Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-16, 19:47   #21
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Store skuffer til alt av tørrvarer!

Og en kjempestor kum. Ønsker meg sånn styrbar kran også.

Masse skuffer er tegnet inn.

Stor kum er med. Sånn kran var et godt tips!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 19:47   #22
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Slike i hjørnet om du har hjørneskap. Liker ikke stikkontakter på veggen

Har ikke hjørneskap.

Har sånn stikk som kommer opp av benken på øya.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 19:49   #23
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

En slik som Frøy viser, masse benkeplass, dryppsone ved vask, få profesjonelle til å sette opp kjøkkeninredningen, uttrekkbar langskap med tilgang fra begge sider til tørrvarer og lignende.

Skal ha dryppsone om vi lander på trebenk, velger vi keramikk eller stål så tror jeg vi dropper det.

Skal definitivt betale for å få det montert. Jeg er best på å rive ...

Har tegnet inn to høyskap med uttrekkbare hyller.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 19:51   #24
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Jeg avbefaler kran med slik uttrekkbar "dusj" på. Vi hadde det i det forrige huset, og da vi måtte ha service på den pga lekkasje sa rørleggeren at det var veldig vanlig med de kranene.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 19:57   #25
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Benkeplate av stein ja! Så deilig å kunne søle og sette varme ting rett på benken. Skummelt å jobbe på andre sitt kjøkken uten etterpå ja.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 20:17   #26
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Mange gode innspill her! Masse benkeplass er egentlig min nr. 1, men det ser jeg at du har allerede. Jeg er så glad i benkeplass at jeg nektet å ha stikkontaktsøyler i benken fordi det ville ta litt benkeplass.

Ting vi er veldig fornøyde med at vi gjorde:

  • Halvannen stekeovn, dvs. vanlig 60 cm og en liten en på 30 cm. De utfyller hverandre veldig bra!
  • Stor koketopp (90 cm), det var en ny verden!
  • Ekstra dyp kjøkkenbenk; gir både muligheten for dypere skuffer og er gull verdt ved pizzabaking osv.
  • Halvannen, dyp oppvaskkum. Utrolig greit å ha en liten kum i tillegg til den store.
  • "industrielt" blandebatteri; vet ikke helt hva det heter - sånn med spyling og slange. Kjekt for vasking av stekeplater, stekepanner, store kjeler og vask av oppvaskkum
  • Lite uttrekksskap rett ved oppvaskbenken ved siden av søppelskuffen der vi har alt av oppvaskmidler, veldig oversiktlig og praktisk:

Det jeg ikke er så fornøyd med er at vi valgte skap fremfor skuffer på to av underskapene. Det var for å få ned totalkosten på kjøkkenet, men jeg angrer på iallefall ett av dem. Det er heldigvis mulig å gjøre noe med i etterkant. Det jeg også gjerne skulle hatt var avfallsskuffe rett under benken der jeg tilbereder mat, aller helst med mulighet for å løfte opp deler av benkeplata og skuffe matavfallet rett ned i søppelbøtta. Men det ble en litt for omfattende greie.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 20:21   #27
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

...


Sist redigert av Cuyahoga : 24-02-18 kl 09:40.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 20:22   #28
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

...


Sist redigert av Cuyahoga : 24-02-18 kl 09:40.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 20:32   #29
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Vi har byttet kjøkken nå i 2016, og jeg elsker at jeg valgte xxl-underskap med skuffer som er 70 cm dype. Og tørrvareskapet mitt er genialt:



I tillegg valgte vi kombi stekovn og micro, og en kombi stekeovn og dampovn, samt 80 cm koketopp.

EN stor kum, og blandebatteri med uttrekksdusj.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 20:35   #30
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Henger her for lure tips, vi er i planleggingsmodus. Skal kanskje slå ned en vegg og sånt, da. :nervøs:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 20:38   #31
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Nå vet jeg jo ikke om jeg kommer til å bli fornøyd, men jeg har valgt brede skuffer (100 cm) fremfor smalere. Under vasken har jeg også valgt brede skuffer, for å få plass til alle avfallsbøttene (6 forskjellige )

Det viktigste jeg gjorde var å tenke igjennom hvordan kjøkkenet ville brukes, og sørge for at arbeidssonene var riktige ift bruken. Jeg har også lagt opp til en arbeidstrekant som tar hensyn til hva jeg trenger når jeg lager forskjellige typer mat. Jeg jobber f.eks. annerledes når jeg baker enn når jeg lager middag.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 22:06   #32
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Brede skuffer ja. Nå har ikke vi så stort kjøkken, men jeg er utrolig glad vi fikk plass til en seksjon med brede skuffer.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 22:46   #33
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

...


Sist redigert av Cuyahoga : 24-02-18 kl 09:40.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 22:47   #34
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Vi har dype skuffer, og jeg er veldig glad i skuffen som er dedikert til drikkeflasker og termoser. Vi har også egen skuff til matbokser og andre bokser, her har vi en innvendig skuff inni den dype skuffen. Det jeg er mest glad i er nok koketoppen vår, den er bredere enn vanlig og med fire kokesoner (induksjon). To av kokesonene kan koples sammen slik at det går fint å koke opp diger gryte med suppe eller gryterett. Alt dette er slik som vanlige løsninger ikke tar høyde for at man trenger, men som virkelig trengs hvis det skal gå an å holde orden på greiene til mange barn og også servere mat til hele sin egen kjernefamilie og alle besteforeldre, tanter og onkler på en gang.

Matboksskuff er et must. Jeg har bred platetopp nå, og har bestilt det i det nye kjøkkenet også. Kjekt når man alltid er mange.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 22:48   #35
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Store skuffer i underskapene er mitt beste tips.

Mannen min drømmer om to stekeovner, men det er ikke veldig ofte at vi savner en ovn nr 2. To oppvaskmaskiner ser jeg ikke poenget med.

Det er sikkert to ganger i året jeg savner en ekstra stekeovn, så jeg er enig med deg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 22:52   #36
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Et skikkelig stort og oversiktlig tørrvareskap.
En hylle over benkeplaten som du kan sette alle elektriske greier på, så benken alltid er ren og fri for kaffetrakter og brødrister.
Skuffer under benken. Ingen hjørneskap eller andre skap som du ikke greier å se inni.
Disse hyllene fra HTH?
http://www.hth.no/kjoekken/nyheter/m...paign=23-02-16

Tenke soner og lage excellister over hva som skal være i hvilke skuffer.
Minst mulig overskap.


Har tegnet inn to høyskap med uttrekkbare skuffer, og et høyskap til der stekeovnen skal være og brødrister etc skal stå i skapene. Har ikke lyst til å ha de framme.

Hjørneskap liker jeg ikke, og skal ikke ha. Alt av underskap er egentlig skuffer, og langveggen har bare underskap.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 22:53   #37
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

To oppvaskmaskiner gidder jeg ikke. Vil heller at ting settes på plass når den er ferdig.

Jeg har tenkt skapplass til vannkoker og brødrister og sånt, men jeg skjønner ikke hva jeg skal med stikkontakt i skapet? Jeg har jo ikke småelektronikk tilkoblet når jeg ikke bruker det, og jeg vil uansett ikke riste brød og koke vann i skapet?

Vi har tegnet spisebord med plass til alle i forlengelse av kjøkkenøya, pluss at vi har en barløsning til to. Arbeidsbenk har ungene på ene stua.

Vi er fem i familien, så to oppvaskmaskiner er gull. En skitten. En ren. Sparer mye tid.

Vi bruker vannkoker, brødrister, kaffemaskin når det står i skapet med døren oppe. Høyt opp til trådkurv over. Deilig å slippe å ta disse tingene ut på benken. Det er i et hjørneskap med benk tilknyttet.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 22:57   #38
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Vi har to ovner også, men den ene er kombi (mikro og vanlig ovn).

Vi har en lang vegg med høyskap med uttrekkbar innredning. Det er virkelig supert.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 23:11   #39
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Vi har to ovner også, men den ene er kombi (mikro og vanlig ovn).

Vi har en lang vegg med høyskap med uttrekkbar innredning. Det er virkelig supert.

Den veggen høres super ut!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 23:16   #40
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

...


Sist redigert av Cuyahoga : 24-02-18 kl 09:41.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no