Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal du streike på onsdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal du streike på onsdag?
Ja 53 35,10%
Nei 98 64,90%
Deltakere: 151. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-15, 21:16   #61
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nei, forbundet mitt streiker ikke.

Alle dere som streiker, vet dere hva det er dere streiker mot? (Og da tenker jeg ikke "rasering av arbeidsmiljøloven", men mer konkret hva streiken handler om.)

Selvsagt vet jeg det. Hvorfor spør du? Mitt forbund organiserer veldig mange som er på jobb 24/7/365.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 21:24   #62
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nei, forbundet mitt streiker ikke.

Alle dere som streiker, vet dere hva det er dere streiker mot? (Og da tenker jeg ikke "rasering av arbeidsmiljøloven", men mer konkret hva streiken handler om.)

Ja, det vet jeg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 21:26   #63
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Eg skal streike på onsdag, det skal ein god del på arbeidsplassen min. Barnehagen er stengt 14-16, skule og sfo er opne.

__________________
des 2007, april 09.
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 21:27   #64
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Alle dere som streiker, vet dere hva det er dere streiker mot? (Og da tenker jeg ikke "rasering av arbeidsmiljøloven", men mer konkret hva streiken handler om.)

Nei, jeg streiker fordi jeg tar meg så godt ut under en parole.

Spøk til side:

Jeg er organisert i Utdanningsforbundet og vi har blitt godt orientert. Utdanningsforbundet opplyser på sine nettsider om følgende grunner til den kommende streiken:

Midlertidige stillinger for faste arbeidsoppgaver
Dagens regler i arbeidsmiljøloven hindrer midlertidige ansettelser dersom ikke arbeidets art gjør det nødvendig. Fast ansettelse er hovedregelen.

Regjeringen foreslår nå at alle stillinger skal kunne lyses ut midlertidig i inntil ett år, selv om behovet for arbeidskraft ikke er tidsbegrenset. Du står langt svakere overfor din arbeidsgiver dersom du er midlertidig ansatt. Flere kan i tillegg få dårligere pensjonsopptjening ved at man ikke har fast ansettelse, og det kan bli vanskeligere å etablere seg og få lån i banken.

Utvider grensene for arbeidstid
Arbeidstid utover grensene i arbeidsmiljøloven blir i dag avtalt med fagforeningene sentralt.

Regjeringen ønsker å utvide grensen for daglig arbeidstid fra 9 til 10 timer etter avtale mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, og utvide grensen for daglig arbeidstid fra 10 til 12,5 timer etter avtale mellom arbeidsgiver og tillitsvalgte. Arbeidsgiverne får da mer makt og den enkelte arbeidstaker må i større grad enn før ta vare på seg selv. I tillegg får fagforeningen dårligere vilkår til å verne medlemmene og ivareta arbeidssituasjonen og helsen deres. Regjeringen vil at makten skal flyttes bort fra fagforeningene sentralt, at lokale parter skal få videre fullmakter og at Arbeidstilsynet får utvidet adgang til å godkjenne arbeidstidsordninger.

Med utvidet normalarbeidstid må du også jobbe flere timer til vanlig lønn før du har krav på overtidsbetaling. I tillegg foreslås det å øke grensen for pålagt overtid fra 10 til 12 timer per uke og fra 25 til 30 timer per måned.

Mer søndagsjobbing
I dag er det i arbeidsmiljøloven «forbudt» med søndagsarbeid med mindre arbeidets art gjør det nødvendig.

Nå forslås det å endre loven slik at det skal være «tillatt» med søndagsjobbing dersom arbeidets art gjør det nødvendig. Denne endringen vil gjøre at enhver tvil om lovligheten av søndagsarbeid vil gå i arbeidsgivers favør.

Samtidig foreslås det at det skal være tillatt å arbeide fem søndager og helligdager på rad, mot to søndager i dag. Det fører til økt press om søndagsarbeid og flere vil måtte jobbe når andre har fri.

Mer styring fra arbeidsgiver
Arbeidsmiljøloven er viktig for et godt og velfungerende arbeidsliv. Den har alltid vært i endring, men da ved at trepartssamarbeidet mellom regjeringen og arbeidstaker- og arbeidsgiverorganisasjonene har diskutert endringer. Regjeringen har denne gangen fremmet endringene uten å ta noen av organisasjonene med på råd.

- Regjeringen fremmer forslag til endringer i loven som gir mer makt til arbeidsgiver på bekostning av de ansatte og deres tillitsvalgte. Det bryter med hva som ligger i den norske modellen der trepartssamarbeidet er grunnleggende, sier Ragnhild Lied.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 26-01-15 kl 21:33.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 21:32   #65
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Nei. Blir heller ikke berørt, så vidt jeg kan se.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 21:33   #66
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Mitt forbund anbefaler medlemmene å streike, og jeg skal møte på markering for å bli telt (og trukket to timer lønn).

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 21:49   #67
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Jeg skal streike (og blir trukket to timer i lønn).

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 21:54   #68
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Jeg vet veldig godt hva streiken handler om. Jeg har fått informasjon fra fagforening, fulgt med i media og lest ellers.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 21:55   #69
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Ja (statlig, blir trukket i lønn.)

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 22:01   #70
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Hvorfor er det så mange som påpeker at de jobber privat? Arbeidsmiljøloven gjelder da for både privat og offentlig sektor. Den er jo strengt tatt mindre relevant for tilsatte i staten, ettersom de enn så lenge har Tjenestemannsloven som omfatter en del av de samme områdene.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 23:47   #71
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Jeg jobber i det private, er organisert og er tatt ut i streik. Jeg vet ikke om det er frivillig eller ikke, men jeg vil ikke være streikebryter og følger fagforeningen på arbeidsplassen min. Jeg blir trukket en time i lønn siden jeg har arbeidstid til kl 1500 i utgangspunktet.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 05:49   #72
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Jeg er pr d.d. ikke i jobb, men jeg har tenkt å møte opp i sentrum til markering. Jeg støtter streiken fullstendig!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 06:55   #73
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Mitt fagforbund streikar ikkje, så eg skal ikkje. Det er ingen andre på jobben min som har nevnt at dei skal streike heller, sjølv om eg veit at mange av dei er organisert i forbund som streikar. No jobbar eg i ei statlig bedrift der midlertidig ansettelse er regelen heller enn unntaket. Dei aller fleste har midlertidige stillingar meir enn fire år før dei får fast stilling. Mulig dei tenker at det ikkje kan bli verre enn det er uansett.

Eg skal ikkje skryte på meg at eg har satt meg grundig inn i endringane som er foreslått, men veit at det handlar om midlertidig ansettelse og overtid. Og søndagsopne butikkar.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 08:18   #74
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Takk for info, Zoë!

Jeg streiker ikke. Jeg blir berørt av togstansen som er i tidsrommet jeg må dra hjem, ergo må jeg ha hjemmekontor eller dra hjem tidligere. Skole og SFO vet jeg foreløpig ikke noe om.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 08:31   #75
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Jeg skal delta på streiken, det rammer egentlig bare meg selv å legge ned arbeidet de to timene, arbeidsgiver støtter oss så vi blir ikke trukket i lønn. Det er en frivillig streik, vi blir ikke trukket ut, men oppfordres til å streike og dermed markere vårt standpunkt.

Det er forøvrig fascinerende med alle som flagger at de jobber i det private, det er jo arbeidsmiljøloven som er for alle vi streiker for. De varslede endringene vil særlig ramme uorganiserte arbeidstakere i det private næringslivet.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 08:33   #76
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.


Det er forøvrig fascinerende med alle som flagger at de jobber i det private, det er jo arbeidsmiljøloven som er for alle vi streiker for. De varslede endringene vil særlig ramme uorganiserte arbeidstakere i det private næringslivet.

. Jepp.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 08:34   #77
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Om vi vet hva vi streiker for? Hva slags spørsmål var det? Vi har både fått skriftlig informasjon og hatt info-møte. Noen av oss er sågar gærne nok til å lese oss opp på saken.

Hvorfor blir du snurt for at jeg spør? Det er da et helt betimelig spørsmål, syns jeg. Jeg er ikke motstander av streik som institutt, men jeg syns det er greit at man vet hva man streiker mot, så lenge streiken er frivillig. Ikke at man bare "ikke vil være streikebryter".

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 08:37   #78
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Gaia: Det er jo voksne mennesker her, så da er det vel rimelig å anta at man vet hva man streiker for?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 09:08   #79
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Gaia: Det er jo voksne mennesker her, så da er det vel rimelig å anta at man vet hva man streiker for?

Jeg syns spørsmålet til Gaia var helt greit, i alle fall hvis det var et spørsmål stilt ut i fra nysgjerrighet og ikke i en overfra og ned-tone. (Jeg tolket det i beste mening, for min del.) Jeg tok meg selv i å lure på om jeg nå virkelig hadde full oversikt og gikk til forbundssidene for å oppdatere meg. Jeg var jo i det store og hele godt oppdatert, men det viste seg at det faktisk var to punkter jeg ikke hadde fått med meg (bortfall av kollektivt søksmål og økte strafferammer for brudd på loven), så det var greit å ha sjekket.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 09:25   #80
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du streike på onsdag?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Gaia: Det er jo voksne mennesker her, så da er det vel rimelig å anta at man vet hva man streiker for?

Men da er det jo bare å svare at man vet det. Og, ærlig talt, at det er "voksne mennesker" er da virkelig ingen garanti for man er kjent med hva forslaget innebærer. Bakgrunnen for at jeg spurte var at det var svar her inne som handlet om at man ikke ville være streikebryter. Noe jeg mener blir galt når en streik er å regne som frivillig (noe den synes å ikke oppleves som for alle).

Hvis man skal være med på en frivillig streik, så bør det være fordi man faktisk er enige i streiken. Ikke fordi man føler seg presset til å være med.

Hvis forbundet mitt hadde streiket skulle jeg vurdert å være med, bare så det er sagt. Jeg har satt meg godt inn i forslaget og ser at jeg er delt i synet mitt. Dvs. at jeg ikke er uenig i alt som er foreslått, selv om jeg er uenig i deler av forslaget.

At det åpnes for økt bruk av midlertidige er jeg blant annet veldig mot. Jeg er derimot tilhenger av at man endrer reglene for overtid, så lenge taket blir stående. Bare for å nevne noe.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no