Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Fotballspørsmål til barn

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-08, 11:46   #1
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fotballspørsmål til barn

I anledning eldstemanns barnebursdag hos oss idag, skal vi arrangere fotball-quiz. Problemet er bare at mor i huset ikke har særlig peiling på fotball og dermed ikke vet hva hun skal spørre om

Foreløpig har jeg fire spørsmål med svaralternativer:
1: Resultatet Nederland-Italia i EM?
2: Hvilket lag spiller Cristiano Ronaldo for?
3: Hvem scoret sitt første mål som landslagsspiller i kampen mellom Norge og Uruguay i mai?
4: Hvilket lag spiller Riise for?

Jeg tenkte jeg skulle ha 10 spørsmål. Kan noen hjelpe meg?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 12:34   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotballspørsmål til barn

Hva heter tegneseriefiguren som har dilla på fotball og har en kompis som heter Jokke?
Hva heter kona til David Beckham?

:har heller ikke snøring på fotball:

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 12:43   #3
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Fotballspørsmål til barn

- Hva er Drillos riktige navn?

Eh, det var visst det eneste jeg kunne bidra med.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 12:47   #4
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Fotballspørsmål til barn

Du finner helt sikkert noe her:
http://www.fotballen.eu/Emner/quiz/julequiz04.html

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 13:00   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotballspørsmål til barn

Du må huske å presisere hvilken Riise det er du vil frem til. Jon Arne spiller for tiden for Liverppol, men selges i disse dager til Roma. Broren hans spiller på Lillestrøm. I tillegg finnes det en kvinnelig fotballspiller, Hege Riise, men hun har vel lagt opp for ganske mange år siden.

Andre spørsmål:
Hvem vant Premier League i år? Var ikke det ManU?
Hvor ble finalen i champions League spilt? Moskva
Hva heter 1. keeperen til Chelsea? Peter Chec
Hva heter hjemmebanen til Liverpool? Anfield Road

Min erfaring er at gutter i den alderen har helt vanvittige kunnskaper om hva som rører seg i fotballverdenen. Broren min har (fremdeles!) full oversikt over samtlige spillere i engelske toppserie i sesongene 85 - 88. Han vet ALT. Så jeg tror nesten ikke spørsmålene kan bli for vanskelige.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 13:25   #6
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotballspørsmål til barn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Du må huske å presisere hvilken Riise det er du vil frem til. Jon Arne spiller for tiden for Liverppol, men selges i disse dager til Roma. Broren hans spiller på Lillestrøm. I tillegg finnes det en kvinnelig fotballspiller, Hege Riise, men hun har vel lagt opp for ganske mange år siden.

Andre spørsmål:
Hvem vant Premier League i år? Var ikke det ManU?
Hvor ble finalen i champions League spilt? Moskva
Hva heter 1. keeperen til Chelsea? Peter Chec
Hva heter hjemmebanen til Liverpool? Anfield Road

Min erfaring er at gutter i den alderen har helt vanvittige kunnskaper om hva som rører seg i fotballverdenen. Broren min har (fremdeles!) full oversikt over samtlige spillere i engelske toppserie i sesongene 85 - 88. Han vet ALT. Så jeg tror nesten ikke spørsmålene kan bli for vanskelige.

Takk for tips alle sammen!

Nå har jeg spesifisert Jon Arne Riise
Og tatt med hjemmebanen til Liverpool.

I tillegg har jeg et kanskje litt vrient spørsmål: Hvor mye tjener Ronaldo i uken?
a: 1,5 millioner
b: 100 000
c: 15 000

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 13:28   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotballspørsmål til barn

Genialt spørsmål om hvor mye Ronaldo tjener. Barn eier jo ikke begrep om penger, så det blir spennende å se hva de svarer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 13:52   #8
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotballspørsmål til barn

Du kan jo printe ut bilder av forskjellige spillere og be de svare på hvem det bilde av

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no