Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefal meg et ukeblad

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-06, 00:48   #21
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt tidlig å kline kanskje, Liven?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 00:56   #22
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Litt tidlig å kline kanskje, Liven?

Må vente te freddan...

Neida - dette er jo ikke vår første natt, så det går greit (er litt dårlig på one night stands).
Og hvem kan motstå ei jåle

Blir bare helt slått ut av for mye sjarm

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 01:36   #23
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Oftest kjøper jeg nok KK og Mat&helse, men det hender seg at jeg klinker til med Norsk Ukeblad også.


Sist redigert av Polkadot : 20-09-06 kl 09:58.
Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 09:57   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper veldig sjelden ukeblader. Typiske anledninger er hvis jeg skal ta toget og ikke orker å lese bok, eller hvis jeg er syk. Da er det KK eller Henne jeg kjøper, men jeg blir helt matt av kombinasjonen hud/hår/interiør/mote/kropp/slanking og politisk korrekte artikler om kvinnelig omskjæring, massevoldtekt osv.
Jeg føler veldig at det siste bare er tatt med som et lite alibi mot hemningsløs dyrking av shopping og kroppsfokusering, og hadde faktisk syntes det var mere greit med et blad som heller innrømmet at det var det det handlet om.
Ellers så er det lett å føle seg veldig mislykket av sånne blader, og at det er veldig mye man skulle kjøpt, gjort, satt av en kveld i uka til å stelle tåneglene sine, arrangert fester der alle vennene er kledd i matchende klær og man selv har laget artige lykter og serviettringer, pusset opp badet for 400.000... Ja, som dere kanskje skjønner så er jeg ikke noen stor fan av dameblader.
Det aller verste er sånne Henne-artikler som dette: "Hva syns Hun om Hans kropp? Fem par uttaler seg". Og "Fem kvinner - hva er de fornøyd med og misfornøyd med på kroppen sin?" "Fire kroppsformer, finn jeansen som passer deg". osv. osv. osv. :gaaaaah:

Men for all del, jeg kan la meg underholde også. Jeg liker jo også å lese om hud, hår og interiør en gang iblant.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 10:05   #25
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Hva vil dere lese om i et mammablad, da? :setterigangmeningsmåling:

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 10:26   #26
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper ukeblad kun pga kryssordene. Ellers er det jo nesten bare reklame i dem.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 10:28   #27
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Hva vil dere lese om i et mammablad, da? :setterigangmeningsmåling:

Jeg synes egentlig dagens mammablad dekker det meste av stoffet jeg er interessert i - problemet er at temaene blir "oppbruk" og dermed repitert.

Her er noe av det jeg liker i mammablader:

- Reise med barn (ikke nødvendigvis til eksotiske steder, men til Sverige eller England eller Lofoten)
- Litt barnemote
- Gode råd / best i test ang dresser, regnklær, vogner ol
- Reportasjer om menneskers valg ang antall barn (1? 8? - Hvorfor ble det slik)
- Jobb/ barn. Gode råd i tidsklemma.
- Lettvinte, gode, sunde matoppskrifter
- Hådarbeidsoppskrifter (nok med 1-2 pr blad). Varierte oppskrifter - alt fra strikkevotter til broderte julekalendere
- Hobbyting sammen med barn (enkelt, billig, pent. Alt fra julepynt, påskepynt til sommerbilder ol)
- Gode råd ang foto (apparat, scrapping, fototips )
- Gode råd ang barneoppdragelse :søvnrutiner, søskensjalusi, trass ol

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 10:32   #28
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Jeg vil slå et slag for bladet Mamma jeg da...

Jeg får det i posten for jeg var så teit å si ja til 6 utgaver gjennom bokklubben...

Det bladet er ikke for meg, synnes det er kjedelig. Liker foreldre og barn bedre da....


Jeg leser bo bedre hehe Og DetNye om jeg skal kjøpe blader,som er skjeldent.
Men får nå 3 utgaer av Gravid i postkasse, men fikk det en uke etter at det kom ut i butikken

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 10:36   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Generelt sett kan jeg ikke utstå "dameblader", av nøyaktig de samme grunnene som Maximillia lister opp.

Det eneste "ukebladet" jeg leser fast er Bonytt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 10:38   #30
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Jeg har et håpløst junkforhold til ukeblader... Jeg overtar noen av andre, men kjøper en god del selv også. Abonnerer på Mamma, F&B og Kamille. Kjøper ofte KK, Henne og Costume, og så snikleser jeg interiørblader der jeg kommer over dem.

Det verste er at jeg blir skuffet hver eneste gang jeg har bladd gjennom et blad. Artiklene hvis man kan kalle dem det, er så forutsigbare, kjedelige og de kommer om og om igjen. En gang kjøpte jeg Henne to ganger samme måned, og hadde bladd gjennom nesten hele bladet før det demret for meg at dette har jeg jo lest før!

Men jeg lar meg lure av forsidene tror jeg. Det er nesten alltid et eller annet som ser interessant ut der.

Når det gjelder Mamma syns jeg det bladet har vært suverent flink til å finne forside intervjuobjekter. Det kommer jo også til syne ved at Dagbladet eller VG (husker ikke) opp til flere ganger rappet intervjuet og gjenga det nesten i hel form før Mamma kom i butikkene.

Ellers liker jeg Costume hvis jeg vil lese om moter, det er et rent moteblad og gir seg ikke ut for å være noe annet. Fine og konkrete anbefalinger på hva som er inn/ut og hvor man kan kjøpe det som er inn

KK sliter for tiden vil jeg tro, de har stivnet i en gammel form og blir bare mer og mer uinteressant.

Kamille har gjort en annerledes vri på ukebladsjangeren, de kjører veldig frem på journalistene sine med store bilder av Halvor, kokken Kristin og Mona Grudt. Disse skriver også veldig personlig, trekker inn familien og vennene sine osv. Er sikkert meningen vi skal føle at vi blir venner med dem.

Foreldre og Barn er jo veldig seriøst og solid. Greit nok, men for underholdning foretrekker jeg Mamma.

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 10:39   #31
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Generelt sett kan jeg ikke utstå "dameblader", av nøyaktig de samme grunnene som Maximillia lister opp.

Det eneste "ukebladet" jeg leser fast er Bonytt.

Samme her. Bonytt er kos

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 10:44   #32
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sist jeg leste ukeblader var på sykehuset for 4 uker siden. Min mann hadde da kjøpt (på eget initiativ) mamma, Norsk ukeblad, hjemmet og dagens næringsliv til meg som barselkvinne.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 11:13   #33
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ei skikkelig kjærring og abonnerer på Familien! Det er mest for håndarbeidssidenen skyld, det blir ikke til at jeg leser så mye i det. Ellers har vi Foreldre og barn. Bladet er litt for snevert og "mainstream" når det gjelder barneomsorg, men er ellers greit nok. Og så har vi f.eks. Forbrukerrapporten, Dine Penger, Norsk Hagetidend, Folkevett. Blad som er kjekke å ha, men som jeg ikke nødvendigvis finleser.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 11:18   #34
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så sær at jeg ikke leser ukeblader, jeg.

__________________
LilleT

Sist redigert av LilleT : 20-09-06 kl 11:31.
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 11:23   #35
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av rakka, her.

Ellers liker jeg Costume hvis jeg vil lese om moter, det er et rent moteblad og gir seg ikke ut for å være noe annet. Fine og konkrete anbefalinger på hva som er inn/ut og hvor man kan kjøpe det som er inn

Enig, og så har de en fin miks av designerklær og billigere klær som man finner f.eks. på H&M.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 20:37   #36
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Hva vil dere lese om i et mammablad, da? :setterigangmeningsmåling:

Jeg synes forsåvidt at disse mødre-bladene er greie som de er, til sitt bruk.
Problemet mitt er at jeg blir veldig lei av at de samme temaene repeteres hele tiden. Dessuten orker jeg ikke hele tiden å lese om ting som vedrører mamma-rollen, jeg vil rett og slett være litt voksen inniblant også. (og da er det kanskje like greit å kjøpe andre blader?)

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 20:46   #37
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg abonnerer på ELLE, og Costume får jeg i min "faste" klesbutikk hver gang det kommer ut, så det slipper jeg å kjøpe
Superjålete som jeg er, liker jeg å følge med på motetrender og designere, derfor abonnerer jeg på ELLE

Ellers kjøper vi Se & Hør ganske fast her i huset
Vi har da to tenåringsdøtre må vite, som MÅ HA det bladet, nesten på død og liv.
Samboer og jeg leser stort sett TV oversikten der

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 20:49   #38
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er Costume?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 20:52   #39
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva er Costume?

Omtrent det samme som ELLE

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 20:55   #40
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi abonnerer på Foreldre og barn - og jeg kommer til å abonnere på mamma også bare de får en annen start-premie enn den Stygge Klokka

Ellers leser jeg det jeg kommer over av ukeblader, kanskje med unntak av Familien og Se og Hør. Kamille syns jeg er håpløst internt. Enkelte nummer ser mer ut som en internavis for redaksjonen. Får litt følelsen av at jeg sniker i noe jeg ikke har noe med.

Jeg likte ikke mamma da de begynte, men liker det mer og mer. Kanskje det har noe med at de skrev en notis om flaskeposten.org i forrige nummer? Hvem vet

LaLuna: Myyyyye mer om flasking og morsmelkerstatning og politikken rundt det. Bare send meg en PM så skal du få en saftig mail med overskrifter som vil selge

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no