Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Omregning av størrelser (norske til britiske)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-09, 15:02   #1
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Omregning av størrelser (norske til britiske)

Hvilke erfaringer har du når det gjelder konvertering av størrelser? Jeg blir ikke klok på hva som er rett, ettersom ulike tabeller viser ulik omregning, og ulike butikker opererer med forskjellige størrelser. På Oasis er str 12 en str 38, på Wearhouse er det størrelse 40. Hvem har rett? Og er det noen som har kontroll på størrelsene til nettbutikken Boden?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)

Sist redigert av nolo : 28-04-09 kl 14:20.
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:07   #2
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Omregning av størrelser (norske til britiske)

Jeg har handlet mye i England fordi jeg har familie der, og str. 12 har da alltid vært 38.
Men en størrelse kan variere litt fra butikk til butikk og fra sesong til sesong. Sånn er det jo til og med på HM.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 13:15   #3
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Omregning av størrelser (norske til britiske)

Enig med Lizzie. 12 er 40, 14 er 42, 16 er 44 og 18 er 46.

Oasis er vel butikk som henvender seg til yngre kvinner, er det ikke det? I så fall, så kjører de vel samme opplegg som slike butikker, hvor S, M og L (f.eks.) er mye mindre enn i butikker til kvinner fra 30 og oppover.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 13:25   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omregning av størrelser (norske til britiske)

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Jeg har handlet mye i England fordi jeg har familie der, og str. 12 har da alltid vært 38.

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Enig med Lizzie. 12 er 40,

Og der var forvirringen komplett...

Jeg har forresten også alltid trodd at 12 er 38. Men det kommer også an på butikkens størrelser. På Long Tall Sally bruker jeg 12 i jeans, jeg har ikke sjanse til å komme inn i 38 i vanlige butikker.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 14:58   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omregning av størrelser (norske til britiske)

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har forresten også alltid trodd at 12 er 38.

Slik var det i alle fall i gamle dager, men jeg mener vagt å erindre at dette er endret..? Jeg fikk for øvrig et skjørt fra La Redoute nå, og det er merket med fransk 38, svensk-dansk etc. 36 og britisk 10. Da blir jo 12 svarende til 38 i norske størrelser, i alle fall.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 15:18   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omregning av størrelser (norske til britiske)

Trodde UK 10 var 38 og US10 var 40 jeg....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 15:25   #7
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omregning av størrelser (norske til britiske)

Hm, forvirringen fortsetter. Ja, jeg minnes at 38 var 12 i GB da jeg bodde der for over 15 år siden, men nå ser jeg i ymse tabeller at 12 oversettes med 40, og det har jeg fulgt, og dermed tror jeg at jeg har valgt feil størrelse på Boden-bestillingen min. Noen som har bestilt derfra, og har en formening om hva som er riktig størrelseskonvertering?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 15:38   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omregning av størrelser (norske til britiske)

http://www.onlineconversion.com/clothing_womens.htm

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 15:42   #9
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Omregning av størrelser (norske til britiske)

Det kommer også an på om det er tysk eller fransk str. 38 de skriver om i tabellene. Fransk str. 38 er tysk (og norsk) str. 36. Bare for å forvirre litt til.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 15:44   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omregning av størrelser (norske til britiske)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Trodde UK 10 var 38 og US10 var 40 jeg....

10 er ikke det samme i UK og US.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 16:02   #11
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Omregning av størrelser (norske til britiske)

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

10 er ikke det samme i UK og US.

Og 38 er ikke det samme i alle europeiske land.
Her fant jeg to kalkulatorer/skjemaer som viser både tyske (som vi bruker) og franske (som ofte er den som blir betegnet som europeisk):

http://www.size-conversions.com/women.html
http://www.onlineconversion.com/clothing_womens.htm

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 16:10   #12
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Omregning av størrelser (norske til britiske)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Trodde UK 10 var 38 og US10 var 40 jeg....

Det trodde jeg også. Vet at jeg bruker str 4-6, jeg er 32-34.

Har en nikebukse der hvor uk str er 8 og den tilsvarer str 36 i våre størrelser.

  Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 21:46   #13
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omregning av størrelser (norske til britiske)

Godt jeg søkte opp denne tråden og ble enda mer forvirret.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no