Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag? III

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-24, 11:56   #281
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.536
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

I går: Pizzasnurrer til matpakker til uka.
I dag: Frokostbrød foreløpig. Har planer om fastelavnsboller senere i dag, og muligens ost- og skinkehorn.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 13:04   #282
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

I går, en gedigen, 2 etasjes bursdagskake til 12-åringen.
I dag, en haug med polarbrød og grove rundstykker som skal til mine barn og barnebarn, og grovbrød til eget bruk.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 14:34   #283
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.484
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Har boller til heving nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 16:34   #284
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.145
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Vaniljeboller, men de er ikke stekt enda. Håper de blir bra, måtte kaldheves siden jeg også måtte bli med barnet på håndball-kamper. Har trua.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 17:35   #285
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Bollefocaccia med blåbær og vaniljekrem.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 17:55   #286
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.789
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Her ble det vanlige boller, rosinboller og sjokoladeboller.
Så fastelavns boller senere ikveld.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 10:43   #287
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.910
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Kanelsnurrer av japansk melkebolledeig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 10:50   #288
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.069
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Bakte i går, steikte i dag. To rykande ferske landbrød på surdeig står til avkjøling på benken.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 11:06   #289
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Bakte sånne tynne, italienske, flatbrødlignende greier på søndag (lingue di suocera heter det vel på italiensk) på søndag. Pleier å kjøpe sånne på Smak av Italia, men de koster vel en 90-lapp per pakke, og det er mye synes jeg. Bruker dem til lunsj med ost på for det meste, men er også veldig gode til spekeskinke, pesto og allskens dip-er. Ble ikke helt som de jeg kjøper, men veldig gode likevel.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 18:48   #290
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.231
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Jeg har laget lomper. Jeg spiser de med pålegg i stedet for brød, og de som er gode er dyre i innkjøp, så nå skal jeg bli flinkere til å lage selv heller. Typisk nok var jeg for utålmodig til å gjøre det skikkelig, så det ble litt klumper fordi potetene ikke ble most skikkelig. Men de ble gode allikevel.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 20:56   #291
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.978
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har laget lomper. Jeg spiser de med pålegg i stedet for brød, og de som er gode er dyre i innkjøp, så nå skal jeg bli flinkere til å lage selv heller. Typisk nok var jeg for utålmodig til å gjøre det skikkelig, så det ble litt klumper fordi potetene ikke ble most skikkelig. Men de ble gode allikevel.

Har du en oppskrift og noen tips? Steker du dem på takke?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-24, 21:12   #292
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.536
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Boller, som guttungen skal ha med når han drar for å besøke sin tvillingsøster på torsdag. Hun elsker boller.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-24, 09:37   #293
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.231
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Har du en oppskrift og noen tips? Steker du dem på takke?

Ca 20 lomper
1 kg potet
3-4 dl hvetemel
1 ts salt

Kok potetene møre og skrell dem, eller bruk gamle kokte poteter. Mos de sammen med saltet, og bland inn ca 2 dl mel. Bruker du kokefaste poteter trenger du mer mel. Resten av melet brukes til utbaking. Kjøkkenmaskin med kjøttkvern er best til mosing, men jeg er for utålmodig, så jeg moser for hånd.

Ifølge oppskriften skal deigen deles i 4 emner, og kjevles ut en og en. Så bruker man en tallerken som mal og skjærer ut lompene. Men jeg kjevler ut en og en på en sirkel av litt stivt gråpapir sånn at jeg kan snu den mens jeg kjevler.
Steker på takke på begge sider, på høy varme. Har også brukt tørr stekepanne, men det tar en halv evighet. Legges i stabel pakket inn i kjøkkenhåndkle sånn at de holder seg myke.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 21-02-24 kl 09:42.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-24, 16:13   #294
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.484
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Boller, som guttungen skal ha med når han drar for å besøke sin tvillingsøster på torsdag. Hun elsker boller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-24, 20:26   #295
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.978
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Takk frukt. Da tror jeg at jeg skal prøve det ved en anledning, helst til helgen allerede. Jeg pleier å mose kokte poteter med en sånn manuell potetmoser. Den ser ut som en hvitløkspresse, bare mye større. Da slipper jeg kjøkkenmaskinstyret.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-24, 10:43   #296
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.500
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Bakte gahkko igår. Ett år siden sist, og brukte samme oppskrifta:
https://brodogkorn.no/oppskrift/gahkko-samisk-festbrod/
Veldig godt, burde bake det oftere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-24, 09:55   #297
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.910
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Det har blitt en del baking de siste ti dagene. To ganger har jeg bakt kongelige nøttekaker (en slags cookie) med hakket sjokolade og valnøtter. Jeg har bakt ostekake, kokoskake og brownies til bursdagsfeiring samt to ladninger pizzasnurrer (en med skinke, mais og oliven og en med bare saus og ost til den kresne) og flere myke matpakkeruter.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-24, 09:16   #298
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Baking er det vel ikke, men tradisjonen tro har jeg lagd Orangettes (kandiserte appelsinskal trukket med sjokolade) til påske. Gode er de, og denne gangen ble de skikkelig pene. Jeg elsker at man kan kjøpe kuvertyre i daglivarebutikken, og sliper det der styret med å temperere sjokoladen opp og ned for å få et hardt og stabilt sjokoladeskall.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-24, 11:20   #299
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

Jeg har også plutselig begynt å bake. Forrige helg var det nanbrød, så rundstykker til påsken på fredag og i går bakt jeg pitabrød. Det blir så bra og jeg er så fornøyd for jeg trodde ikke at jeg kunne sånt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-24, 21:43   #300
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.244
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag? III

I dag har jeg bakt Nigellas Lemon Polenta Cake.

Den blir bedre om den er laget dagen før.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no