Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-07, 13:35   #81
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.562
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Kjenner til en pappa som tok fra gutten dukkevogna da han ville leke med den, det blir for dumt!

Ja, det blir litt komisk, særlig når man senere skal lære dem opp til hvor viktig det er at de som fedre blir flinke til å ta omsorg for babyene sine. De ser jo stadig vekk voksne menn som triller barnevong og tar seg av babyer. Hvorfor skal ikke småguttene gjøre det når pappane gjør det?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 14:59   #82
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Poden har dokkevogn.
Med bag og alt. En sånn kombisak.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 15:35   #83
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.108
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Poden har dokkevogn.
Med bag og alt. En sånn kombisak.

Storebror har også dukkevogn... han kjører den som en racerbil .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 17:20   #84
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Min gutter har hatt dukke og dukkevogn, de har lekt litt med det men noen slager har det ikke vært.
Minsten er veldig opptatt av rååsa for tiden, men han har ikke øsnket seg noen plagg i rosa. Men kommer det slike ønsker så får han selvsagt velge selv.
Når voksne gutter går i rosa kan vel små gutter gjøre det også.

De gangene jeg tar på neglelakk og minsten ser på det så skal ha ogaå ha på neglelakk. Og det får han også på alle sammen.
Sist tok jeg ikke på en rosa neglelakk, og måtte pent hente den rosa for den ville minsten ha på seg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 17:28   #85
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

He he. Kanskje S kan komme på playdate til guttevalpen? Han stiller i arvet, rosa/oransje bobledress! (True story)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 18:06   #86
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

He he. Kanskje S kan komme på playdate til guttevalpen?

Få ræven din over hit du, så skal vi nok fikse vi!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 20:51   #87
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Så bra at ikke du stod i veien for valgene hans!

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:12   #88
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.926
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Jeg ville ikke nektet lillegutt noe i rosa. Her om dagen lekte han forresten med den rosa veska til tulla i ført rosa solbriller og en rosa hårstrikk i håret. Han syntes tydeligvis at han var veldig fin, og det var han, jo. Lillegutt er ellers ikke interessert i dukker i det hele tatt, og han har god tilgang på dukker. Vi har fått en jentete jente og en guttete gutt, men om de vokser opp og vil noe helt annet er det også greit. Tror nok mannen hadde rynket på nesa og kommet med noen kommentarer i blomster-Finn-gata i smug, men hadde godtatt valgene til ungene for det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:14   #89
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

S løp inn i barnehagen i dag og ropte lykkelig at mamma skulle kjøpe rosa støvler til ham! Rosa støvler og sorte adidas joggesko med flaggermus på! Jeg liker kombinasjonen!

Som sagt så gjort. S ble så glad for støvlene.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:14   #90
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

He he. Kanskje S kan komme på playdate til guttevalpen? Han stiller i arvet, rosa/oransje bobledress! (True story)

Anytime!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:25   #91
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Hvorfor er det så rart med rosa til smågutter når gutter på 16-17 kan gå i det, da? Der er mange av mine elever som går i rosa uten å være det minste feminine.
Er ikke personlig så begeistra for rosa, foretrekker rødt. Men min sønn elsker alt som er rosa, lilla, regnbuefarget eller glitrende, så jeg kan bare se for meg hva vi hadde kommet hjem med om jeg hadde tatt med ham på shopping.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:37   #92
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Det er kult med rosa støvler, da! Holder med S der.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:38   #93
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Guttungen på 4,5 år er også opptatt av rosa og vil også gjerne se disse "Barbie"-filmene(jeg kjøpte de da han var 3), og da han var 2 var han opptatt av dukkevogner også. Men at han skulle komme til å bli HOMO av den grunn, det tviler jeg sterkt på.

Av meg skulle han også fått lov til å ha rosa støvler om han ville det, selv om Popmannen da hadde protestert vilt! Han er redd for at hans sønn skal bli/være homo.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:46   #94
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Jeg ser ikke noe galt i at gutter får rosa støvler dersom de vil ha det selv. Hvorfor skulle det være et problem? Jeg spurte helten hva han syntes, og han var såre enig med meg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 22:07   #95
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Nogle av mine gutte-elever går også i rosa, med store solbriller med logo og masse blingbling.

De italienske skihoppere har da råsa hjelm++

Minsten ville idag ha prinsesseblad i supermarkedet. Det fikk han.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 23:31   #96
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Fantastisk hønni . Flott at S får velge selv. Råååååsa er in hos litt eldre gutter! Klesbevisst og trendy er S!!

Jeg skulle gjerne ha kledd Felix i lyse råååååååsa pique til sommeren,men det skal IKKE min sambo ha noe av nei..... Jeg skal lære Pelix å like rååååååsa.

  Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 09:33   #97
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

***

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 14:57.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 09:41   #98
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Næh... han himler med øynene og kaller ham blomsterFinn... (uten at S hører det...)

S sier han synes rosa er en vakker farge, og at han ikke bryr seg om at Antonio og Kasper synes det er en jentefarge. Det synes jeg det står respekt av. Støvlene koster 99,- Jeg kan kjøpe nye om det blir krise. A arver dem jo likevel.

Blomster-Finn er en herlig mann!

Synes absolutt det er flott at man støtter opp om slike meninger - det tror jeg er viktig og bra!

  Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 09:50   #99
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Jeg er sikkert helt ut, men jeg er faktisk av den oppfatning at det er litt greit at det er forskjell på kjønnene.

Det er faktisk helt livsnødvendig at det er forskjell på kjønnene!

Men jeg skjønner ikke hvorfor dette argumentet alltid dukker opp i diskusjoner hvor det er snakk om at gutter og jenter kan like farger/leker som ikke er "typiske" for deres kjønn.

Hvis mannen min hadde kledd på seg en rosa skjorte hadde det jo fremdeles vårt en stor forskjell mellom oss to? Vi blir da ikke like av den grunn? Ikke hadde vi blitt like om han hadde rosa støvler heller - jeg har jo alltid brukt grønne!

Jeg skjønner vel egentlig at dette er et argument ut fra at mange kvinner liker en mann som gjør de "mannetingene" vi ikke har lyst til å gjøre - skifte dekk, vaske bil, måke snø mm. Men for å være helt ærlig ønsker jeg at mine unger skal vokse opp og gå inn i sin voksne verden uten å ha så sterke kjønnsroller som vi har i dag, hvor ikke kvinnen "automatisk" gjør alt innearbeidet og hvor mannen tar "utearbeidet".

Mer samhandling og bedre deling av de arbeidsoppgavene som finnes i en familie, tror jeg er den eneste veien som fører fram til likestilling.

  Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 09:46   #100
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Og mannen din syns det er greit?

Fluke, du har misforstått, det er sønnen som ville ha rosa støvler, ikke mannen. :vekke til live en gammel diskusjon:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no