Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Baker dere 7 slag til jul?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Baker dere 7 slag til jul?
Ja 11 9,65%
Nei 103 90,35%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-07, 17:48   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Baker dere 7 slag til jul?

I disse stressende førjulstider er det ikke bare bare å få til baking.

Jeg er oppe i 5 slag nå. Pepperkaker, colakaker, hjertekaker, havreflarn og er igang med serinakaker nå. Har fått smulteringer som ligger i fryseren og skal få en boks med krumkaker av bestemoren min.

En dere da?

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 17:49   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Er du gal eg brukar ikkje tid på det
Her i huset er vi ikkje spesielt glade i julekaker, så eg kjøper nokre sånn for syns skuld.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 17:49   #3
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Det blir visst 5 her.

Kakemenn
Pepperkaker
Sandnøtter
Krumkaker
Kolakaker..

Lurer på om det ikke blir serinakaker også. De er jo så gode.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 17:50   #4
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Me har bakt pepperkaker, kakemenn, krumkaker, sandnøtter, brune pinner og kanelhjerter. Altså 6 slag. I tillegg har me fått smultringer av bestemor til mannen og sandkaker av min mamma. Skal lage brente mandler og karameller på vesle juleeftan. Det heldt i massevis

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 17:50   #5
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Jeg baker faktisk ikke i det hele tatt.

Men mannen min og 8-åringen baker et par slag da.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 17:51   #6
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det blir visst 5 her.

Kakemenn
Pepperkaker
Sandnøtter
Krumkaker
Kolakaker..

Lurer på om det ikke blir serinakaker også. De er jo så gode.

Wow, me har bakt omtrent det samme. Kolakaker og brune pinner er ganske likt

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 17:52   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Wow, me har bakt omtrent det samme. Kolakaker og brune pinner er ganske likt

Det får en si!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 17:53   #8
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Serinakaker går kjempefort å lage. Eneste man må vente på, er at deigen skal bli kaldt før man ruller den ut. Sitter å venter nå.

Kjekt å ha noe å gjøre en kjedelig søndag med syke barn.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:00   #9
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Sju sorter? Neinei.
I år baker vi kolakaker, pepperkaker og sjokoladekjeks (mer som kafékjeks). Dessuten lager vi konfekt. Da er jeg fornøyd med meg sjøl, altså.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:03   #10
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Serinakaker går kjempefort å lage. Eneste man må vente på, er at deigen skal bli kaldt før man ruller den ut. Sitter å venter nå.

Kjekt å ha noe å gjøre en kjedelig søndag med syke barn.

Var planen min også, men mangler perlesukker og mandler.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:07   #11
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Nøttekuler
Kransekakestenger (duppet endene i sjokolade, ble kjempefine )
Sarah Bernardt (skrives det slik )
Vannkringler (slike tynne, sprø, men de har jeg fått )
Krumkaker
Pepperkaker
Havrekjeks (også fått)
Konfektkaker (nesten som cookies)
Lefsekling (har fått)

9 sorter selv om ikke alle er små søte julekaker da ...

__________________
Ny dag - nye muligheter
Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:10   #12
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Ja, jeg baker 7 slag. I år blir det visst litt mer. Synes det er veldig koselig å bake sammen med barna. Mye søl, mye mel og inni mellom må jeg vaske gulv og vegger etter baking, men veldig koselig. I år har vi bakt kolakaker, brüsselkjeks, pepperkaker, sandkaker, ristopper, kokosmakroner og Sara Bernard. Må bake berlinerkranser og hvite kakemenn også. Vi spiser en del julekaker også har vi besøk som spiser litt. Som regel har vi veldig lite igjen av kakene etter jul, med mindre jeg har tatt av litt kaker fordi jeg skal ha til et besøk etter jul. Det hender også at vi må bake opp litt til. Vi er nesten tomme for pepperkaker allerede. Berlinerkransene og krumkaker blir også fort tomt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:11   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Nei, jeg baker ingenting.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:13   #14
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Var planen min også, men mangler perlesukker og mandler.

Jeg bruker ikke det jeg.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:24   #15
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Før gjorde jeg det, men det har blitt mindre for hvert år. Jeg prioriterer heller å bruke tida på andre ting, og dessuten er det mannen og jeg som går å småspiser i boksene før jul og det har vi ikke noe godt av !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:29   #16
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Her baker vi svært lite.
Det blir pepperkaker med ungene.
Gubben baker kransekake og yndlings sjokoladekaken hans.
Han lager og Delfiakaker og seigmenn.

Eneste jeg skal lage i år er Oreokake.

Ellers så kjøper jeg inn Goro og berlinerkranser så sant ikke mamma baker de til meg.

Går ikke mye kaker her heller.
Smultringer skal vi kjøpe inn for det liker ungene.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:30   #17
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Før gjorde jeg det, men det har blitt mindre for hvert år. Jeg prioriterer heller å bruke tida på andre ting, og dessuten er det mannen og jeg som går å småspiser i boksene før jul og det har vi ikke noe godt av !


Hehehe, vi sluttet med bakingen pga vi glemte at vi hadde kakene.

Så de tørket bort i boksene sine.
Så da lar vi heller være-

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:38   #18
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Nei jeg har bakt 4 slag : serinakaker,kokostopper,sarah bernard(konfektkaker) kakemenn.Så har jeg kjøpt kransekake

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:39   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Jeg måtte stemme nei, for jeg baker vel 8-10 slag. Men ikke av de vanlige, her går det i colapinner, kokosmakroner, diverse cookies og lignende. Men så er jeg hjemmeværende kjerring og MÅ bruke tiden på noe da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:46   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere 7 slag til jul?

Nei, jeg baker ikke stort, siden vi ikke er hjemme hos oss selv i julen. Sarah Bernhard skal jeg lage, fordi poden er så glad i dem og moren min ikke pleier bake dem, og pepperkaker (av ferdig deig) lagde vi i går sammen med Heikofamilien, fordi det er morsomt. Skulle vi hatt jul hos oss selv, ville jeg sikkert bakt en del, for jeg liker å bake julekaker og har opptil flere favoritter som jeg nok gjerne ville hatt i julen. 7 sorter ville det neppe blitt, men sikkert 5.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no