Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise i disse korona-tider?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-20, 10:55   #441
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Noen som vet hva forsikringsselskapet trenger av dokumentasjon på leie av hus og depositum?

Jeg har kontrakten som sier betingelsene, jeg har kvitteringene på betaling av depositum, og jeg har mail der utleier bekrefter avbestilling.

Holder det, tror dere?

Det burde holde. Hvis ikke kvitteringen = kontoutskrift ville jeg ha inkludert det også, bare sånn for sikkerhets skyld. Jeg blir noen ganger bedt om det.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 10:58   #442
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

IF ringte meg for en forklaring og utbetalte samme dag.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 10:59   #443
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Jeg har avbestilt Airbnb-leiligheten og har all dokumentasjon jeg trenger for å be om at forsikringen dekker den delen av beløpet jeg ikke fikk refundert. Venter fremdeles på svar fra SAS.
Bør jeg vente med å kontakte forsikringsselskapet til jeg har fått svar fra SAS også, eller opprette en sak for leiligheten nå og en for flybillettene senere?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 11:07   #444
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

If ba om å få alt på en gang, når alt er avbestilt, mener jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 11:31   #445
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Takk, da venter jeg.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 19:39   #446
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Blå, jeg vet ikke med Norwegian, men om jeg skriver person til de fleste chatroboter så får jeg mulighet til å chatte med et menneske.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-20, 17:20   #447
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg har avbestilt Airbnb-leiligheten og har all dokumentasjon jeg trenger for å be om at forsikringen dekker den delen av beløpet jeg ikke fikk refundert. Venter fremdeles på svar fra SAS.
Bør jeg vente med å kontakte forsikringsselskapet til jeg har fått svar fra SAS også, eller opprette en sak for leiligheten nå og en for flybillettene senere?

Om du skal be om at forsikringen dekker det, betyr det at du har takket nei til AirBnB sitt tilbud om reisekreditt?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-20, 17:21   #448
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Dere som har fått pengene tilbake av Norwegian, hvilken type billetter har dere hatt?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-20, 17:22   #449
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Dere som har fått pengene tilbake av Norwegian, hvilken type billetter har dere hatt?

Vi fikk ikke fra Norwegian (flyet gikk som planlagt), men da fikk vi penger fra forsikringsselskapet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-20, 17:34   #450
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi fikk ikke fra Norwegian (flyet gikk som planlagt), men da fikk vi penger fra forsikringsselskapet.

Nå er vårt kansellert, og da må vi vel ta i mot det som tilbys - og det er kanskje bare cash point for ikke-refunderbare billetter som vi har? Jeg hadde håpet det var mulig å få igjen penger.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-20, 17:41   #451
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Nå er vårt kansellert, og da må vi vel ta i mot det som tilbys - og det er kanskje bare cash point for ikke-refunderbare billetter som vi har? Jeg hadde håpet det var mulig å få igjen penger.

Hva sier forsikringsselskapet? Jeg hadde helt klart ønsket meg pengene fremfor cashpoints hos et skakkjørt selskap.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-20, 17:52   #452
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Om du skal be om at forsikringen dekker det, betyr det at du har takket nei til AirBnB sitt tilbud om reisekreditt?

Har ikke fått tilbud om det. Skulle jeg automatisk fått det, eller må jeg be om refusjon av gebyret til tross for at det står at de ikke refunderer det?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-20, 19:09   #453
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Noen som har hørt noe fra Lufthansa? Vi skulle flydd fra Gøteborg om halvannen uke.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-20, 19:35   #454
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Nå er vårt kansellert, og da må vi vel ta i mot det som tilbys - og det er kanskje bare cash point for ikke-refunderbare billetter som vi har? Jeg hadde håpet det var mulig å få igjen penger.

Jeg fikk pengene igjen for billigste type billetter. Men dette var i påsken, og Norwegian hadde flyttet meg over på et annet fly uten å fortelle meg om det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 00:29   #455
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Har ikke fått tilbud om det. Skulle jeg automatisk fått det, eller må jeg be om refusjon av gebyret til tross for at det står at de ikke refunderer det?

Ja, det kom opp informasjon om det når vi kansellerte. Vi hadde betalt inn halve summen, og har fått den i reisekreditt til neste reise.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 06:54   #456
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Vi fikk pengene fra Norwegian i går. Ikke mer enn et par uker siden jeg sendte krav.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 07:26   #457
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Dere som har fått pengene tilbake av Norwegian, hvilken type billetter har dere hatt?

Low fare +

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 07:31   #458
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Nå er vårt kansellert, og da må vi vel ta i mot det som tilbys - og det er kanskje bare cash point for ikke-refunderbare billetter som vi har? Jeg hadde håpet det var mulig å få igjen penger.

Jeg fikk bare tilbud om cash point, trodde jeg, jeg fant ikke noe annet alternativ, men jeg ringte Norwegian og de veiledet meg sånn at jeg fikk penger og ikke cash point.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 08:18   #459
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Dere som har fått pengene tilbake av Norwegian, hvilken type billetter har dere hatt?

Vi skulle dratt med Norwegian 21. mars, men det utgikk jo. Dette var de rimeligste billettene. Vi sende e-post med krav om refusjon i juni, og fikk de rett inn på kredittkortet kort tid etter.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-20, 08:57   #460
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg fikk bare tilbud om cash point, trodde jeg, jeg fant ikke noe annet alternativ, men jeg ringte Norwegian og de veiledet meg sånn at jeg fikk penger og ikke cash point.

Det var godt å høre at det var flere enn meg som ikke skjønte den siden.

Jeg sendte meldinger i flere dager og prøvde å komme gjennom på telefon. Til slutt sto jeg tidlig opp på lørdagen og etter tre kvarter kom jeg gjennom til den skandinaviske telefonlinjen, som klarte å forklare meg det den engelske sikkert hadde prøvd fem dager tidligere, men som jeg ikke hadde forstått.

Vi hadde Low Fare billetter og skal, så vidt jeg har forstått, få pengene igjen.

Men, det er nå to dager til vi skulle reist og jeg har fremdeles ikke fått svar på melding, epost eller messengermelding. Så de skaper jo bare mer arbeid for seg selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no