Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Strømpebuksetråden

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-21, 12:46   #41
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråden

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Men Floksa - det er jo din tolkning. Tenker du faktisk at bena dine ikke kan vises frem? Det er jo himla trist, i så fall. Skikkelig trist.

Og litt dumt å arrestere andre fordi du mener at de egentlig mener noe annet enn de sier. Det er jo du som sier at du ikke kan gå i sommerkjole uten hudfargede strømper?

Nei. Jeg vet at bena mine ikke kan vises fram. Jeg bryr meg ikke, men jeg vet at andre (dessverre) bryr seg. Og i hovedsak kvinner. Mine bein er ikke innenfor normen for hva som kan vises fram. Jeg synes det er trist, ikke så mye for meg, jeg går i det jeg vil ( i dag er jeg iført en omsydd juleduk i følge mine barn) men fordi det legger begrensinger og forventninger på hvordan kvinner kan og ikke kan se ut.
Og jeg synes det er trist at vi bruker ord som «stygt» om helt vanlig bekledning.men tristeres synes jeg kanskje det er at det er jeg som får tyn. For det er jo nettop språk og hvordan vi omtaler hverandre som gjør at jeg vet at mine ben ikke kan vises fram uten strømper.
Men jeg visste at det kom tyn og valgte helt selv å si ifra. My bad.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 12:46   #42
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strømpebuksetråden

Jeg synes ikke noen ben er for stygge til å gå uten strømpebukse. LANGT derifra. Jeg sa at jeg synes at sorte strømpebukser eller bare ben er penest. Og det er de hudfargede strømpebuksene jeg synes er stygge, altså tingen, ikke personen som velger å bruke dem. I en kontekst hvor HI spurte om strømpebukseråd.

Det er trist veldig trist om noen skal føle at de ikke kan gå uten fordi bena ikke er fine nok. Derfor kom jeg med tipset om den kremen som kan jevne farge på beina hvis man selv føler at beina trenger det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 12:48   #43
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømpebuksetråden

Jeg er enig i at en ikke trenger å omtale helt vanlige klær som stygge, men du drar det så langt ut av proporsjoner at det ikke kan tas seriøst. Du hadde oppnådd så mye mer ved å si fra om akkurat det, i stedet for å snakke om noe helt annet som ikke har blitt nevnt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 12:50   #44
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strømpebuksetråden

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Husker du merke/navn på kremen?

Ellers så henger jeg her på jakt etter tips jeg og.

Den er fra merket benefit og heter Bathina. Jeg kjøpte den på tax free en gang. Gadd ikke å sjekke om den finnes i norske (nett)butikker, men det er denne https://www.amazon.co.uk/Bathina-ben.../dp/B003KGDWOM

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 12:51   #45
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømpebuksetråden

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei. Jeg vet at bena mine ikke kan vises fram. Jeg bryr meg ikke, men jeg vet at andre (dessverre) bryr seg. Og i hovedsak kvinner. Mine bein er ikke innenfor normen for hva som kan vises fram. Jeg synes det er trist, ikke så mye for meg, jeg går i det jeg vil ( i dag er jeg iført en omsydd juleduk i følge mine barn) men fordi det legger begrensinger og forventninger på hvordan kvinner kan og ikke kan se ut.
Og jeg synes det er trist at vi bruker ord som «stygt» om helt vanlig bekledning.men tristeres synes jeg kanskje det er at det er jeg som får tyn. For det er jo nettop språk og hvordan vi omtaler hverandre som gjør at jeg vet at mine ben ikke kan vises fram uten strømper.
Men jeg visste at det kom tyn og valgte helt selv å si ifra. My bad.

Jamen, det er jo ingen her som har sagt at du har for stygge bein til å gå uten strømper. Det er jo du som sier det.

jeg er helt enig i at det er utrolig mye utseendepress i samfunnet, og det gjør meg både sint og trist..Men jeg mener at du her retter baker for smed, fordi ingen andre enn du har sagt at du ikke kan gå uten strømper i denne tråden. At noen ikke synes hudfargede strømper er pent, og derfor ikke bruker det, er ikke et angrep på deg og din strømpebruk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no