Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Malm seng med oppbevaring

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-15, 14:15   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Malm seng med oppbevaring

Jeg har funnet en tråd hvor Malm seng (Ikea) ikke får mye ros. http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=malm+seng

Jeg regner med at det er den vanlige dobbeltsengen? Jeg har ikke plass til skuffer på sidene. Denne til å slå opp virker fristende. Det blir bare sesongvarer som julepynt og slikt oppi. Har noen denne sengen? Virker den solid?
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70249870/

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 14:19   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Problemet med sånne senger er vel at det begrenser seg litt hvor mye madrass man kan ha før den blir veldig høy? Jeg ville definitivt heller hatt en kontinentalseng enn oppbevaringsplassen under.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 14:34   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Jeg syns den så genial ut. Men jeg har ingen erfaring med Malm. Vi har en annen IKEA seng, og er fornøyd med den. Jeg liker at den er litt høy med tykk madrass. Så kan jeg bare velte meg ut av sengen om morgenen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 17:37   #4
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Den så praktisk ut. Vi har en ordinær Malm dobbeltseng vi er veldig godt fornøyde med. Men skrekkscenariet med en slik seng med oppbevaring er jo om noen små skulle finne på å gjemme seg inni senga og ikke komme seg ut igjen. Nå ser jeg sikkert spøkelser på høylys dag, men jeg ville sjekket ut om den evt kan låses av om dere har unger i en alder der det kan være relevant.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 17:44   #5
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Vi har denne sengen og er utrolig fornøyd. Den tåler skikkelig madrasser. Vi kjøpte den dyreste typen madrass + overmadrass som passer til denne sengen fra IKEA og den er som en drøm å sove i. Har hatt flere gjester som også har sovet i den og berømmer madrassene.
Min mann er super skeptisk til alt fra IKEA, men er overrasket fornøyd.
Det er romslig lagring (plass til det utroligste) og er enkel å betjene.

Vi hadde dyre rammemadrasser fra før av og var veldig godt vant.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 19:26   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Vi har den også, og er like fornøyde som Schnuppa. Jeg må innrømme at sengen vår er ganske høy for meg som er så kort, men det går jo helt greit.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 10:56   #7
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Takk for svar. Det frister å kjøpe den. Ikea anbefaler 3 ulike madrasser, jeg leste også på Ikea Hackers at noen andre hadde kjøpt annen type madrass. Størrelsen er vel viktig, og at den ikke er altfor høy. Skjønt Ikea Hackers posten hadde påmontert en ekstra ramme under for å få enda mer oppbevaring!! http://www.ikeahackers.net/2014/02/l...f-storage.html

Vi har 12 år gamle rammemadrasser, og har stukket noen ting under... veldig stygt. Jeg har brukt sengeskjørt før, men det er ikke veldig pent heller.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 10:58   #8
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Vi har denne sengen og er utrolig fornøyd. Den tåler skikkelig madrasser. Vi kjøpte den dyreste typen madrass + overmadrass som passer til denne sengen fra IKEA og den er som en drøm å sove i. Har hatt flere gjester som også har sovet i den og berømmer madrassene.
Min mann er super skeptisk til alt fra IKEA, men er overrasket fornøyd.
Det er romslig lagring (plass til det utroligste) og er enkel å betjene.

Vi hadde dyre rammemadrasser fra før av og var veldig godt vant.

Fantastisk at du får overmadrass på. Jeg tenkte på om høyden ble et problem.

Men kan det brukes 2 x 80 cm? Man må ikke ha hel 160 cm?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 11:03   #9
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Den så praktisk ut. Vi har en ordinær Malm dobbeltseng vi er veldig godt fornøyde med. Men skrekkscenariet med en slik seng med oppbevaring er jo om noen små skulle finne på å gjemme seg inni senga og ikke komme seg ut igjen. Nå ser jeg sikkert spøkelser på høylys dag, men jeg ville sjekket ut om den evt kan låses av om dere har unger i en alder der det kan være relevant.

Ja, det var det da. Jeg bør stappe den så full at det ikke går mer oppi... Den minste er 9 og sterk. Jeg kan mer se for meg at han eldste kan finne på å tulle og sette seg oppå sengen hvis minste har gjemt seg oppi. Han kan feilbedømme og dra spøk for langt på grunn av visse problemer.

Den bøylen som går opp og holder madrassen på plass... Ser for meg en liten hengelås, og skru fast en ring i trerammen.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 11:17   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Denne posten har fått meg til å innse at jeg jo har et hav av oppbevaringsplass under senga! Det har jeg aldri tenkt på før. Vi har seng helt ned til gulvet, og med ingenting i midten. Vi har ikke åpne-lukke dings, men hvis det er ting man sjelden bruker (julepynt? ) gjør det jo ikke noe. Hvordan blir det med oppbevaring under senga hvis man har varmekabler?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 11:34   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Jeg har kjøpt denne til gjesterommet, har Hövåg madrass til og Tuddal overmadrass over det. Gjestene som har sovet på den til nå har vært veldig fornøyde med seng og madrass, men svigerforeldrene mine synes den nesten ble for høy, men så er de ikke så lange noen av dem.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 12:33   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Ja, det var det da. Jeg bør stappe den så full at det ikke går mer oppi... Den minste er 9 og sterk. Jeg kan mer se for meg at han eldste kan finne på å tulle og sette seg oppå sengen hvis minste har gjemt seg oppi. Han kan feilbedømme og dra spøk for langt på grunn av visse problemer.

Den bøylen som går opp og holder madrassen på plass... Ser for meg en liten hengelås, og skru fast en ring i trerammen.

Det er tungt å løfte senga opp altså. Jeg må ta i skikkelig, og jeg er ikke spesielt svak. Den "snora" man må dra i er ganske kort og det er litt vanskelig å få skikkelig tak. Jeg hadde ikke bekymret meg for at ungene skulle løfte den opp. Våre unger vet ikke at det kan gjøres engang, og vi har ikke tenkt å fortelle dem det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 13:11   #13
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Jeg er også en som har vanlig dobbel Malm-seng og er fornøyd.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-15, 11:51   #14
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Fantastisk at du får overmadrass på. Jeg tenkte på om høyden ble et problem.

Men kan det brukes 2 x 80 cm? Man må ikke ha hel 160 cm?

Høyden på selve sengen er ikke noe problem for oss, selv om den som nevnt i tråden er litt høyere enn vanlige senger.
Hvis du tenker på høyden med madrass OG overmadrass så er ikke det noe problem. Vi valgte den dyreste av de tre madrassene IKEA anbefalte til sengen og den dyreste (eller nest dyreste) overmadarassen (den som føles som tempur-madrass).
Mine foreldre har skikkelig dyre senger hjemme med tempurmadrasser og hun ønsker å bytte til tilsvarende våre etter å ha prøvd den.

Jeg bekymrer meg ikke for at barna skal bruke den som et gjemmested da jeg tror det blir for tungt for de å løfte opp.

Vi valgte 180cm bred seng og har 2 stykk 90 cm madrasser i den.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 21:47   #15
Bodil
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 1
Bodil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Hei.
Dere som har kjøpt stor madrass - hvor mye veier den? Vi gikk for en madrass som er tyngre enn anbefalt, fikk ikke med oss at vektgrensa var 41. Noen med erfaring?

Bodil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 23:02   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Malm seng med oppbevaring

Den virket utrolig smart!
Vi har kontinentalseng fra Jensen, jeg likte nesten bedre Sultan fra Ikea.
Jensen merker jeg så lett når mannen rører på seg(ligger å humper om han lager litt tyngre vendinger, og vi har 180 bred.).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no