Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-16, 23:19   #41
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

...


Sist redigert av Cuyahoga : 24-02-18 kl 09:41.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 08:21   #42
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Velger du induksjon trenger du ikke gass. Det er samme funksjonalitet med hakket mindre brannfarlig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 08:38   #43
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Det jeg liker best med mitt kjøkken er at jeg har motor til søppelskuffa. Ett lite spark med foten, og skuffa popper ut!
Da jeg tegnet det tenkte jeg nøye gjennom hvilke oppgaver jeg gjør på kjøkkenet, og hvor jeg ville ha behov for oppbevaring i forhold til det. Har ti meter med benkeplass, det er fantastisk med egne soner til feks baking, rengjøring, ting som skal kjøles ned etter det er tatt ut av ovnen, matpakkelaging, middagslaging.

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 08:51   #44
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

...


Sist redigert av Cuyahoga : 24-02-18 kl 09:41.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 08:52   #45
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Vi har byttet kjøkken nå i 2016, og jeg elsker at jeg valgte xxl-underskap med skuffer som er 70 cm dype. Og tørrvareskapet mitt er genialt:



I tillegg valgte vi kombi stekovn og micro, og en kombi stekeovn og dampovn, samt 80 cm koketopp.

EN stor kum, og blandebatteri med uttrekksdusj.

Jeg tror det er sånne høyskap vi har valgt. Godt å høre at du er fornøyd!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 19:22   #46
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Mange gode innspill her! Masse benkeplass er egentlig min nr. 1, men det ser jeg at du har allerede. Jeg er så glad i benkeplass at jeg nektet å ha stikkontaktsøyler i benken fordi det ville ta litt benkeplass.

Ting vi er veldig fornøyde med at vi gjorde:

  • Halvannen stekeovn, dvs. vanlig 60 cm og en liten en på 30 cm. De utfyller hverandre veldig bra!
  • Stor koketopp (90 cm), det var en ny verden!
  • Ekstra dyp kjøkkenbenk; gir både muligheten for dypere skuffer og er gull verdt ved pizzabaking osv.
  • Halvannen, dyp oppvaskkum. Utrolig greit å ha en liten kum i tillegg til den store.
  • "industrielt" blandebatteri; vet ikke helt hva det heter - sånn med spyling og slange. Kjekt for vasking av stekeplater, stekepanner, store kjeler og vask av oppvaskkum
  • Lite uttrekksskap rett ved oppvaskbenken ved siden av søppelskuffen der vi har alt av oppvaskmidler, veldig oversiktlig og praktisk:

Det jeg ikke er så fornøyd med er at vi valgte skap fremfor skuffer på to av underskapene. Det var for å få ned totalkosten på kjøkkenet, men jeg angrer på iallefall ett av dem. Det er heldigvis mulig å gjøre noe med i etterkant. Det jeg også gjerne skulle hatt var avfallsskuffe rett under benken der jeg tilbereder mat, aller helst med mulighet for å løfte opp deler av benkeplata og skuffe matavfallet rett ned i søppelbøtta. Men det ble en litt for omfattende greie.

Det lille skapet på bildet så genialt ut. Må snakke med kjøkkendama om det.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 19:50   #47
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Jeg legger inn en varm anbefaling for Quooker - kokt vann i kran som gjør at du alltid har 2 liter nykokt vann for hånden.



Vi har en sånn kran ekstra på vasken, og det er gull når det skal fikses te eller kakao om morgenen til å ha med på turer og på skolen.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no