Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unge Venstre vil legalisere hasj

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-06, 15:40   #101
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Men dette er fortsatt ikke svaret på hvorfor vi har langt flere overdose-dødsfall i Norge enn mange andre land som har en langt slappere narkotikapolitikk. DET vil jeg ha svar på.

Politiet har brukt enorme ressurser på å fotfølge heroin-misbrukerne, dette skaper stress blant brukere, og de trenger mere heroin. En bruker som blir utsatt for sånn type stress som f.eks ved plataaksjonen, fører til at brukeren kanskje må sette 4 skudd om dagen.
Har brukeren mindre stressfaktorer rundt seg, så trenger han kanskje 2 doser om dagen, og mindre doser. Dette reduserer risikoen for overdosedødsfall.
Som tidligere nevnt er den utbredte sprøytekulturen i Norge med på å få opp overdose-statistikken, hvis brukerne heller hadde røyket heroin, er dette enn tryggere måte å innta stoffet på.
De tunge rusmisbrukernes ofte begredelige helsetilstand er også med på å forårsake overdoseer.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

At THC lagres i fettvev og ikke er ute av systemet før etter en måned trodde jeg var anerkjent vitenskapelig dokumentert kunnskap som de fleste var klar over. Jeg har i allefall fått det med meg gjennom opptil flere kanaler. Blant annet helsestasjonen (da var det angående rusmidler og amming -spor av THC finnes fortsatt i morsmelk etter 30 dager), sykepleiestudiet (gjennom mor og søster som har studert det -på hver sin høyskole) Røde Kors (kurs) og en rekke andre steder. Så ved hasjrøyking oftere enn en gang i måneden hopes dette opp og går aldri ut av kroppen. På grunn av store mengder fettvev i hjernen kan dette føre til psykiske problemer og adferdsendringer som man merker først etter en tid. Kanskje til og med flere år etter at man har sluttet. Jeg ville ikke tatt sjansen, selv om man ikke faller og slår seg ihjel så ofte i hasjrus.

Jeg kan ikke vise til noen vitenskapelige tidsskrift hvor dette har vært publisert selvfølgelig, jeg har en alt for høy bunke av "bør leses-artikler" allerede

Jeg er forresten mot legalisering.

Kjent stoff for meg også, men hvor går grensen for hvor mye man kan innta før problemene oppstår? Alkohol kan gi fysiske problemer over tid, med tanke på lever etc.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:47   #102
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.462
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Kjent stoff for meg også, men hvor går grensen for hvor mye man kan innta før problemene oppstår? Alkohol kan gi fysiske problemer over tid, med tanke på lever etc.

Det vet jeg ikke. Regner med det varierer fra person til person. Forskjellen fra alkohol er jo at alkoholen går ut av kroppen mellom hver gang man inntar det, hvis man for eksempel tar seg en fest hver helg. Man må drikke hver dag for at alkoholen aldri skal gå ut av kroppen. Med hasj er det nok å røyke en gang hver tredje-fjerde helg for at giften skal virke konstant. Og det er jo mange som tar seg en blås så og si hver helg og da hoper det seg opp. Men hvor lang tid dette må pågå før man tar skade av det vet jeg ikke. Men det går det sikkert an å finne ut.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:53   #103
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Så vidt jeg vet er det det som er svaret. Kanskje er det vanskeligere å smugle inn stoff til Norge slik at tilgangen blir mer ustabil? Kanskje er ikke Norge et så attraktivt marked for de som smugler slik at det mye "dårlig vare" som kommer inn til Norge. Kanskje er det vanskeligere å få tak i metadon når man vil slutte?

Det siste punktet har jeg hørt nevnt flere ganger når det gjelder overdoser. Norge skal vistnok ha en veldig dårlig politikk for å hjelpe narkomane til å slutte, og dette medfører at en god del flere dør. Men det vet jeg ikke. Det er noe jeg har hørt.


Min narkotika-etterforsker til mann sier at et av de mest attraktive landene for narkotikasmuglere er Norge. Det er mye penger i Norge (dvs høye priser på dop) og det er slepphendt toll. De store ligaene som blir tatt i Nederland har som oftest viktige forgreninger til nettopp Norge. Han mener mye av grunnen ligger til de høye overdosetallene i Norge er at svært strenge regler for metadon-behandling og at det er derfor, som du nevner, at mange dør fordi de ikke får hjelp/behandling i tide. Dessuten er det vel ikke å stikke under en stol at mange tar overdoser pga. at de setter sprøytene selv, uten tilsyn fra helspersonell (dårlig stoff, luft i sprøyter osv.)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:57   #104
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Uten at jeg er en dreven hasrøyker selv må jeg få skyte inn at i Nederland er det like normalt å bare gå ut og ta seg en blås som å ta seg en pils.

Uten at man verken blir alkoholiker eller dopavhengig.
Dette er kun basert på hva jeg selv har sett og opplevd, selvsagt.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.


I vårt miljø i Nederland kjenner jeg ingen som har prøvd hasj. Langt mindre vært på Coffee-shops, det har aldri vært av interesse, og det har aldri vært noe som helst spennende ved det. Kanskje pga. at man vet at det finnes, men at det ikke frister rett og slett.

Jøss. Hvor bodde DU da?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:10   #105
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Politiet har brukt enorme ressurser på å fotfølge heroin-misbrukerne, dette skaper stress blant brukere, og de trenger mere heroin. En bruker som blir utsatt for sånn type stress som f.eks ved plataaksjonen, fører til at brukeren kanskje må sette 4 skudd om dagen.
Har brukeren mindre stressfaktorer rundt seg, så trenger han kanskje 2 doser om dagen, og mindre doser. Dette reduserer risikoen for overdosedødsfall.
Som tidligere nevnt er den utbredte sprøytekulturen i Norge med på å få opp overdose-statistikken, hvis brukerne heller hadde røyket heroin, er dette enn tryggere måte å innta stoffet på.
De tunge rusmisbrukernes ofte begredelige helsetilstand er også med på å forårsake overdoseer.
.

Ja, her nevner du mye riktig. Da vil jeg fortsatt si at Norge har en elendig narkotikapolitikk og misbrukshåndtering, og at det er naivt av mange å tro at legalisering av hasj ville gjøre det verre enn verst. Det er jo ikke hasjen som er problemet, men hele narkotikamisbruk-håndteringen (med trykk på misbruk) som det er noe fatalt feil med i Norge, og ikke hasjbruk i seg selv. Hasj er det ingen som dør av, og de helsemessige konsekvensene av hasj er kun ved misbruk, akkurat som med alkohol.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:11   #106
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Jeg ser en del av det samme i min jobb. Jeg synes bagatelliseringen av hasj rundtomkring er skremmende. (Benzo er også noe dritt. )

For oss som jobbar i denne bisnissen ser vi daglig skadevirkningane av hasj og det kunne derfor ikkje ramla meg inn å vere for legalisering.

Ungdommar med hasjproblem vise ofte store skader. Eg ser stor forskjell på ungdommar i behandling med et atferdproblem kontra dei med et atferdsproblem OG eit hasjproblem.

Ellers syns eg Skremmern har gode innspel. Eg er ikkje i tvil om at økt tilgang føre til økt forbruk. I dag koste et gram en hundrelapp. Det i seg sjøl åpne for tilgang, lave prisar på dop aukar tilgangen i seg sjøl.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:12   #107
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jøss. Hvor bodde DU da?

Det kommer helt an på hvilket miljø man vanker i vet du, Vimsen Vi bodde i Rotterdam, og det er vel en av de to byene hvor det florerer mest av både coffee-shops....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:13   #108
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det kommer helt an på hvilket miljø man vanker i vet du, Vimsen Vi bodde i Rotterdam, og det er vel en av de to byene hvor det florerer mest av både coffee-shops....

Det er det frekkeste!




Men.. jeg bodde jo i Rotterdam jeg også!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:16   #109
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja til hasj!

Jeg vil mye heller at ungene min skal kunne, lovlig, ta seg en blås eller fem i en helg med fjortisfesting enn å drikke seg dørgende full og risikere langt mer skader enn litt hasjrus.

Slike ting provosere meg. Vil du virkelig at barnet ditt i en alder av fjorten år skal kunne innta et stoff med stor fare for avhengigheit og store skadevirkningar?

http://www.futureoslo.com/index.php?...d=23&Itemid=44

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:19   #110
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Slike ting provosere meg. Vil du virkelig at barnet ditt i en alder av fjorten år skal kunne innta et stoff med stor fare for avhengigheit og store skadevirkningar?

http://www.futureoslo.com/index.php?...d=23&Itemid=44

Og disse bivirkningene innehar altså ikke alkohol?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:22   #111
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Og disse bivirkningene innehar altså ikke alkohol?

Det sa eg ikkje. Alkohol har også bivirkningar, i massevis. Eg er litt på tynn is her, men sjøl sjelden bruk av hasj gir stor skade.

Det må vel finnast en undersøkelse gjort på skadevirkningar av slkohol kontra hasj? :leitar:

En anna ting, å ha den grunnleggande holdninga at rus er greit for en fjortenåring skremme meg, okke som.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:34   #112
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Min narkotika-etterforsker til mann sier at et av de mest attraktive landene for narkotikasmuglere er Norge. Det er mye penger i Norge (dvs høye priser på dop) og det er slepphendt toll. De store ligaene som blir tatt i Nederland har som oftest viktige forgreninger til nettopp Norge. Han mener mye av grunnen ligger til de høye overdosetallene i Norge er at svært strenge regler for metadon-behandling og at det er derfor, som du nevner, at mange dør fordi de ikke får hjelp/behandling i tide. Dessuten er det vel ikke å stikke under en stol at mange tar overdoser pga. at de setter sprøytene selv, uten tilsyn fra helspersonell (dårlig stoff, luft i sprøyter osv.)

Elin-mannen har drømmejobben min

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:45   #113
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Og disse bivirkningene innehar altså ikke alkohol?

Og? Hasjen vil ikke erstatte alkoholen, den vil komme som tillegg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:48   #114
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og? Hasjen vil ikke erstatte alkoholen, den vil komme som tillegg.

Det kan du ikke med 100% sikkerhet si.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:52   #115
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Jo.

Det har vært totaltforbud mot alkohol en gang i tiden også, og tro det eller ei, men da gikk altså forbruket ned.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:55   #116
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og? Hasjen vil ikke erstatte alkoholen, den vil komme som tillegg.

Øh, dette er vel ikke helt sant vel? fra et reellt ståsted, så vil ikke de som ikke røyker, erstatte alkohol med hasj. Der utelukker man allerede en stooor gruppe. Dessuten er det fortsatt noe negativt forbundet med ordet hasj og ordet narkotika. De som ikke har prøvd det, men som har hatt muligheten, vil neppe prøve det bare fordi det blir lovlig. Hva får deg til å tro at hasjrøyking kommer til å "ta av" bare fordi det blir lovlig? Hjemmebrenning er heller ikke lovlig, likefullt brennes det mer enn noensinne, og fler og fler dør av skadene ved å kjøpe dårlig sprit kontra bruke noen ekstra kroner og kjøpe kvalitet fra Polet eller spritbutikker.

Jeg kommer aldri, aldri i livet til å ta i en hasjrøyk. Lovlig eller ikke lovlig. Likeledes kommer jeg aldri til å drikke hjemmebrent eller smuglersprit i plastdunker. Det har noe med moral og masse kunnskap om bruken å gjøre at jeg ikke kommer til å gjøre det. Men de som vil, værsågod! Og forbud fører bare til enda mer kriminalitet og innførseler på ulovlig vis - tror jeg.
Hvem vet, kanskje det til og med er mer illegal hasj i Oslo enn i de landene der det er legalt og hvor man har noenlunde kontroll med bruken av det?
Akkurat som med prostitusjon.... men det er en annen diskusjon, om enn i samme spor...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:02   #117
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jo.

Det har vært totaltforbud mot alkohol en gang i tiden også, og tro det eller ei, men da gikk altså forbruket ned.

Ok.
Så da mener du at vi igjen skal nedlegge totalforbud mot alkohol? Fine by me. *nesten avholds*

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:02   #118
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Og disse bivirkningene innehar altså ikke alkohol?

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal sammenligne hasj med alkohol? Begge deler har skadevirkninger, det vet jo ALLE! Men det uskyldigjør jo ikke hasj på noen måte. Istedet for å sitte her og synse om at alt er så greit så synes jeg heller man faktisk kan ta en prat med narkomane og hva de egentlig tenker om saken. Det er jo der problemet ligger, ikke de som røyker en joint i mnd.

Å bruke resursser på å legalisere hasj istedet for å ta tak i problematikken til mange rusmisbrukere høres helt horribelt ut for meg!

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:06   #119
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ok.
Så da mener du at vi igjen skal nedlegge totalforbud mot alkohol? Fine by me. *nesten avholds*

Nei, det er ikke det jeg sier. Jeg sier at økt tilgang gir økt forbruk.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:07   #120
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal sammenligne hasj med alkohol? Begge deler har skadevirkninger, det vet jo ALLE! Men det uskyldigjør jo ikke hasj på noen måte. Istedet for å sitte her og synse om at alt er så greit så synes jeg heller man faktisk kan ta en prat med narkomane og hva de egentlig tenker om saken. Det er jo der problemet ligger, ikke de som røyker en joint i mnd.

Å bruke resursser på å legalisere hasj istedet for å ta tak i problematikken til mange rusmisbrukere høres helt horribelt ut for meg!

Det var ikke meningen å genrealisere. Men jeg mistenker at mange hasjomotstandere mer enn gjerne tar seg et glass eller fire.
Derfor.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no