Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

7 hunder ble brått til 14 hunder

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-16, 18:29   #1
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Kul

7 hunder ble brått til 14 hunder

Galehuset er blitt enda mer galehus.

Idag tidlig kom endelig valpene, rett før jeg ble hysterisk, så satt hun igang med å presse og 5minutter etterpå kom første jente.

De neste timene gikk sin gang, og vi endte til slutt med 7 friske valper. Og vi fikk også vår første dødfødte. Akkurat det gikk mye bedre for meg enn jeg hadde trodd. Hadde sett for meg litt hysteriske tilstander Men litt erfaring har jeg vel plukka med etter noen kull, så jeg forsøkte å få liv i den selv om jeg egentlig visste det ikke var håp. Så lot jeg mor hilse og vaske den, sånn at hun skulle se den var død, så var det bare å ta den bort.

Men likevel, 7 hylende valper er kommet. Og det er bare å forberede seg på enda en runde med ekstremt mye vasking.

Hadde ett kull på 9 i vinter, og tenkte "Ja DETTE skjer heldigvis ekstremt sjeldent" Vel ja nå vet jeg ikke hva det er i vannet her men.



Minste er 135gram. Ikke store tassen.
4stk er 140-145gram, så de er jo ikke akkurat mye større.
1 gutt på 180 og en gutt på 170, så de er "store"

Totalt ble det 4 gutter og 3 jenter. Og vi har kun muligens kanskje en gutt ledig. Det har vært ett voldsomt press på valper, vet ikke om jeg har truffet en tid hvor ikke så mange har. Men ja, alle får desverre ikke, noen må skuffes og det er jo aldri kjekt. Men sånn er det nå en gang.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 18:37   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 18:42   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Åh, så nydelige! Og fantastisk å være med på fødsel. Hva slags rase er det? Og 14 hunder, hohoho, vi som syne en aktiv er nok. Godt du allerede har fått solgt nesten alle!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 18:42   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Oj, det er mange hunder. Men innmari søte.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 18:49   #5
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Åh, så nydelige! Og fantastisk å være med på fødsel. Hva slags rase er det? Og 14 hunder, hohoho, vi som syne en aktiv er nok. Godt du allerede har fått solgt nesten alle!

Japansk spisshund.

Første jeg fikk var denne tispen som nå er mor og har siste kullet, og hun var verdens roligste skapning.

Så da skaffet vi oss en til, hun var jo overhodet ikke noe rolig skapning men artig på sin måte og nå er hun blitt veldig rolig nå som hun er snart 6år.

Så hadde en oppdretter en hannhund, som da var perfekt for oss. Han var visstnok kommende stjerne i utstillingsringen. Jeg skulle bare seeeee, og vel, du reiser ikke bare for å SE på 7uker gamle valper. Vips så var hund nr 3 i hus.

Hund nr 4 skulle på foravtale, men jah, det gikk IKKE etter planen, nå snart 4år senere er han her enda og skal INGENSTED Han er eget oppdrett og skikkelig godgutt. Kunne jo ikke sette han på for må vite

Hund nr 5, hun var bare så himla fantastisk så hun måtte beholdes.

Hund nr 6, vel ja mor hadde lysst på Samojed, så da reiste vi til langt nedi Skåne området i Sverige å henta en grådig fint samojed frøken.

Hund 7, ja en tispe, krever en hannhund. Det er ikke så mye FINE samojedhanner i Norge syns jeg, så da importerte jeg like gjerne en fra Portugal når jeg var så godt igang.

Vel hund nr 8, HAN klarte jeg derimot å sette på for. haha, så han bor ikke her. Og hund nr 9, en av tispene i dette kullet, skal også på for. Så jeg er blitt flinkere med årene sånn sett og faktisk FÅ de ut på for hehe.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 22:37   #6
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Gratulerer med vel gjennomført valping. Med flere bekjente som holder/holdt på innen oppdrett har jeg fått meg hvor trasig det kan gå. Du har fått et drømmekull tenker jeg - passe størrelse og balanse. Lykke til med valpetida.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 23:20   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Hehe, litt av en flokk du har skaffet deg, vanskelig å stå imot!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 23:29   #8
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Gratulerer med vel gjennomført valping. Med flere bekjente som holder/holdt på innen oppdrett har jeg fått meg hvor trasig det kan gå. Du har fått et drømmekull tenker jeg - passe størrelse og balanse. Lykke til med valpetida.

Ja første gang jeg opplever det, men det var liksom ikke SÅ trist fordi den var så tydelig død når den kom ut. Jeg tror det hadde vært værre om jeg hadde LITT liv i den. Eller som mange opplever at de dør etter dager, uker.... Jeg opplever nok det en gang å, og DET kvir jeg meg veldig til. Men er jo sånn når man driver med oppdrett av levende vesener, da går det ikke 100% hver eneste gang dessverre.

Takk, godt å være ferdig for både mor og meg, hehe.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hehe, litt av en flokk du har skaffet deg, vanskelig å stå imot!


Det er jo det totale galehus, jeg innrømmer det selv. Men det var lissom bare EN jeg skulle ha da. Så balla det på seg.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 07:08   #9
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Gratulerer med småtrolla! Det blir livlig hos dere framover kan jeg tenke meg!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 08:02   #10
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Ja første gang jeg opplever det, men det var liksom ikke SÅ trist fordi den var så tydelig død når den kom ut. Jeg tror det hadde vært værre om jeg hadde LITT liv i den. Eller som mange opplever at de dør etter dager, uker.... Jeg opplever nok det en gang å, og DET kvir jeg meg veldig til. Men er jo sånn når man driver med oppdrett av levende vesener, da går det ikke 100% hver eneste gang dessverre.

Det går ikke 100 % hver gang nei. Ene oppdretteren jeg kjenner har ei tispe som ikke tåler å gå drektig når det er varmt. Og det er jo litt teit siden det styres av når hun får løpetid... Sist valpekull viste røntgen åtte valper. Jeg tror det var det hun fødte også - alt for tidlig. Bare en av dem overlevde en så tidlig fødsel. Samme tispa har mistet alle valpene en gang tidligere, men da ble mange av fostrene reabsorbert før de kom til fødsel.
En annen oppdretter hadde et valpekull der valpene døde en etter en. Jeg tror det ble igjen en levende til slutt.

Jo lenger man holder på med oppdrett, jo mer opplever man av uhell. Jeg hadde besøk av et nederlandsk par tidligere i sommer. De hadde holdt på med oppdrett av griffon belge, griffon bruxellois og petit brabancon i over tredve år før de gav seg. Veldig, veldig interessant å høre dem fortelle om hva de opplevde mens de holdt på.

(Og jeg synes det er veldig interessant å høre/lese om andres erfaringer også, så jeg ser gjerne at du oppdaterer her masse! )

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 15:12   #11
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Uff trist.
En oppdretter jeg kjenner, mistet alle 4 valpene etter en ukes tid tror jeg det var, eller noen dager. Det værste med det, var å lese hvordan det var for tispa. Hun gikk å pep og lette, herre jeg fikk så vondt bare av å LESE om den tispa.

Sasha taklet heldigvis den ene fint, jeg lot hun se på den og få se at den faktisk var død, før jeg tok den. Men ser hun er veldig nøye på å telle over valpene når jeg har tukla med de. Men det er nå vanlig.

Sove, vel ja det kan jeg gjøre om noen uker. Det er begrensa hvor godt man sover når en sånn blind, døv valp har forvirra seg 20cm fra mor. Det er utrolig lyd i de selv om de bare er 130gram.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 16:00   #12
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Gratulerer Det er så kos med valper!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-16, 16:48   #13
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

De vokser
3uker blitt å har nå flyttet ut på stuen.
Litt godt å slippe å ha de på rommet kjenner jeg.



Candy ser lengselsfullt, men hun er egentlig litt redd de av en eller annen merkelig grunn, hehe.







De har fått så mye større plass, og det er godt for de når de nå vokser til.



Det er fra forrige uke da men.




Må le litt, ser dere Candy til høyre der, har hun trekt forlabbene innunder seg, haha. Virker som hu er redd de skal ete de opp eller noe, haha. Også Cajsa, til venstre, er halvsøster. Hun har samme mor, men hennes far er valpenes bestefar. hehe.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-16, 18:21   #14
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Så søte

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-16, 20:59   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Å herre, så søte! Og når de sover! Det ser ut som om søvnen bare har kommet og TATT dem!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-16, 22:56   #16
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Ja det blir sånn slagmark.
Først har vi det såååå kult, og PANG, de bare segner om å sovner.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-16, 23:35   #17
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Åh, så nydelege!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-16, 23:59   #18
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Det er lite her i verden som er vakrere enn valper, og japanervalper er i en helt egen klasse.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-16, 07:25   #19
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Vakre!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-16, 09:02   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 hunder ble brått til 14 hunder

Så nydelige!

Noen jeg kjenner fikk valper uplanlagt. Dvs de skjønte noe var på gang når tispa este ut som en bolledeig. Ut kom 13 søte små.... Også bare 13 da!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no