Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[SKAM] Innlegg 2003-3000

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-17, 17:07   #641
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Klart hun er skummel! Måten hun bare vifter bort PM-jentene på etter hun har fått dem til å betale for sin buss?

Men ærlig talt, de prøvde å dra "norske partyjenter"-kortet. De fortjener det de får.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 24-04-17, 19:04   #642
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Klart hun er skummel! Måten hun bare vifter bort PM-jentene på etter hun har fått dem til å betale for sin buss?

Men ærlig talt, de prøvde å dra "norske partyjenter"-kortet. De fortjener det de får.

Ja, den viftinga er kul! Og ja, de fortjener det etter norske partyjenter-kortet. Synes Sana er dritkul! Bare tenk tilbake på sesong 1 og første gang hun møtte Vilde, Noora og Eva. "Det blir straffet med steining." Utrolig kult! Fikk sansen for henne allerede da!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 24-04-17, 21:46   #643
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Eg er så suuuuur!! Nettet er drittregt her i dag så eg har ikkje fått sett klippet. Drit altså.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 24-04-17, 23:47   #644
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hun er kul og morsom, men jeg vet at jeg, både som 17- og 45-åring, ville vært skrekkelig redd for henne. Folk som setter andre på plass hele tiden, uten et smil, er ganske skumle.

Som 17-åring hadde jeg nok hatt større problemer med å forholde meg til Vilde. Eller det er jeg ganske sikker på, siden jeg hadde ei venninne, eller nærmere bestemt ei venninne av ei venninne, som var slik. Like naiv, like ukloke beslutninger hele veien. Og da hadde jeg ikke modenhet nok til å se den enorme usikkerheten, og det desperate behovet for bekreftelse og for å bli godtatt.

Nå, som 44-åring hadde jeg vel hatt størst behov for å holde rundt henne og bre over henne dyna om kvelden.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 10:15   #645
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hun er kul og morsom, men jeg vet at jeg, både som 17- og 45-åring, ville vært skrekkelig redd for henne. Folk som setter andre på plass hele tiden, uten et smil, er ganske skumle.

Jeg hadde en sånn venninne på videregående. En som alle var redde for fordi hun var taus og mystisk. Og som på forunderlig vis hadde ekstremt stor respekt til og med i "den kule gjengen". Som igjen resulterte i at hun, jeg og en kompis til ble invitert på alle de kule festene (og så var vi laidback nok til å bare møte på noen av dem ... som sikkert var med på å opprettholde statusen vår).

Hun var dog ikke muslim, men "kunstner". (Og det var omtrent like fremmed i den lille byen jeg bodde som det er å være muslim i Oslo i dag. Litt snodig og annerledes, men ikke for fremmed.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 19:04   #646
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Bilde fra Elias! Kul kommentar fra Sana!

Tror neppe vi får klipp i dag, men kanskje i morgen. Også tror jeg det blir bussmøte hos Sana på fredag.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 19:17   #647
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Tror neppe vi får klipp i dag, men kanskje i morgen. .

Ett minutt etter du posta.

Fint klipp!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 19:39   #648
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Eneste jeg vet er at Chris var med i Linus i Svingen. I mitt hode heter hun fortsatt Åsa.

Ja, hun er bare Åsa.

Apropos Linus i Svingen - er hun ene Pepsi Max-jenta Harriet fra Sletta?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 20:25   #649
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Jeg bør si sånt oftere...

amylin er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 20:34   #650
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Ny chat!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 20:34   #651
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Litt fint med ein voksen som virker og.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 20:44   #652
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Fint med en voksen som virker! Og hun virker veldig forståelsesfull, moren til Sana! Og Sana har en soft side! Det bygger virkelig opp til drama til freddan, siden hun ikke klarte å fortelle moren om russebuss. Og 25 stykker er mange i min definisjon.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 20:55   #653
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Jeg lurer så veldig på hva Sana ønsker seg, hvem hun ønsker og trenger å være, og hva som er hennes skam. Denne sesongen syns jeg ikke det er gitt at den slutter med en Sanef eller Yousana, eller hva nå shippenavnet til denne karakteren blir.

Jeg lurer også på om det er moren som er kilden til Sanas religiøsitet, eller om den kommer innenfra. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke spørsmålet til moren om Yousef er muslim, om det var en åpner eller noe som er viktig for henne. Og hvorfor hun hele tiden foreller Sana at hun stoler på henne. Det slo meg dessuten at dette er 3. generasjons-konflikten som seiler opp. De som har foreldre som kanskje til og med er født i Norge, og som derfor egentlig er "helt" norske (moren snakker jo norsk som om hun er født her, på samme måte som Sana), og hvor kulturkonflikten derfor blir ekstra sterk. Dessuten slår det meg at den viser at det har like mye å si hvilke forventninger mor har til deg, som far har til deg, for de muslimske ungdommene.

Og for en snedig måte å vise henne "uten" hijab. Nydusjet og med håndkle på hodet.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 21:10   #654
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og hvorfor hun hele tiden foreller Sana at hun stoler på henne.

Jeg tenker at det å stole på noen, også innebærer at man har en viss kontroll over dem. Eller ønske om kontroll. Når vi forteller ungene våre at vi stoler på dem, forteller vi dem også at vi har forventninger til hvordan de skal oppføre seg, hva de skal gjøre, hvordan de skal handle osv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 21:17   #655
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Joda, forventninger, men samtidig så synes jeg det er fint at de viser en muslimsk mor som gir datteren et visst spillerom også. Og løsningen med nydusjet Sana ble også vist i sesong 1, etter at hun bar Vilde hjem fra vors til Deilig er jorden.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 21:18   #656
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tenker at det å stole på noen, også innebærer at man har en viss kontroll over dem. Eller ønske om kontroll. Når vi forteller ungene våre at vi stoler på dem, forteller vi dem også at vi har forventninger til hvordan de skal oppføre seg, hva de skal gjøre, hvordan de skal handle osv.

Ja, det er vanskeligere å gå bak ryggen på en du vet stoler på deg, enn en som er tydelig mistenksom.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 21:24   #657
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

For eit nydelig klipp. Men det at ho først av alt spør om han er muslim, trur eg er viktig; då er fundamentet på plass, og mora kan støtte ho vidare. Eg kjende at eg fekk litt vondt i magen av det spørsmålet. Dette blir innmari spennende, kjenner eg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 22:14   #658
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Vilde har ikke meldt seg i chatten enda...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 22:22   #659
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Nei, men hun har sett hele. Er hun snurt fordi Sana er bussjef? Eller er hun fortsatt sur på Pepsimax-gjengen som sparket henne ut av bussen?

amylin er ikke aktiv  
Gammel 25-04-17, 22:49   #660
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

"Funksjonert".

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no