Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skofus vs Viking

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-09, 00:24   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Mine unger herjer tydeligvis for mye i vann, og de er glade i å være ute. Viking, Ecco. Superfit osv alle har blitt våte, men det kan godt være at det j\har kommet snø/vann oppi fra skaftet.

Et supergodt alternativ til Cherrox er Viking Thermo, holder ned til -20 grader med ordentlig for og de er mye mykere enn vanlige Cherrox.

Du mener ikke at de viking thermogreiene faktisk kan brukes i sånne temperaturer? Jeg har sett folk skryte veldig av dem, og de er jo mykere og bedre enn cherrox, men de ser jo ikke ut som de er noe bedre isolert?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 08:53   #22
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Hos oss er det ikke nok med et par vintersko. Vi har brukt Viking goretex mest, og hatt Viking thermo(cherroxlignende) tilbruk i skikkelig slapsevær. Han blir klissvåt innimello pga dype vanndammen, og da rekker ikke skoene/støvlene å tørke over natta.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 09:58   #23
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du mener ikke at de viking thermogreiene faktisk kan brukes i sånne temperaturer? Jeg har sett folk skryte veldig av dem, og de er jo mykere og bedre enn cherrox, men de ser jo ikke ut som de er noe bedre isolert?

Det er en helt annen type for i Thermoene enn i Cherrox, jeg tror også at yttermaterialet gjør noe for isolasjonsegenskapene. Det er vanlig plast!
W på 8 elsker sine Thermostøvler og vil helst bruke bare de, myke og lette og ikke minst lette og ta på. Tom fine å sparke fotball i!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 10:03   #24
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Vi har hatt god erfaring med Ecco og med Viking. Prøvde også Reima sko ifjor som ikke fungerte als. Gjennomvåte med èn gang, og vanskelige å få tørre.
Vi har alltid måttet bruke Cherrox i tilegg til L. fordi han veldig godt liker å hoppe i alt som man kan hoppe og bli bløt.
Så her blir det støvel ala Cherrox (antagelig Viking) + Gore Tex sko.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 10:09   #25
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Vi dropper cherrox og kjøper Ecco eller Viking Goretex til alle tre. De er suverent best og nøyer man seg med fjorårets farge så kan man få dem for halv pris mange steder.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 10:12   #26
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Vi har hatt god erfaring med Ecco, Rådis (faktisk) og Viking. Og Cherrox. Når man har et sånnt barn som jeg har, så går det mest i gummistøvler og Cherrox - og han sliter det ut. Jeg har vurdert vadere flere ganger, for å si det sånn.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 10:18   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Og Skofus har jeg frytelig dårlig erfaring med, forresten. *svarer på spørsmålet*

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 13:27   #28
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Viking har jeg bare dårlig erfaring med, ble fort våt og kald. vi hadde ecco i fjor å var veldig fornøyd, i år prøver i skofus, flere av vennene mine skryter av de så da håper det jeg det er sant. Vi har kjøpt 3 par sko skofus å så har vi superfit og viking thermo.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 14:18   #29
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi har kjøpt 3 par sko skofus å så har vi superfit og viking thermo.

Fem par vintersko til en sesong?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 14:51   #30
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Fem par vintersko til en sesong?


Ja i barnehagen må de ha minst 2 par stående i reserve. Så da blir det 3 par der , 1 par hjemme å viking thermo som reserveløsning.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 14:56   #31
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skofus vs Viking

OMG! Da måtte jeg hatt fire ekstrajobber.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 14:59   #32
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

OMG! Da måtte jeg hatt fire ekstrajobber.

70%salg er fint skjønner du, da slimmer man ekstrajobber.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 15:13   #33
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Har bare erfaring med Ecco og har vært veldig fornøyd med det. Gutten min har hatt det hver år. I tillegg har han hatt Sorel til ordentlig kalde dager.

Det er jo ganske ulikt klima rundt i landet, så det er jo ikke så rart om folk har ulike behov og erfaringer.

Vi har aldri hatt cherrox, men jeg merker at han nå har begynt å bli mye mer aktiv og sliter desto mer på skoene. Da han var 1-3 år ble han aldri våt, men i år måtte jeg altså kjøpe Viking Thermo på slutten av sesongen. Da var det uker med slush til anklene her hvor vi bor, så det var absolutt nødvendig.

Skal du velge ville jeg valgt Viking goretex og et par Thermo i tillegg.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 15:51   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Glitterbarnet på snart fem har aldri hatt cherrox, viking thermo eller noe liknende. Vi har greid oss helt fint med gode goretex-støvler. I fjor kjøpte jeg et par med noen slags isolerte gummistøvler fordi jeg tenkte vi trengte noe sånt, men vi har brukt dem tre ganger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 16:38   #35
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Her har mine vikingsko både høst/vårmodell og i vintersko.
Er super fornøyd. Ecco brukte eldste når han var mindre, nå
er dem for smale. Men var fornøyd med dem også.
Har brukt Viking Thermo, men er usikker på om det blir det i år.
Minsten har slutta med bleie, og uhell kan skje. Da synes jeg dem
er et ok alternativ til reservesko. Så han får nok et par i alle fall.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 16:40   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Tisse i skoene? Jeg har aldri opplevd at tisset har kommet helt dit, inni underbukse, strømpebukse og bukse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 17:05   #37
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Tisse i skoene? Jeg har aldri opplevd at tisset har kommet helt dit, inni underbukse, strømpebukse og bukse.

Det har vi opplevd noen ganger, og da har vi puttet thermoene i vaskemaskinen.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 17:06   #38
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skofus vs Viking

I fjor hadde Poden vintersko fra Viking. De holdt seg kjempebra gjennom vinteren. Året før hadde han fra Skofus. De hang knapt sammen, og det før sesongen var over. Poden er ingen slite-ut-klær-og-sko-type, så kvaliteten var ganske skuffende.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 17:13   #39
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skofus vs Viking

de som selger skofus har jo tilbud på en type vintersko og cherrox i slik pakke. 499,- mener jeg (for 2 par). Da kan dere spare en del penger.
Om de slites ut i løpet av året, hva gjør vel det? Sko arves vel ikke så ofte uansett?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 17:19   #40
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skofus vs Viking

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Tisse i skoene? Jeg har aldri opplevd at tisset har kommet helt dit, inni underbukse, strømpebukse og bukse.

Vel - det har jeg opplevd. Flere ganger. Når syndefloden kommer, og det renner nedover beina, da lander det i skoene/støvlene
Men dockboots kan vaskes i vaskemaskina. Det har jeg funnet ut.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no