Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-22, 18:42   #61
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.617
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Dersom absolutt alle kommer blir vi 35. Det er familie pluss tre vennefamilier. Nesten halvparten under 18 år så vi må finne på litt leker og slikt. Jeg tror rett og slett vi satser på gammelt samfunnshus jeg altså. Ikke så pent,men billigere og mye større frihet enn restaurant. Hjemme har vi ikke plass til alle i samme rom til middag. Gutten ønsker seg pulled pork og det tror jeg blir ganske enkelt selv med litt dårlige kjøkkenfasiliteter. Jeg er fra en dugnadsfamilie så og si og det gikk veldig greit i år med tantebarnets konfirmasjon ifjor. Alle hjalp til med både matlaging, rydding og pynting.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 18:44   #62
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.617
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Er forresten glad den borgerlige konfirmasjonen er på lørdag. Lettere for de som reiser.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 18:44   #63
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.751
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Det blir ikke bunad her, glad for å slippe. Det er utrolig flott å ha, men fy så dyrt. Jeg gir ikke i nærheten av de summene til noen, heller ikke egne barn.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 18:47   #64
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.443
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Her er konfirmasjon i kirken også lørdag. Det er lenge siden de har hatt søndag her. Lørdag var praktisk forrige gang. Jeg skal ikke lage mat, men sikkert bake noe. Har liste fra forrige gang, så da trenger jeg bare finne den frem og se hvor mye vi trenger å handle. Bortsett fra å melde ham på skal jeg ikke tenke på det før neste år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 18:52   #65
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.617
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Nei, bortsett fra lokale så trengs det ikke planlegging før det nærmer seg. Folk booker jo flere år i forveien. Galskap. Så må lande det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 19:34   #66
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg håper vi kan ha det hjemme. Jeg liker virkelig ikke å være vertinne. Jeg kan gjerne ordne med ting og jobbe, men liker ikke vertinnerollen i det hele tatt. Det er en grunn til at vi ikke har døpt eller feirer runde dager.

Konfirmasjonen blir humanetisk. Tror han vil like det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 20:26   #67
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.572
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg tror vi rett og slett holder bunad utenfor konf-gave-opplegget og gir dem ellers noe likt.

Første konfirmant et jo gutt. Han skal få bunad. Når han er utvokst.
Mellomste konfirmant overtar min. Den må syes inn til henne men trolig får jeg kanskje mamma og min tante til å gjøre det så det kommer ikke til å koste meg sånn allverdens. (jeg overtok mamma sin nå i fjor. Eller lånte i fjor og overtok i år egentlig)

Så yngste må vi da kjøpe en ny til. Helt klart ulike prislappen her. Mamma planlegger å brodere den til henne så da er det noe billigere enn å kjøpe den hel.

Hva vi skal gi konfirmantene i gave utover at alle får en bunad en eller annen gang, vet jeg rett og slett ikke.

Jeg regner med han velger kirka, og satser på å få lørdag første helga i mai. Vi skal søke på den i alle fall, så får vi se.

Det begynner å nærme seg så han skal få se litt og tenkte litt når vi skal i konf til onkelen om to uker.

Vi skal slett ikke ha det hjemme. Jeg har ikke noe mot å arrangere og ordne og styre, men huset kommer ikke til å være så ryddig og rent og pent at jeg vil ha selskapet her, og vi blir nok for mange også. Svigermor skal sikkert bo her den helga og muligens må jeg ha etterpålag hjemme, håper å kanskje slippe unnslippe det, men vi får se.

Dersom det er etterpålag er det mine og mannen sine tanter og onkler. Det hadde vi etter dåpen til yngste og det var jo kjekt og alt sånn. Men mine har nok mer eller mindre egentlig forventning om å få komme i konfen de... Det er vanlig i min familie. Men, da kan vi jo ikke skjevdele sååååå. Så enten må de komme i etterpålag eller så blir det stor konf. (de har allerde begybt å planlegge hva de skal bake. For de er jo vant til det sånn)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 08-05-22 kl 20:30. Årsak: Så
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-22, 18:07   #68
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Mine to konfirmanter har fått opptak på den undervisningen de ønsket, og konfirmasjonen står en lørdag i mai neste år. Lokalet er allerede i boks. Vi ønsket primært å ha det hjemme, men får en del overnattingsgjester, og vi blir sannsynligvis rundt 40+ gjester så da fant vi ut at det er greiere å ha det i et lokale i stedet for.

Bunadsølv er kjøpt inn, bordkort noenlunde bestemt og på lørdag bestiller vi bunaden. Bør vel kanskje bestille maten snart også, og den er noenlunde fastsatt.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-22, 18:33   #69
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.572
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Bestille maten allerede?

Vi fikk sms fra svigerfar sånn forrige uke eller deromkring om vi hadde tenkt noe mer på om vibkommet (svarfristen på invitasjon gikk ut. Men vi trodde vi hadde bekreftet at vi kom da vi muntlig fikk vite datoen i fjor. Har jo booket overnatting hos svigermor samme tur som vi fikk den datoen)

For de måtte ordne matbestilling.

Men det var kanskje å bekrefte antallet det da, at selve bestillingen er gjort for lenge siden?

Aner ikke. Vi skal ikke bestille mat, så jeg forholder meg ikke til slikt. Vi skal ha koldtbord, men det skal jeg og mamma lage, med noe hjelp av svigermor. Trolig kjøpe inn en del ting altså, men da snakker vi "tur på meny dagen før" liksom. Ja, bestille kylling og brød da, men det er snakk om uka før.

Men. Ja. Begynner å glede meg til å få litt mer avklart. Pmelsing til undervisning er ikke åpnet enda så vi vet ikke noe om vi får den datoen vi vil engang.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-22, 18:46   #70
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.443
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Min var på infomøte i kirken i går og velger nok det. Bestiller tapas fra samme sted som vi bestilte fra til søsteren; det var så nydelig mat. Han er sjøspeider og skal ha bordkort og serviett formet som seilbåt. Noe mer enn det tenker vi ikke på før godt uti 2023.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-22, 19:30   #71
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.572
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Min skal også i kirken, men det er 2 helger, 4 dager. Tidligere år har man fått den helgen man ønsker men ikke garanter den dagen. Vi får jo uke vite det før han har fått meldt seg på i alle fall.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 10:31   #72
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.572
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Konkret nærmer det seg, han har fått tilsendt informasjon fra kirka, en prat tilsier at han også mener at han nok tror det er der han vil konfirmeres, det er infomøte om to uker. Han vurderer å sette medhjelper-konformant på første pri, de hjelper til under lys våken og tidsreisen, opplegg med overnatting og greier for 6. klasse. Underveis kom vi på at mellomste er jo 6. klassing det skoleåret. Vi får se om det blir det, eller vanlig gruppe, det er jo grene for hvor mange som får være på medhjelper samt leir-gruppene (Leir ville han ikke prioritere, slik han sa det i går, vi får se etter møtet. Påmelding åponer dagen etter det møtet)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 14:25   #73
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Det er påmelidg tilkonfirmasjon snart. Jeg burde sikkert sjekke hvilke datoer det passer best å ha konfirmasjonen. Lørdag passer best når vi får en noen tilreisende. Ikke for sent heller, det er mange små barn i familien. Jeg tror ikke noen av vennene skal konfirmeres, så vi trenger ikke koordinere kurs med noen andre.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 14:51   #74
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.572
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Hos oss velger vi ønsket dag, men tidspunkt trekkes ifølge de jeg leste, og velger sånnsett ikke kurs eller koordinering med venner. Men så er det altså kirka da, ikke hef

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-22, 16:37   #75
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.289
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Slenger meg med her da det blir konfirmasjon i 2023. Har jo egentlig konfirmant i år, men av ulike årsaker ble det ikke. Da påmeldingen var i fjor visste han ikke hva det gikk i og greide ikke å ta standpunkt til det. Etter konfirmasjonen til søstra i september i fjor tenkte han at han gjerne ville ha en konfirmasjon, med seremoni og alt - men at han ikke ville greie å få det til. Så i år har vi endelig fått autismediagnose, og både han og jeg begynner å forstå ham bedre og kan kommunisere vansker og behov ut. Også føles det mer "legitimt" å kreve særbehandling. Han har jo alltid vært spesiell og jeg har alltid prøvd å ikke spille på det. Tenkt at det ordner seg når han blir større. Vel, nå vet vi i alle fall hvorfor det aldri kom på plass med "korrekt oppførsel".

Nå har han bestemt seg altså, og jeg har snakket med HumanEtiskForbund om tilrettelegging både på kurset og seremonien. Så da håper vi på seremoni den 13. mai og at vi får lokalet i nabolaget. Står som nr 3 på ventelista så da er det bra uflaks om de to før skal ha på samme dato.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-22, 16:53   #76
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.443
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Så bra, Jolie, tenker sjansen for at dere får lokale er stor.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-22, 18:17   #77
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.751
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi fikk svært god tilrettelegging til humanistisk konfirmasjon med sønnen her, de er gode på sånt er min erfaring. Godt at en beslutning er tatt, jolie!

Det nærmer seg påmelding her og ungen er klar. Jeg gruer meg til å arrangere et såpass stort selskap med eks, men det går vel helst bra. I det minste går det etterhvert over.

Hun skal ikke ha bunad, så det er lite som må stresse med foreløpig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-22, 18:52   #78
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.289
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg arrangerte med eks i fjor. Det var ... interessant. Nå vet jeg hva jeg går til.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 09:14   #79
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.890
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Over 3000 foran meg i køen selv om jeg (akkurat som de andre antar jeg) satt klar da påmeldingen åpnet. Er det i det hele tatt nok plasser til alle lurer jeg på? Det er ikke så viktig med kursdag, men hvis vi ikke får seremoni på lørdag blir det straks vanskeligere siden 90% av gjestene kommer langveisfra. Ja ja, vi får se hva som blir igjen innen det er min tur.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 09:15   #80
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.468
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Satt i samme kø for 3 år siden. Fikk det jeg ville. Sitter i køen nå også. Husk at køen er for hele landet, ikke bare der du er

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no