Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unge Venstre vil legalisere hasj

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-06, 23:12   #81
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er vel best at du svarer på det. Jeg undervurderer på ingen måte hasj, men alle som kjemper for legalisering gjør det.

Når begynte jeg å kjempe for legalisering av hasj?
*les mitt første innlegg i diskusjonen*

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

At det er lite fokus på rusproblematikk knyttet opp mot hasj, er fordi det ikke er så utbredt i Norge.

Det var dette jeg siktet til.
Ikke er utbredt?
Uten å ha så mye tall og støtte meg til, så mener jeg hasjbruk/hasjmisbruk er utbredt i Norge. Mener å ha lest at ca 20 % av Oslo og omegn ungdom har prøvd/brukt hasj (90-tallet), dette mener jeg er utbredt.
Det er flere som bruker hasj enn tyngre stoffer som heroin, og jeg mener også at det er en grunn til at fokuset heller er på heroin enn på hasj, nettopp på grunn av heroinens katastrofale virkninger.

Du dør av heroin og alkohol, du dør ikke av hasj.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:22   #82
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Ja, det er det, og jeg ser at jeg har skrevet feil i det innlegget. Jeg skrev det jeg mente i det neste. At det er for lite fokus på problematikken knyttet opp mot hasj.

Den siste setningen er jeg forresten uenig i.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:29   #83
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Hvorfor er du uenig i den siste setningen?

i følge seniorrådgiver på Kripos, Tormod Bønes er det ikke mulig å dø av overdose/forgiftning av hasj. Man kan dø av alkoholforgiftning og heroinoverdose, men hasj? Niks.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:48   #84
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Rusbrus var jo kjempepopulært et par år, hvis jeg antar riktig, så har rusbrussalget stupt kraftig i det siste.
Kanskje vil legalisering av hasj føre til det samme?

Ja, nettopp! Helt riktig! Det var en hipp bølge med rusbrusen, men er det overhodet noen som drikker det i dag?

Jeg tror legalisering av hasj fører til akkurat det samme. De som evt. ville prøvd det dersom det ble legalisert, ville prøvd det uansett, være seg på den lovlige eller ulovlige måten, for deretter å finne ut at det ikke var helt det store (eller evt holde det på et kontrollerbart nivå a la Ambjørnsen). Det er naivt å tro at halve befolkningen vil gå dukken i narkorus dersom man legaliserer hasj.

I vårt miljø i Nederland kjenner jeg ingen som har prøvd hasj. Langt mindre vært på Coffee-shops, det har aldri vært av interesse, og det har aldri vært noe som helst spennende ved det. Kanskje pga. at man vet at det finnes, men at det ikke frister rett og slett.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:50   #85
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.463
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det hørtes ikke akkurat ut som verdens mest objektive og vitenskapelige kilde?

At THC lagres i fettvev og ikke er ute av systemet før etter en måned trodde jeg var anerkjent vitenskapelig dokumentert kunnskap som de fleste var klar over. Jeg har i allefall fått det med meg gjennom opptil flere kanaler. Blant annet helsestasjonen (da var det angående rusmidler og amming -spor av THC finnes fortsatt i morsmelk etter 30 dager), sykepleiestudiet (gjennom mor og søster som har studert det -på hver sin høyskole) Røde Kors (kurs) og en rekke andre steder. Så ved hasjrøyking oftere enn en gang i måneden hopes dette opp og går aldri ut av kroppen. På grunn av store mengder fettvev i hjernen kan dette føre til psykiske problemer og adferdsendringer som man merker først etter en tid. Kanskje til og med flere år etter at man har sluttet. Jeg ville ikke tatt sjansen, selv om man ikke faller og slår seg ihjel så ofte i hasjrus.

Jeg kan ikke vise til noen vitenskapelige tidsskrift hvor dette har vært publisert selvfølgelig, jeg har en alt for høy bunke av "bør leses-artikler" allerede

Jeg er forresten mot legalisering.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 00:42   #86
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

På hasjmuseumet i Amsterdam kan man sikkert finne info om bruken av hasj.... og hvor farlig/ufarlig det egentlig er.

http://www.hashmuseum.com/ml.asp?ML=0

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:11   #87
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Jeg ser en del av det samme i min jobb. Jeg synes bagatelliseringen av hasj rundtomkring er skremmende. (Benzo er også noe dritt. )

Hehe, er ikke lett å finne nick som ikke er oppbrukt, så hva gjør man? Jo, finner frem felleskatalogen, plukker et vanskelig ord og kutter halvparten

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:48   #88
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Jeg kommer aldri til å gå i protesttog for verken det ene eller andre, men blir ikke veldig opprørt hvis det skulle bli legalisert en gang i tiden.
Jeg har hatt mange kompiser som har røykt hasj. De tok en blås på lørdagskvelden i forbindelse med fester og byturer, mens jeg satt med ølen min. Det ble aldri noen problemer ut av det, de ble aldri misbrukere og de klarer seg kjempefint i dag, alle som en.
Så for meg er ikke hasj noe verre enn alkohol, og jeg tror ikke legalisering av hasj vil føre til flere tunge narkomane.

… dessuten er jeg sterk tilhenger av at syke kan få foreskrevet marihuana som smertelindring der andre midler ikke har effekt. (For det er vel som oftest marihuana og ikke hasj man bruker til det formålet?)

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 09:05   #89
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Lille*My, innholdet var kjent for meg, det var mest de ubehjelpelige formuleringene jeg reagerte på, pluss vinklingen. Jeg mente bare at man kunne funnet en bedre kilde (og det ble jo gjort etter hvert).

Ellers vil jeg gjerne gjenta at jeg ikke er veldig for legalisering, fordi jeg i grunnen synes det er nok skadelige, men legale rusmidler på markedet. Men jeg ville ikke synes det var en katastrofe om man valgte å gå for legalisering, siden jeg ser gode argumenter for det også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 10:32   #90
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Mams: man må selvsagt regne prosent, ellers blir det tullete. Jeg har ingen tall (og har heller ikke påstått det), men det er et faktum at cannabis virker beroligende og alkohol virker agerende.

Hvordan man agerer under rus er ofte kulturelt betinget. Det er ikke noen selvfølge at man blir aggresiv av alkohol eller "fredselskende" av cannabis. Man kan også få angst, vrangforestillinger og hallusinasjoner av cannabis. Det er ikke mye fredselskende over noen som sitter i en bakgård i panikk fordi h*n er forfulgt av politiet. Mange som bruker alkohol blir også rolige og avslappete. Jeg feks tar meg gjerne et par glass vin og blir temmelig introvert av det. Jeg har forstått det slik at rus er en personlig og kulturell opplevelse - ikke en egenskap ved stoffet i seg selv. LSD er jo et typisk ekesmpel på det hvor du kan få både dårlige og gode rusopplevelser.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett

At cannabis ikke er legalt til medisinsk bruk, er helt hårreisende, hvis virkningen og bivirkninger er godt nok dokumentert.

Tror enda det er under utforskning. Brukes vistnok ved grønn stær, til kreftpasienter og til MS. Ved MS tror jeg hovedårsaken er å dempe krampene. Ikke sikker.

Elin: Overdosene i Norge mener jeg kommer tildels av et ustabilt market. Det er veldig varierende hvor mye herion det er på markede til enhver tid og etter "tørkeperioder" er det mange dødsfall. Det er også stor forskjell på renheten i stoffet og dette er også en medvirkende årsak til dødsfall.

Ellers må jeg bare si at det at Unge Venstre vil legalisere hasj setter jeg i samme bås som at de vil legitimere polygami. Jeg tror ikke dette er noe som vil bli gjennomført med det første.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 11:07   #91
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Sånn utifra denne diskusjonen så vil jeg forslå å innføre et russertifikat!

Der en utifra hvilke ressurser en besitter får godkjenning til å bruke og kjøpe rusmiddler etter gitte kriterier. Er en typen som klarer å røyke i bare ny og ne så får en lov å kjøpe en joint måneden. Er en introvert så får en kjøpe 1 drink for å kunne sosialisere seg på fest. Er en aggressiv så får en ikke kjøpe alkohol. Osv, osv.

Det hadde vært flott om alle hadde hatt selvkontroll nok til å bruke "med måte", da hadde det meste kunne vært lovlig.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 11:25   #92
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av him, her.


Elin: Overdosene i Norge mener jeg kommer tildels av et ustabilt market. Det er veldig varierende hvor mye herion det er på markede til enhver tid og etter "tørkeperioder" er det mange dødsfall. Det er også stor forskjell på renheten i stoffet og dette er også en medvirkende årsak til dødsfall.

Jepp.

Når man selger stoff er det vanlig å "blande det ut", pga profit. Den som kjøper det, selger det videre, og blander det enda mer ut. Og, ja, sånn fortsetter det. Dosene er da merkbart svakere og kroppen tilvennes. Så kommer det sterkere stoff til byn, og folk dør. Faren for overdose er også høy blant misbrukere som nettopp har sluppet ut av fengsel.

Det er uansett sjelden at det er rene heriondoser som forårsaker dødsfall, som regel blandes det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 11:51   #93
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.463
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Lille*My, innholdet var kjent for meg, det var mest de ubehjelpelige formuleringene jeg reagerte på, pluss vinklingen. Jeg mente bare at man kunne funnet en bedre kilde (og det ble jo gjort etter hvert).

Åja formuleringene ja. Trodde du (og Cascaye) ikke hadde hørt om dette før.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 13:53   #94
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jepp.

Når man selger stoff er det vanlig å "blande det ut", pga profit. Den som kjøper det, selger det videre, og blander det enda mer ut. Og, ja, sånn fortsetter det. Dosene er da merkbart svakere og kroppen tilvennes. Så kommer det sterkere stoff til byn, og folk dør. Faren for overdose er også høy blant misbrukere som nettopp har sluppet ut av fengsel.

Det er uansett sjelden at det er rene heriondoser som forårsaker dødsfall, som regel blandes det.

Men dette er fortsatt ikke svaret på hvorfor vi har langt flere overdose-dødsfall i Norge enn mange andre land som har en langt slappere narkotikapolitikk. DET vil jeg ha svar på.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:17   #95
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Men dette er fortsatt ikke svaret på hvorfor vi har langt flere overdose-dødsfall i Norge enn mange andre land som har en langt slappere narkotikapolitikk. DET vil jeg ha svar på.

Så vidt jeg vet er det det som er svaret. Kanskje er det vanskeligere å smugle inn stoff til Norge slik at tilgangen blir mer ustabil? Kanskje er ikke Norge et så attraktivt marked for de som smugler slik at det mye "dårlig vare" som kommer inn til Norge. Kanskje er det vanskeligere å få tak i metadon når man vil slutte?

Det siste punktet har jeg hørt nevnt flere ganger når det gjelder overdoser. Norge skal vistnok ha en veldig dårlig politikk for å hjelpe narkomane til å slutte, og dette medfører at en god del flere dør. Men det vet jeg ikke. Det er noe jeg har hørt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:25   #96
Mayasmum
Fullverdig medlem
 
Mayasmum sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Maidstone, Kent, England
Innlegg: 84
Mayasmum er litt kul
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja til hasj!

Jeg vil mye heller at ungene min skal kunne, lovlig, ta seg en blås eller fem i en helg med fjortisfesting enn å drikke seg dørgende full og risikere langt mer skader enn litt hasjrus.

jeg er enig med sitron.
hasj er et rusmiddel med farer saa vel som begrensninger men fakta er at (utrolig nok) etter at holland legaliserte Hasj og begynte selge det aapent paa spesielle kafeer (som maa faa lisens og lisensene er mye strengere enn for alkohol) saa gikk faktisk forbruket av hasj NED med over 30% i forhold til hva som be beslaglagt og registrert foer de legaliserte det. Det maa bare si noe om hva slags reaksjon legalisering fikk.

Jeg forstaar negativiteten og jeg er i mot narkotika til en viss grad. Harde kjemiske stoffer er ikke bra men hasj har positive egenskaper som vi ikke kan nekte at eksisterer saa jeg stemmer for legalisering med streng kontroll og lisens for evt selgere (feks kafeer som i holland).

Pluss.... du maa ikke glemme at hvis vi legaliserer hasj saa forsvinner mye av det "spennende" og "ulovlige" aspektet som faar ungene til aa proeve i foerste runde. hvis det ikke er sett som litt paa kanten av loven saa er det heller ikke saa spennende aa proeve det og derfor vil det vaere faerre som vil proeve det.... samme regelen gjelder for alle mulige ting.... den stoerste grunnen til flatfyll blandt ungdom i norge er at alkohol er sett som fysj og skam og derfor er det spennende aa se hvem som kan faa tak i og drikke mest drue/heimert...

Mayasmum er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:34   #97
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Mayasmum, her.

Harde kjemiske stoffer er ikke bra men hasj har positive egenskaper som vi ikke kan nekte at eksisterer saa jeg stemmer for legalisering med streng kontroll og lisens for evt selgere (feks kafeer som i holland).

Hvilke positive egenskaper er det du mener at hasj har? Hasj er et rusmiddel, det er behagelig å være ruset (og det er derfor flesteparten av mennesker benytter seg av rusmidler), men det har ingen direkte positive egenskaper knyttet til seg. Man får ikke finere hår, lever lengre eller en bedre jobb av å røyke hasj. Man blir ruset. Og mange synes det er en veldig behagelig rus.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:50   #98
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Det er enkelte positive egenskaper registrert ved cannabisbruk. Bl.a. brukes det som kvalmedempende/apetittfremkallende middel hos AIDS-pasienter og kreftpasienter. Men da snakker vi igjen om medisinsk bruk. Som rent nytelsesmiddel har det vel ingen utpreget positive egenskaper - spesielt ikke ved langvarig bruk.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 15:32   #99
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jepp.

Når man selger stoff er det vanlig å "blande det ut", pga profit. Den som kjøper det, selger det videre, og blander det enda mer ut. Og, ja, sånn fortsetter det. Dosene er da merkbart svakere og kroppen tilvennes. Så kommer det sterkere stoff til byn, og folk dør. Faren for overdose er også høy blant misbrukere som nettopp har sluppet ut av fengsel.

Det er uansett sjelden at det er rene heriondoser som forårsaker dødsfall, som regel blandes det.

Helt ren heroin er umulig å lage, den reneste heroinen som er beslaglagt i Norge var på 92 % om jeg husker riktig, og den er helt unik.

Vanlig heroin ligger på 30-70% i renhet.

Hasj tror jeg vanskelig lar seg gjøre å blande ut.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 15:38   #100
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Men dette er fortsatt ikke svaret på hvorfor vi har langt flere overdose-dødsfall i Norge enn mange andre land som har en langt slappere narkotikapolitikk. DET vil jeg ha svar på.


him nevner mye fornuftig. På tide å gå litt i dybden av det.

Når det gjelder statistikk, er det ikke sammenlignbart på tvers av landegrensene. Norge er flinke til å føre grundig statistikk, noe vi skal ha skryt for. Jeg har lest litt forskjellig - forskjellige steder, men kriteriene for hva som er overdosedødsfall varierer veldig fra land til land, noe som gjør det umulig å sammenligne tallene. Innad i Nederland har overdosedødsfallene økt.

Videre så står jeg fast ved at økt tilgang gir økt forbruk. Å støtte en av verdens største industrier, vil si at det er OK at mennesker lever i slaveri for å tilfredstille vår lyst etter rusgifter. En legalisering vil heller ikke gjøre noe for de som allerede befinner seg i en vanskelig situasjon. Som en klok sjel skrev; man kan vanskelig kalle det omsorg å holde noen i hånda mens man serverer dem gift med den andre. Omsorg er å gjøre hva man kan for å hjelpe noen ut av en dårlig situasjon, ikke å begrave dem varsomt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no