Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-18, 15:37   #41
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Hvorfor himler du over det?
Kan da være mange grunner til at man bytter.

Rart at de grunnene i 99% av tilfellene ser ut til å medføre at det er mannen som ender opp med å kjøre.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:38   #42
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Vi deler halvt om halvt omtrent. Og jeg tror vi hadde gjort det uansett om han likte å kjøre veldig godt, var dårlig passasjer etc.

Fordi jeg ser mange kvinner blir usikre sjåfører når de blir eldre og blir så innmari avhengig av andre. Jeg hater intenst å være avhengig av andre, og hadde kjørt om så Petter Solberg var mannen min.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:38   #43
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ser egentlig ut som om det er alle de elendige passasjermennene som trenger å øve mer på det, enn å få viljen sin og få kjøre.

Det Maverick sier.

Eldgamle holdninger sitter dessverre i fremdeles:
- Damer trenger ikke stor bil
- Damer kan ikke kjøre stor bil
- Damer kan ikke parkere/lukeparkere
- Damer kan ikke kjøre langtur

Det siste kan nok stemme dersom man har en mikrobil, de er som oftest ikke noe behagelig på langkjøring.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:38   #44
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Nei, vi bytter ikke når det er jeg som sitter bak rattet fra før, og jeg kjører i utgangspunktet hvis mannen skal slippes av underveis.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:39   #45
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Hvorfor himler du over det?
Kan da være mange grunner til at man bytter.

Nei seriøst, det er det jo ikke. Det er litt teit at menn kjører så mye mer enn kvinner.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:40   #46
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Kunne ikke ramlet meg inn å gjøre noe sånt, fordi jeg elsker å kjøre.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:40   #47
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg hater intenst å være avhengig av andre, og hadde kjørt om så Petter Solberg var mannen min.

Spesielt om Solberg var mannen min, hadde jeg kjørt selv.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:41   #48
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Hvis jeg hadde hatt førerkort hadde vi neppe gjort det slik. Heller omvendt, siden mannen egentlig ikke liker å kjøre bil. Hvis jeg en eller annen gang i framtida finner tid, rom, økonomi og energi til å gå løs på å ta lappen ser jeg for meg at jeg kommer til å like det bedre enn han.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:43   #49
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det Maverick sier.

Eldgamle holdninger sitter dessverre i fremdeles:
- Damer trenger ikke stor bil
- Damer kan ikke kjøre stor bil
- Damer kan ikke parkere/lukeparkere
- Damer kan ikke kjøre langtur

Nemlig. Derfor synes jeg det er spesielt viktig at ungene ser at det er like naturlig at mamma kjører som at pappa gjør det.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:47   #50
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, stort sett hver gang. Har også stoppet i busslomme halvveis for å bytte. Fordi han er en ELENDIG passasjer.



Og fordi han liker best å kjøre bil, mens jeg liker å ha sjåfør.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:48   #51
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Hvis vi skal dra sammen så sitter jeg ofte på, kun av latskap egentlig siden jeg da kan sitte og surfe på mobilen eller gjøre håndarbeid hvis vi skal på lengre turer.

Hvis jeg henter han så ville vi neppe byttet sånn som beskrevet her.

Men jeg har også tatt meg i å nesten kverke gubben da han også er en ræva passasjer, noe jeg har gjort han oppmerksom på og også prøvd å finne en eller annen grusom straff for HVER ENESTE GANG han kommenterer kjøringa mi. Noe han tror han ikke gjør, men som han gjør likevel. Hvis noen har en passende straff, kom gjerne med den. Sist han satt på klarte han ikke la være å komme med et utrop da han mente jeg holdt på å kjøre ned en stolpe når jeg tok en krapp sving. Noe jeg ikke gjorde.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:49   #52
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei seriøst, det er det jo ikke. Det er litt teit at menn kjører så mye mer enn kvinner.

Men mannen min kjører ikke mer enn meg selv om han kjører når vi er på ferie eller skal kjøre litt langt. Han har hatt lappen lenger enn meg, men på de årene jeg har hatt det så har jeg kjørt mer enn han totalt sett hvert eneste år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:57   #53
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Nei, og på småturer deler vi omtrent likt. På langturer er det bare tøys, men jeg liker bedre å være passasjer og henge på mobilen enn å bare se på veien. Så der kjører nok stort sett han, hvis vi begge er med.

Både han og jeg er gode passasjerer med tillit til at den andre har full kontroll, og begge er behagelige sjåfører så den andre slipper å bekymre seg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:57   #54
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Nå bor ikke jeg sammen med en mann, og ikke har jeg bil. Kjæresten har bil, men vi bytter på å kjøre når vi er ute og farter så det er like ofte jeg som kjører.
Jeg syns det er gøy å kjøre da. Jeg kjørte budbil i 6 år og vil påstå jeg er en erfaren sjåfør. Jeg kan til og med lukeparkere stor varebil.

Men hvis jeg er med moren min er det alltid jeg som kjører for hun er ikke så glad i det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 05-09-18 kl 16:05.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:00   #55
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Hvis jeg plukker han opp bytter vi aldri. Dersom jeg skal videre etter å ha kjørt ham hender vi at vi bytter, men ikke alltid, og da på mitt initiativ - jeg liker ikke å kjøre nye steder. Det er jo teit, men mest komfortabelt.

På langturer kjører han alltid. Også teit. Men jeg liker best å være passasjer og han liker å kjøre. På venninneturer som tar 2-3 timer å kjøre er det nesten utelukkende kun jeg som kjører, så jeg kan jo hvis jeg må.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:07   #56
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Får legge til at jeg bruker bilen i hverdagen da, mens mannen tar kollektivt. Alt i alt kjører jeg mest - men kan vi velge foretrekker han å kjøre og jeg å være passasjer. Ser ikke noe femtitalls over det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:08   #57
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nei. Med mindre jeg er veldig trøtt eller noe.


Du får si fra.

Jeg har vel en tendens til å overlate kjøring til deg hvis det er mulig.

Kan dog ikke bruke manneargument der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:10   #58
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Jeg kjørte faktisk på bilferje for første gang i mitt liv for noen uker siden. Da var mannen på jobb og jeg tok med ungene til tusenfryd.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:19   #59
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Jeg liker ikke å kjøre bil,men er en racer på bilferjer. Jeg har også dandert vedkubber ved hjulene på en gammel volvo med dårlig håndbrekk ombord i danskebåten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:20   #60
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Nei, vi bytter ikke.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no