Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hive ut skinnsofaen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-16, 13:16   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Hive ut skinnsofaen?

Jeg trenger litt innspill til stua vår.

Har prøvd å ta noen bilder. Stua er "tredelt". Spisebordet for seg, så en sofagruppe, også hadde vi helt til i går, sofa i Tv-kroken".
I går fikk jeg sofa etter farmor, som jeg gjerne vil bruke. Og den sofaen som sto foran tv'n var rundt 15 år gammel, og MEGET slitt.

Men sofaen etter farmor er ingen "slenge seg ned i" sofa. Så jeg måtte flytte en stol dit, og dermed ble det ikke slik jeg hadde sett for meg.

Så nå lurer jeg på å hive ut skinnsofaen, og sette arvesofa der.

Untitled by S, on Flickr

Her ser dere skinnsofaen, og en av arvestolene.

Untitled by S, on Flickr

Tv-kroken

Untitled by S, on Flickr

Spisestuedelen

Untitled by S, on Flickr

Arvesofa. Er med to stoler til denne.


Skinnsofaen er "billig" i forhold til arvesofaen. Og arvesofaen er kulere, selv om den ikke er moderne, og den har affeksjonsverdi.

Jeg har en skinnstol til (ikke lik) som kan settes foran tv'n. Skinnsofaen går ikke der, den er altfor stor, for den kroken er ikke stor.

Må ha nytt salongbord etterhvert, det jeg har er "kriseløsning".

Føles litt teit å hive ut en grei skinnsofa, men føles heller ikke helt greit at den arve-sofaen blir plassert i et hjørne, slik den blir nå. Og de to stolene som fulgte med, de er bare i veien slik ting er nå.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0314.jpg (484,4 KB, 14 visninger)
__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09

Sist redigert av Serafin : 11-03-16 kl 13:22.
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 17:01   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hive ut skinnsofaen?

Hjørnesofa er jo innmari deilig da.....flytte reclaineren og sette stolene der? (Sånn ovenfor arvesofaen)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 17:29   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hive ut skinnsofaen?

Problemet er at tv'n er der arvesofaen er.
Skinnsofaen brukes mer eller mindre bare når vi har besøk.

Arvesofaen og stolene funker dårlig til å "slenge seg ned" foran tv'n. Og jeg ser ingen fornuftig måte å flytte tvn på, så den kan stå i forlengelse av skinnsofaen.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 19:33   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hive ut skinnsofaen?

Kan du henge tv'n på veggen på en sånn arm som kan dras ut og svinges?
Får skinnsofaen plass i tvkroken om du tar bort møbelet som tv'n står på og henger den på veggen?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 19:36   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hive ut skinnsofaen?

Kan du flytte spisestua til en annen del av stua, kanskje? Jeg klarer ikke helt å få tak på hvordan gulvflaten ser ut og hvor de ulike delene er plassert.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 19:51   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hive ut skinnsofaen?

Mulig å flytte skinnsofaen til der TV'en er? Om du skal sette arvesofaen der skinnsofaen er, hva skal du da sitte i når dere ser TV/hva sto der før?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 20:11   #7
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hive ut skinnsofaen?

Det er vanskelig å ta fornuftige bilder av stua, for den er "krokete".

Der stolen + arvesofa står nå, sto til i går en hauggammal, stygg tøysofa, som bare var puttet dit da jeg ble alene for tre år siden, som en "midlertidlig" løsning. Den sofaen er nå på dynga, og har utspilt sin rolle for lenge siden.

Den delen arvesofaen, stolen og tv'n nå er i, er bittelite. Når den andre hjørnesofaen sto der, så gikk den helt bort til tv-møblet. (tv-greiene blir byttet ut, det er også midlertidlig ).

Det jeg skulle ha hatt er en liten sofa der der stol/arvesofa nå står. Også ha arvesofa der skinnsofaen står.

Skinnsofa går ikke inn der arvesofa står, pga måten den er skrudd sammen på, da dekker den hele "åpningen".

Ett alternativ er å sette tv der spisestua nå står, men da må spisestua inn i "kroken" der tvn er, og dermed mister vi en "sone" av stua.

Og jeg er jo elendig til å forklare. *ler*

Jeg fabler litt om å prøve å skru den *** skinnsofaen fra hverandre, og se om jeg får skrudd den sammen som treseter, da hadde alle problemene blitt løst.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 20:17   #8
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hive ut skinnsofaen?

Jeg måtte måle.
Den skinnsofaen går ikke inn i tv-kroken, ikke engang med makt og sag.

Pokker heller. Hadde jeg selv bestemt den dagen sofa ble kjøpt, så hadde jeg aldri i verden kjøpt det digre monsteret der.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 20:38   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hive ut skinnsofaen?

Du kan jo ha to ulike soner med sofa selv om de blir veldig nær hverandre? Jeg ville satt spisestua inn der du har tv nå.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 20:55   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hive ut skinnsofaen?

Du kan jo selge/gi bort skinnsofaen og få deg noe som passer bedre inn.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 21:14   #11
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hive ut skinnsofaen?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Du kan jo selge/gi bort skinnsofaen og få deg noe som passer bedre inn.

Det tok rundt et døgn, men så kom jeg på det selv også.

Jeg tenkte jo å ev lagre den ett eller annet sted. Men jeg vil jo ikke ha den, overhode.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 21:15   #12
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hive ut skinnsofaen?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Du kan jo ha to ulike soner med sofa selv om de blir veldig nær hverandre? Jeg ville satt spisestua inn der du har tv nå.

Da er det ikke noe sted å ha tv'n.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 21:55   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hive ut skinnsofaen?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Det tok rundt et døgn, men så kom jeg på det selv også.

Jeg tenkte jo å ev lagre den ett eller annet sted. Men jeg vil jo ikke ha den, overhode.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no