en god rette-hår-opplevelse Det er veldig viktig med rett hår Jeg har krøller, og elsker å rette ut håret mitt. De færreste vet faktisk at jeg har krøller for jeg har det alltid rett.

Mht tang så er keramiske flater viktig, det skader håret mindre enn f eks damp fra Babyliss (dårlig tang i mine øyne). Jeg har en fra frisøren, den kostet 2000 kr men er verdt hver eneste krone! Du kommer garantert til å bli fornøyd selv om den er dyr. De retter håret kjappere og lettere enn billigvariantene.

Jeg har denne: http://www.folica.com/GHD_Pink_Cerami_d3952.html
Kjøpt i Oslo hos frisørsalongen jeg bruker.

Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:34   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Takk for svar. Jeg er ikke i tvil om at jeg blir fornøyd, men når vi er midt i hussalg- og kjøp og må snu på kronene, så er 2-3000,- kroner en altfor høy utgift nå.
Jeg kan jo spare, men problemet er at jeg er så hekta nå at jeg kjenner jeg DØR litt innvendig med tanke på å gå uten rettetang i bare en UKE.

Fatter ikke at jeg ikke har prøvd dette før. Herregud så flott håret ble!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:38   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Et dumt spørsmål. Hvorfor bruker man rettetang?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:39   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Det finnes jo billige tenger med keramiske flater også. De funker jo de også. Litt mer plunder - ok, men du får det resultatet du vil av de også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:39   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Her kreves det før- og etter bilder altså Iset.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:44   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Et dumt spørsmål. Hvorfor bruker man rettetang?

Det samme spurte jeg meg selv om før også. Jeg trodde det helst bare var for de med krøller, og fattet ikke helt hvorfor SÅ MANGE brukte det. Helt til jeg prøvde selv og fikk se resultatet. Jeg har faktisk glatt hår fra før av, men det ble helt annerledes etter bruk av rettetang.


Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Her kreves det før- og etter bilder altså Iset.

Hehe, jeg tok noen bilder i går men de ble ikke så fine, trynet mitt så så rart ut. Har ikke så lyst å legge dem ut her.

Men det ble noe ala dette, bare litt kortere:

http://www.todaystylist.com/turban_hair_hat_magic.jpg

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:44   #9
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Ja er det ikke flott.

Kjøpte min rettetang for 5 år siden, super fornøyd. Merket er Phillips, husker ikke eksakt pris, men jeg tror den låg rundt 1000 kr.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:50   #10
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Den var dyr synes jeg. Jeg har en frisør-rettetang, og den har jeg hatt i mange år nå. Like fin. Kostet en tusenlapp. Men da er det super kvalitet også da, for den skal jo tåle like mye som en føner som står på i flere timer dagen.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:50   #11
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Jeg kjøpte min for rett under tusenlappen, og den har vært veldig bra. Husker ikke merket, dessverre. 3000 hørtes vanvittig ut.

Rettetang er helt supert, bortsett fra i vått vær for oss som egentlig har krøller eller fall...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:53   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Godt å høre at jeg kan få en tang ned i en tusenlapp. Jeg tror høner får hoggtenner før jeg bruker 3000,- kroner på noe slikt, hvertfall når det er så mye annet vi trenger.

Nei, jeg må få meg en i hus kjapt, for nå ble jeg følte meg jo som DEN modellen i går, hehe. Kunne gå med løst hår for første gang på evigheter. Går jeg med løst hår ellers, ser jeg ikke ut.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:56   #13
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Jeg ville gått innom en frisør jeg, og sett hva de har til salgs der. Erfaringen min er at de er bedre enn tenger fra butikkene. Tror du kan få en god nok i massevis til under tusenlappen. Husk bare å bruke varmebeskyttende hårprodukter (en spray eller krem), for ellers så sliter det veldig på håret.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 11:59   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Takk for tipset! Må jeg altså ha på slike produkter før jeg bruker tangen, eller etterpå? Teite spørsmål, men jeg har virkelig aldri brukt noe slikt før, verken stylingprodukter eller rettetang.
Naboen min tok noe pudder-greier i håret mitt i går. Husker ikke hva det het, men det kostet hvertfall nok, det også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 12:01   #15
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

var det denne?

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 12:03   #16
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Ta deg en tur på Qxl eller finn, finner sikker no brukt til en rimlig penge.

Vi har en til 700 kr her, funker fint den altså.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 12:06   #17
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Jeg har en til rundt tusenlappen tror jeg, kjøpt hos frisør. Kjempefornøyd med den. Bruker en spray fra Redken først. Håret mitt blir også mye finere med rettetant, men så sliter det så innmari, så det blir bare brukt til fest her.

Kanskje du får legge ut en annonse på Ønskes, kanskje noen har en de vil selge?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 12:07   #18
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Jeg kjøpte min for 300 kr på Elkjøp for noen år siden. Funket helt fint. Men nå finner jeg den ikke igjen etter flyttingen.

Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 12:09   #19
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Jeg kjøpte min på frisørsalong, Proffesional heter den. Er ca 5 cm bred og med en kam på siden. Har metallflater, ikke keramisk. Er veldig fornøyd med min. Kostet 999,-.
Dersom du bruker spray/krem som er ment for varmebehandling av hår, så skal det slite mindre på håret. Dessuten syns jeg det holder bedre også om man bruker det.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 12:10   #20
Poku
helt grønn
 
Poku sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Innlegg: 58
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg er blitt forelsket - i rettetang, trenger tips

Jeg har bare en billig en jeg kjøpte på elkjøp. Funker fint den altså. men jeg bruker den ikke hver dag da, bare når jeg skal være ekstra fresh. Du kan jo kjøpe en billig en til å begynne med og heller investere i en skikkelig en når du har råd?

__________________
Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no