Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pinnekjøtt på tilbud?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-07, 23:35   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pinnekjøtt på tilbud?

Hvor får jeg tak i billig (men bra) pinnekjøtt i Stavanger/Sandnes-området nå? :fattig men vil invitere familien på pinnekjøtt 2. juledag:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:37   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Spar har i allefall hatt ein del 99 kr kg tilbod.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:40   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Spar? Har vi Spar her? :tenke: Ah ja, det ligger vel en nær sentrum her, når jeg tenker meg om. Takk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:41   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

No vart eg forresten veldig svolta.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:44   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Jeg og! Pinnekjøtt er det beste jeg vet, selvsagt med 50 tonn fet kålrabistappe til (ikke svigermor sin, med kun moset kålrabi og olje!!). Gleder meg ihjel til pinnekjøttet!
Har aldri laget det før, men det er vel ganske enkelt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:46   #6
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg og! Pinnekjøtt er det beste jeg vet, selvsagt med 50 tonn fet kålrabistappe til (ikke svigermor sin, med kun moset kålrabi og olje!!). Gleder meg ihjel til pinnekjøttet!
Har aldri laget det før, men det er vel ganske enkelt.

Ja, det er det, men vi brukar alltid å sprøsteike det litt i langpanne i ovnen etter at det er ferdigdampa. Då vert det endå betre.
3 timar damping og ca 20-30 minutt i ovnen (men følg med så det ikkje svir seg).

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:48   #7
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Du trenger vel ca. 1 kg til 3 voksne personer.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:50   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Skal sprøsteke det litt i ovnen etterpå ja, lærte det av Ms. Lee her inne.
Jeg tror jeg kjøper 2 kg jeg. Min bror spiser vel til han må på sykehuset til pumping. Jeg spiser lite, mamma spiser ingenting for hun er vegetarianer (hun får noe annet + tilbehøret) og min mann spiser helst medisterkaker. Men jeg vil ha MASSE rester. Rester er digg.

Pinnekjøttet må forresten være røkt. Jeg liker bare røkt, det er best.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:59   #9
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

På Hana er det Spar butikk Rett ved AJ.

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 00:02   #10
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Byhagen og Hana.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 00:09   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Takk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 23:37   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Usj, har sett på alt dette billig-kjøttet til 99,- kr, og ALT er jo bare bein?
Det beste kjøttet koster jo 229,- kroner kiloet minst, og jeg synes det er i overkant dyrt. Jeg får lete videre på fredag, finner jeg bare dårlig kjøtt kjøper jeg heller ribbe!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 20:09   #13
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Har du prøvd på maxi?
Vet at du kan be om ganske spesialsaget pinnekjøtt der om du gidder å gå ned på dagtid.
Men jeg aner ikke hva kiloprisen ligger på (lenge siden jeg har vært på jobb).

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 20:30   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Rema pleier vel ofte ha pinnekjøtt? (Har faktisk aldri kjøpt pinnekjøtt.)

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 21:46   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Jeg har samme problemet, ikke at vi er så veldig fattige, men jeg vil invitere familien 2. juledag og har lyst på pinnekjøtt. Jeg kjøpte over to kg på Obs på Mariero her en dag. Det kostet rundt 150-170 eller noe sånt for kiloen. Jeg ser jeg bør kjøpe mer, for jeg har tenkt å invitere flere.

Jeg smakte forresten verdens beste kålerabistappe på kaféen på Madla Handelslag. Spurte etter oppskriften, men de sa at det var Holmen(s) som laget den for dem. Hm..

Jeg vet noen liker med kun kraft, andre med fløte, noen absolutt uten fløte og jeg vet ikke hva. Noen med potet, noen uten , noen med og noen uten gulrot. Noen med hvit saus, noen ikke. Mitt problem er først og fremst konsistensen. Den blir så forbanna trevlete i konsistensen.

Hvordan lager du mosen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 21:54   #16
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Styr i hvert fall unna Slakteren sitt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 21:58   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Takk for tips.
Når det gjelder kålrabistappe så lager jeg den slik:

Koker kålrabi i småbiter, heller av vannet, tilsetter kraft fra pinnekjøttet (om det er det vi skal ha), tilsetter MASSE meierismør og litt fløte, salt og pepper og moser i vei. Jeg elsker den stappen.
Svigermor moser kålrabi, tilsetter pepper og olje. :spy:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 21:59   #18
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Kålerabi stappe må ha smør (margarin siden mannen spyr av smør) og melk/fløte og salt og pepper eller bare pepper om det er pinnekjøttkraft.

Mos uten melk/fløte er py. Det gjør min svigermor og. Gleder meg til å feire jul hjemme.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 22:11   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Hm... jeg kjøper kun pinnekjøtt av villsau! Det er prima vare - noe av fettet er marmorert inn i kjøttet og er 1000 ganger bedre enn vanlig pinnekjøtt!

Som tilbehør bruker vi kålrabistappe, rosenkål, soppstuing og hvit saus. Mange stusser når vi snakker om hvit saus - men det gir en helt spesiell smak på maten og må bare anbefales for alle! Prøv noe nytt!!1 Sausen lager du med ribbefett! Det er himmelskt!!

Hvor mye kålrabi må jeg kjøpe når jeg skal lage stappe til 7 stykk? Ikke laget stappe før jeg :;

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 22:20   #20
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinnekjøtt på tilbud?

Jeg lagde til syv på mandag. Brukte 3 middels store kålhoder, 2 gulrøtter og 2 poteter+smør, kraft og fløte. Det ble en del igjen, brukte resten til røkte pølser dagen etter.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no