Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Smatter og/eller slurper du?
Ja, jeg både smatter og slurper. 1 0,80%
Jeg gjør en av delene. 6 4,80%
Jeg har smattet, slurpet eller begge deler, men lover å slutte. 4 3,20%
Nei, hjelpes. Neineineinei. 114 91,20%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-15, 16:32   #21
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Jeg takler ikke smatting - og til min store forferdelse har jeg to barn som smatter, og jeg er ikke istand til å takle det på en pedagogisk måte (Ikke smatt! Nå smatter du igjen! STOPP! Slutt!!! ).

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 16:41   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.495
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei, det gjør jeg ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 16:47   #23
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.328
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Om det finnes smattere, slurpere og gapere her? Kjære, man befinner seg da på selveste FP.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 16:48   #24
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg verken smatter eller slafser, men kan finne på å slurpe når jeg spiser nudler. Det er lov ifølge japansk bordskikk, for tenk!

Nå fikk jeg flashback til en laaaang togtur i Kina, på trang og ukomfortabel økonomiklasse. Alle hadde termos med nudler, og alle slurpet og koste seg. De spiste heeele tiden. Det drepte nuddelgleden min, faktisk.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 16:49   #25
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei, det gjør jeg ikke.

Får helt krampe av eplespising, slurping og tenner som "dinger" mot skjeen. Aller mest misliker jeg fingersuging - som når noen rengjør fingrene i fobindelse med potetgullspising o.l.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 17:02   #26
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Nå fikk jeg flashback til en laaaang togtur i Kina, på trang og ukomfortabel økonomiklasse. Alle hadde termos med nudler, og alle slurpet og koste seg. De spiste heeele tiden. Det drepte nuddelgleden min, faktisk.

Hvis man har veldig store problemer med slurping, bør man nok generelt droppe Kina og Japan.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 17:37   #27
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei, håper da ikke det. Men jeg vil tro de som gjør det ikke vet det selv? Ellers hadde de vel latt vær?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 17:41   #28
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hvis man har veldig store problemer med slurping, bør man nok generelt droppe Kina og Japan.

Nja. Jeg er veldig glad i begge landene, og kan takle endel slurping. Men den togturen var intens, og intimsonen min ble virkelig ikke respektert.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 18:07   #29
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei.
Guttene derimot er veldig flinke til å spise med åpen munn og får ofte påminnelser om å lukke den.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Nei, det er helt forferdelig! Soving og spising skal gjøres helt stille, med unntak av lyder som signaliserer nytelse. Det er helt klart lov å si Mmmmm når man spiser noe godt.

Uenig der altså. For når det er hver gang man spiser så blir det en smule irriterende. Da tenker jeg altså ved hvert måltid og hele måltidet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 18:09   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei, nei, nei, nei, nei.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 18:22   #31
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Om noen rundt bordet slurper eller slafser kan jeg finne på å herme overdrevent, det tar som regel ikke lang tid før det stopper.

Tuller du? Det er jo ekstremt uhøflig.

Hos oss snakker vi tildels med mat i munn. Vi er helt klart barbarer!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 18:43   #32
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.810
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Grøss. Hadde en kollega som alltid spiste med åpen munn. Ikke slafsing, men ekkelt. Jeg misliker også de som dinger bestikket mot tennene når de spiser.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 18:48   #33
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Eg har ei kollega som slafseslurper når ho et appelsin. Det er grusomt. Einaste gongane det kjem lydar frå meg, er når kaffen er varm, og det er sjeldan eg drikk varm kaffe altså.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 18:55   #34
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Eplespising i stillevogna!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 18:56   #35
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.381
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Jeg svarte NEI til alt. Men er strengt tatt usikker på om jeg klarer å spise eple og appelsin lydløst.

En gang hadde jeg en kjæreste som jeg måtte oppdra til stille spising. :skrekk:

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:34   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei, jeg hverken slurper (med mindre jeg drikker veldig varm kaffe) eller smatter, og jeg tygger med munnen lukket, men jeg legger heller ikke merke til om andre gjør det, så det bryr meg med andre ord ikke.

Ha ha, jeg har ennå ikke lagt merke til hvordan ene kompisen til Guttungen spiser - jeg husker et hjertesukk fra en annen mamma: "åh, jeg får helt vondt når "Kjell Magne" spiser middag med oss - han tygger med munnen åpen og han smatter så jeg mister matlysta.

Jeg hadde aldri tenkt over det, og hver gang Kjell Magne spiser hos oss nå, glemmer jeg legge merke til det, så han får nok få smatte og slurpe i fred for meg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:40   #37
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei, og jeg snakker (roper?) mer og mer upedagogisk til husets elleveåring. Har plukket av ham det meste når det gjelder mat, men gi ham tilgang til potetgull. :grøss:

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:56   #38
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Men det har da virkelig ikke alltid med bordskikk å gjøre???

Et av barna våre lager en del lyd når h*n spiser, hvilket det er en fysiologisk grunn til. Ja, det kan være plagsomt, men å tro at det alltid har noe med bordskikk å gjøre?


Jeg kan finne på å slurpe når jeg inntar veldig varm drikke eller suppe.


Sist redigert av Trixie : 30-01-15 kl 23:09.
Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:59   #39
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.170
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Herrgud, nei.
Jeg har veldig høye krav til bordskikk, både for meg selv og de rundt meg.
Da jentene mine hadde fritidsaktivitet som fordret fellesspising bedrev jeg bordskikkurs, og har således opplært hundrevis av unger til å
-ikke forsyne seg med mer enn man spiser
-bare ut matstellet etter seg
-spise med munnen lukket
-ikke slurpe
-ikke slafse
-legge bestikket klokken 18 på tallerknen når man er ferdig
-ikke gi høylydt uttrykk for at man ikke liker maten
-ikke berøre tennene med bestikket slik at det høres
-ikke rape (dette er vel det aller, aller viktigste)
-ikke bruke tannpirker ved bordet
-konversere hyggelig med både sidemenn og de som sitter over bordet
-og sikkert mye mer.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 20:05   #40
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Det er fryktelig! Og bedrives av min mann. Urk.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no