Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-18, 14:52   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.406
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Hvordan er det med pinner av tre?
Vurderer å ta med noen litt tykke trepinner på flyet slik at ungene skal få noe å fordrive tiden med. Mitt strikketøy demonteres og jeg håper det går gjennom.
Noen som har opplevd å miste trepinner i sikkerhetskontrollen?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 14:53   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.919
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Har aldri opplevd å miste pinner av noe slag - tre eller metall - i sikkerhetskontrollen, og jeg reiser mye med 1-2 strikketøy i veska...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 14:55   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Går fint.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 15:19   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.070
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Har aldri hatt problemer.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 15:23   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.972
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Har aldri hatt problemer på Gardermoen - og bruker bare metallpinner.

MEN: Selv om Avinor sier at strikkepinner er greit, sier de også at det til syvende og sist er opp til hver enkelt kontrollør. Det betyr at det likevel er fullt mulig å bli fratatt alt av pinner, både tre og metall på norske flyplasser. Jeg ser på Facebook at det skjer med jevne mellomrom.

Når det gjelder reise fra USA, vet jeg ikke - men magefølelsen sier at det vil være strengere der.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 15:52   #6
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.908
Blogginnlegg: 245
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Har reist med strikkepinner og kun blitt tatt fra strikkepinner en gang, Heathrow på 90-tallet en gang. Reiste til og fra NY i høst med strikkepinner.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 15:55   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.727
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Har ikke blitt fratatt, men har heller ikke turt å reise med store arbeid det skulle bli krise om jeg måtte ta av pinnene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 16:23   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Strikkepinner, heklenåler, synåler og saks som har bladlengde under 6 cm. Så du kan ta med mye håndarbeid. Aldri opplevd å bli stoppet hverken i Europa eller USA.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 16:36   #9
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.151
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Gikk greit gjennom på Gardermoen i går. Hør påAmylin, hun har alltid strikketøy (flertall) i veska.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 17:43   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Jeg tenkte meg ikke om en gang vi skulle fra Bergen og hjem og kun hadde håndbagasje så jeg ble fratatt neglesaks. Bladlengden på den er under 6cm.
Det gikk helt fint på Gardermoen..

Og så hadde vi kjøpt lekekniv til eldstemann. Sånn hvor bladet går inn når man stikker med den. De tok den også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-18, 18:17   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

GinaK - har dette skjedd nylig? Jeg syntes de har lempet på reglene de siste årene. Årene etter 2001 var de veldig strenge, men siste 10 har jeg som sagt ikke blitt stoppet.

Jeg har riktignok kommet meg igjennom sikkerhetskontrollen med tapetkniv i veska for i neste runde blitt stoppet fordi jeg hadde 2 lightere i veska, kun lov med 1.. Kanskje dagsformen til kontrollørene som er utslagsgivende?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 00:06   #12
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 190
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Jeg måtte klippe pinnene av på strikketøyet på flyplassen i Tallinn. Metallpinnene var for lange fikk jeg beskjed om.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 09:03   #13
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.406
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg måtte klippe pinnene av på strikketøyet på flyplassen i Tallinn. Metallpinnene var for lange fikk jeg beskjed om.

Dette har jeg også hørt om. Så mitt strikketøy vil være demonter slik at jeg bare kan levere inn pinnene (jeg har utskiftbare pinner på rundpinne).

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 09:17   #14
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.625
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Jeg har aldri møtt problemer, heller ikke den ene gangen jeg skulle til USA. Men i Belgia er de litt ekstra strenge, så der slapp pinnene gjennom med et litt strengt blikk og "that was close", hva dét nå måtte bety.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 10:12   #15
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.479
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Står det ikkje noko om at det må vere mindre enn 20 cm. lange pinner?

Eg har blitt fråtatt strikkepinnar ein gong, på Vigra nokså kort tid etter 11. september. Etter det har eg hatt med ein ferdig frankert konvolutt, med mi adresse på. Det skal gå greit, men viss ein møter den rette (eller vrange) personen, er det sikkerhetsvaktene som har siste ordet. Då er det fint å kunne sende pinner og strikketøy i posten i staden for å miste det.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 10:33   #16
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.972
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har blitt fråtatt strikkepinnar ein gong, på Vigra nokså kort tid etter 11. september. Etter det har eg hatt med ein ferdig frankert konvolutt, med mi adresse på. Det skal gå greit, men viss ein møter den rette (eller vrange) personen, er det sikkerhetsvaktene som har siste ordet. Då er det fint å kunne sende pinner og strikketøy i posten i staden for å miste det.

Du mister jo ikke selve strikketøyet da, du må bare trekke ut pinnen. De få gangene jeg har reist med strikketøy der jeg vet at det kan bli vanskelig å plukke opp maskene igjen hvis jeg må dra ut pinnen (f.eks. hull- og flettemønster), har jeg bare tredd en tråd gjennom maskene sammen med pinnen, og så kan den holde alt på plass til jeg får tak i ny pinne.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 13:33   #17
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.406
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Står det ikkje noko om at det må vere mindre enn 20 cm. lange pinner?

Eg har blitt fråtatt strikkepinnar ein gong, på Vigra nokså kort tid etter 11. september. Etter det har eg hatt med ein ferdig frankert konvolutt, med mi adresse på. Det skal gå greit, men viss ein møter den rette (eller vrange) personen, er det sikkerhetsvaktene som har siste ordet. Då er det fint å kunne sende pinner og strikketøy i posten i staden for å miste det.

Det var kjempe lurt!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 20:15   #18
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.488
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Om ein må levere frå seg strikkepinner, så kan man evt be personalet om å bare klippe av pinnene, og sette på ny pinn når man kommer hjem. Lurer på om det bar på GC vi så de gjorde det en gang.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-18, 21:16   #19
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.479
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Du mister jo ikke selve strikketøyet da, du må bare trekke ut pinnen. De få gangene jeg har reist med strikketøy der jeg vet at det kan bli vanskelig å plukke opp maskene igjen hvis jeg må dra ut pinnen (f.eks. hull- og flettemønster), har jeg bare tredd en tråd gjennom maskene sammen med pinnen, og så kan den holde alt på plass til jeg får tak i ny pinne.

Nei, det var for så vidt unyansert sagt av meg. Eg meinte pinnene. Uansett, ferdig frankert konvolutt har i alle fall vore grei forsikring for meg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 12:44   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkepinner og sikkerhetskontroll

Jeg har aldri hatt trøbbel, men Lilleleo som sto i køen ved siden av meg ble fratatt en gang. I Praha, tror jeg.

Greit å være forberedt på at det kan skje, tenker jeg.


Forresten; jeg ble fratatt strikketøyet i Berlin (Schönefeld eller hva det heter). Da rakk jeg lempe det i kofferten til en kollega. En annen kollega, på samme reise, hadde med seg to rundpinner og 5 heklenåler. Det gikk fint.

Det er med andre ord ikke særlig konsekvent håndtering av slikt ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no