Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Brokkolisalat

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-18, 23:13   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brokkolisalat

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hvis det er navnet du tenker på, så er Sweet Tomatoes/Soup Plantation navnet på en restaurantkjede. Om man er i nærheten av en når man er i USA, så anbefaler jeg en tur innom. De har kjempestor salatbar, god chili, gode supper, mesteparten vegetarisk.

Ah!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 23:18   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brokkolisalat

Men soltørkede tomater må da være godt i denne salaten, ser jeg for meg?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 23:31   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.197
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brokkolisalat

Kombinasjonen er perfekt som den er. Soltørkede tomater er godt, men i denne salaten tror jeg de blir et forstyrrende element.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 23:34   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brokkolisalat

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kombinasjonen er perfekt som den er. Soltørkede tomater er godt, men i denne salaten tror jeg de blir et forstyrrende element.

Ja, det blir kanskje litt overkill.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 23:36   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brokkolisalat

Blir ikke baconet mykt hvis salaten får stå og trekke/sette seg?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 00:01   #26
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Brokkolisalat

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

I oppskrifta Kahlan linker til står det også at den kan forvelles (og hvordan), hvis man ikke liker rå brokkoli.

Hva slags majones bruker du Kahlan? Norsk (som Mills e.l.), eller europeisk (som Hellmann's e.l.)? De smaker jo veldig forskjellig, mye mer eddik i den europeiske typen. Eller er du kanskje superflink og lager den selv?

Og hvor mye sånn ca er "1 cup"? et par desiliter?

Jeg har brukt Hellmans, og tar vel ca 2 dl. Tror en cup er litt over 2 dl.

Er sjeldent det blir noe igjen, men om det skal stå lenge så synes jeg det er lurt å ikke ha cashew nøtter liggende i, de blir ekle. Bacon steker jeg ordentlig sprøtt i ovnen, har ikke reagert så veldig på at det blir bløtt

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 00:18   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brokkolisalat

Jeg takler enkelte typer majones, Kavli (som ikke selges lenger) smaker ikke majones, slik som Mills, den får jeg ikke ned. Sliter med Hellmanns også. Hjemmelaget er godt. Mills og desslike smaker noe i retning av Thousand Island og remulade, og det er nok de eneste matvarene i verden jeg ikke får ned.

Men poenget mitt var egentlig at jeg skal teste creme fraiche.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 08:44   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.197
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brokkolisalat

Jeg er nokså på linje sånn majonesmessig tror jeg. Men i denne oppskriften og en coleslaw-oppskrift bruker jeg Hellmans, og sammen med eplesidereddiken og resten av helheten så syns jeg ikke det har den ekle majonessmaken i det hele tatt.

Men det var veldig godt med creme fraiche også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 08:57   #29
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.824
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brokkolisalat

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Blir ikke baconet mykt hvis salaten får stå og trekke/sette seg?

Jeg strør baconet over rett før servering nettopp for å unngå det

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 09:39   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brokkolisalat

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hvis det er navnet du tenker på, så er Sweet Tomatoes/Soup Plantation navnet på en restaurantkjede. Om man er i nærheten av en når man er i USA, så anbefaler jeg en tur innom. De har kjempestor salatbar, god chili, gode supper, mesteparten vegetarisk.

... og kanelen kommer vel bare inn som navnet på bloggen. "Cinnamon spice & everything nice".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 15:33   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brokkolisalat

Tranebær og revne mandler er godt i.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 16:29   #32
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brokkolisalat

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Er noen interessert i å høre hva JEG synes om brokkolisalat?

Du dropper kanskje hele brokkolien??

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-22, 21:59   #33
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.816
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brokkolisalat

Opprinnelig lagt inn av Kahlan, her.

Denne er fantastisk god https://www.cinnamonspiceandeverythi...madness-salad/

Nettsiden virker ikke lengre :O ! Har du tilfeldivis oppskriften? Den er så god!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 10:45   #34
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brokkolisalat

Jeg bruker Trines Matblogg. I original oppskriften er det Cheasy fra Arla, hytteost med 1,5 % fett. Jeg blander majones med hva jeg har av rømme, kesam original og creme fraishe. Og bruker litt mer edikk i enn oppskrift. Synes det fort blir fett.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 10:55   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brokkolisalat

Jeg lager den som ble presentert av Lise Finkenhagen på en 17.mai-sending under korona. Den har granateple istedenfor rosiner, og det setter familien stor pris på.

Jeg har mye skryt for den når vi får gjester. Jeg har en nevø som er vegetarianer, så hvis han skal komme legges bacon i en skål ved siden av.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 11:31   #36
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.774
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brokkolisalat

Kan man bytte pinjekjerner med solsikkekjerner? (Mann er allergisk mot pinjekjerner.)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 11:48   #37
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.070
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brokkolisalat

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Kan man bytte pinjekjerner med solsikkekjerner? (Mann er allergisk mot pinjekjerner.)

Det er sikkert fint. Jeg bruker granateple.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 11:49   #38
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brokkolisalat

Jeg lette etter oppskrifter med druer i går fordi jeg stadig vekk får det i forundringsposer, og fant denne oppskriften. Har ikke fått prøvd den enda, men det ser godt ut.

https://www.tasteofhome.com/recipes/...salad-supreme/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 13:28   #39
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brokkolisalat

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Kan man bytte pinjekjerner med solsikkekjerner? (Mann er allergisk mot pinjekjerner.)

Det går helt fint, jeg bruker solsikkekjerner og gresskarkjerner.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-22, 14:26   #40
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.774
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brokkolisalat

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det er sikkert fint. Jeg bruker granateple.

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det går helt fint, jeg bruker solsikkekjerner og gresskarkjerner.

Supert!

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no