Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Julekort med bilder av barna

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 23:28   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julekort med bilder av barna

Jeg tenker ofte at det er rart at man sender rundt julekort med bilder av barna på til alle i adresseboka.
Noen har virkelig ingen sperre på hvem de sender barnebilder til. Noen som har reflektert over dette?

Jeg synes det er kjempekoselig å få bilder av tantebarn altså, men bilder av barna til alle mulige slektninger og venner?
Jeg kjenner at det kjeder meg litt, særlig fordi det gjerne bare er et bilde med trykket "God Jul" på og en underskrift (muligens med et lite "klem fra" på de mest avanserte)
Det plager meg ikke, men jeg tror jeg hadde satt mer pris på en personlig hilsen enn et siklebilde fra poden..

Jeg sender bare slike kort til besteforeldrene og sender nøytrale, dog personlige julekort til venner.

Frytelig sært eller?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 10:15   #2
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg har det faktisk helt omvendt. Synes det er kjempekoselig å få julekort med bilder av ungene (og gjerne foreldrene også).
Sender en ca 60-70 julekort selv (med bilde av ungene. ), og synes faktisk desember er den kjekkeste måneden å gå til postkassen for å hente posten.

Nå sender vi julekort til venner som vi treffer veldig ofte også, så da blir det stort sett bare ferdig trykket tekst. Men til de som bor andre plasser, og som vi kanskje ikke ser og snakker så ofte med så skriver jeg litt mer på i tillegg til den trykte teksten.
Vel mulig det er noen som ikke liker dette, men vi får jo slike julekort selv av de fleste vi sender til, så da regner jeg med at det er ok for mottaker også.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 17:08   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg vil MYE heller ha bilde av alle bekjentes barn enn et upersonlig nissekort. Ideelt sett får jeg både bilder av barna og en personlig hilsen bakpå. Utover desember får vi en fiin samling bilder av smånisser på en snor på kjøkkenet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 17:15   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg synes det er veldig hyggelig å få bilder av bekjentes og familiemedlemmers barn på julekortet, og har heller ingen "sperrer" på hvem jeg sender slike bilder til. (Nå sender vi ganske få julekort, men jeg ville gjort det uansett hvor mange.) Hvis folk synes bildet er teit og kjedelig, så kan de bare la være å studere det. Et gjennomsnittlig nisse- eller englekort er ikke akkurat verdens mest interessante, det heller!

Jeg er selvsagt helt enig i at det er mye hyggeligere med en personlig hilsen og et lite "brev" enn med bare "God jul". Aller helst vil jeg ha både bilde og personlig brev.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 17:21   #5
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg synes det er koselig å få julekort uansett, men de aller fineste er de som i tillegg til bilder har skrevet litt mer personlig om hva som er nytt siden sist jul. For noen av dem hører jeg kun fra denne gangen, eller noen få andre ganger i året. Synes også det er kjempekoselig å se fine bilder av søte barn som har vokst siden sist.

Selv sender jeg ut ganske mye kort, eller julebrev. Som regel laget som en liten 4 siders trykksak med masse bilder fra hele året. De siste åra har jeg kun giddet å bruke frimerker på de jeg får kort av i postkassen av selv, i tillegg til gamle bestemødre og nær familie, og heller sende det som pdf på mail til resten. Får også noen elektroniske julebrev/kort. Og de personlige printer jeg ut og henger opp sammen med de andre kortene. Alle på et langt sølvbånd som henger i gangen og er veldig fin julepynt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 17:21   #6
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg synes det er gøy å se ungenes utvikling fra år til år. Særlig de vi ikke ser så ofte. Sender også bilder, men ikke til alle.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 17:26   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg finner julekortbilder av barn særdeles lite interessante. Faktisk foretrekker jeg et julekort med et fint julebilde fremfor bilde av noen i det hele tatt. Julekort av barn havner nederst i en skuff og tas aldri frem igjen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 17:29   #8
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg syns det er veldig koselig med barnebilder på julekort, det blir mer personlig enn bare et ferdigtrykt.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 17:32   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg syntes det er skikkelig koselig med julebilder av barna til venner
Har et eget fotoalbum for slike kort, og takkekort i alle varianter med bilder.

Selv sender jeg som LaBanga, julekort i posten med bilde til de nærmeste venner og familie.
I år bestilte jeg 15 kort
Sender også vanlige julekort.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 17:38   #10
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg synes det er hyggelig med bilder av venners barn og ikke minst mine tantebarn. Satt akkurat å funderte over en lur måte jeg kunne ramme de inn på slik at jeg kan bytte ut bilder fra år til år.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 18:10   #11
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg sender bilde av barna til familie og venner. Men jeg har blitt litt bevisst på det etter å ha vært inne på Snart Gravid, der dette ble diskutert. Mange som slet med å få barn syns dette var veldig vondt. Jeg har alikevell sendt kort til barnløse venner, da jeg håper og tror at de syns det er hyggelig å få.

Til de jeg ikke har snakket med på lenge, skriver jeg noen ord om hva som har skjedd gjennom året. Til de andre står det ferdigtrykket julehilsen.

Og jeg gleder meg masse til å få mange bilder i desember!

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 18:16   #12
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg finner julekortbilder av barn særdeles lite interessante. Faktisk foretrekker jeg et julekort med et fint julebilde fremfor bilde av noen i det hele tatt. Julekort av barn havner nederst i en skuff og tas aldri frem igjen.

Sånn er det her også, får litt dårlig samvittighet, men hva skal jeg gjøre med alle bildene av nisseunger da? Har nok av andre bilder jeg aldri får i album...

Men vil understreke at jeg synes det er kjempehyggelig med julekort, og har ingen spesielle krav til hvordan jeg helst vil ha. Hyggelig at noen tenker på oss i førjulsstria.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 18:22   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg synes det er koselig med julekort samme hva det er på dem. Det betyr at noen tenker på akkurat meg og vil gi meg en liten hilsen. Kunne ikke falt meg inn å tenke negativt om noe slikt!!
Nå får jeg jo ikke julekort med barnebilder av folk jeg ikke kjenner godt, så de kortene jeg får er med bilder av barn jeg har møtt og kjenner, og da er det bare koselig.

Selv sender jeg kun bildekort til familien og venner med barn, evt. barnløse venner som er oppriktig interessert i min datter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 18:49   #14
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Opprinnelig lagt inn av Betsy, her.

Jeg sender bilde av barna til familie og venner. Men jeg har blitt litt bevisst på det etter å ha vært inne på Snart Gravid, der dette ble diskutert. Mange som slet med å få barn syns dette var veldig vondt. Jeg har alikevell sendt kort til barnløse venner, da jeg håper og tror at de syns det er hyggelig å få.

Dette skrev jeg i adopsjonsbloggen min en litt motløs dag rett før jul i fjor:

Sitat:

Jeg blir trist av alle julekortene med barnebilder - og jeg blir trist av at enkelte tydeligvis kvier seg for å sende slike til oss.

Og dagen etter skrev jeg dette:

Sitat:

... skrev jeg i går, selvmedlidende og bedrøvet. Og det er sant at slike kort, enten de mottas eller ikke, setter følelser i sving hos mange ufrivillig barnløse. I likhet med alle andre påminnelser om at man ikke har det man ønsker seg aller mest.

I dag lå det flere slike kort i postkassen. Og de fikk meg til å gråte. Men det var ikke de oppgitte sinna-tårene som har kjennetegnet de siste dagene.

Det var en god og forløsende gråt, litt som når man ser slutten på en gripende Disney-film. Jeg gråt fordi jeg var rørt og beveget. Teksten i mange av kortene viser nemlig at vi har mange venner som tenker på oss, og ser oss i den situasjonen vi er i. De erkjenner vår sorg, vår lengsel, og gleder seg med oss over det som skal komme. Det minnet meg om at vi også er veldig heldige.

I løpet av mine år som ufrivillig barnløs har jeg likevel langt foretrukket å få disse kortene fremfor å bli skånet for dem. Å få særbehandling er liksom det verste av alt.

Når det er sagt synes jeg at de aller fleste barnebildene på julekort er fantasiløse og dølle, og hvis det i tillegg kun står et ferdigtrykket ønske om god jul og godt nyttår på dem går de raskt i søpla (kanskje ikke før jul, men i hvert fall rett etter).

Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 18:57   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Men vil understreke at jeg synes det er kjempehyggelig med julekort, og har ingen spesielle krav til hvordan jeg helst vil ha. Hyggelig at noen tenker på oss i førjulsstria.

Det er jeg selvsagt helt enig i!
Jeg synes også det er koselig å få julekort, men savner en personlig hilsen! For mange består den personlige hilsenen i å ta bildet av barnet/a og ferdig med det.
Mulig jeg er kravstor, men jeg har lyst på litt tekst også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 19:04   #16
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg sender julekort med bilder av barna til både familie og venner. Det er alltid stas å få julekort og de med bilder er de kjekkeste synes jeg Artig å se at venners barn vokser og forandrer seg

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 19:04   #17
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg syns det er veldig hyggelig å få julekort med bilde på. Kort vi får med bilder på, samt kort fra ferierende venner/familie setter jeg i eget album. :Omstendig:

Blir nesten litt overrasket over at enkelte heller vi ha et "vanlig" julekort fremfor et kort (de fleste) legger litt jobb i å få fint.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 19:11   #18
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.708
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Jeg synes det er kjempekosleig å få julekort med bilder av andres barn.

Sender bilder av barna selv også, men har blanke (eller røde da... ) kort som jeg skriver tekst på selv.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 19:12   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Vi har kjøkkendøra full av fjorårets julekort og det er virkelig hyggelig å få julekort med barnebilder. Jeg har tenkt slik som Xian sier at jeg ønsker ikke at noen ikke skal føle seg regnet med av oss som familie selv om de ikke har barn. Det ville bli kunstig å sende bilder til de med barn og andre kort til de andre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 19:24   #20
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Julekort med bilder av barna

Ja det er koselig å få å sende synes jeg.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no