Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

DAB meg her og DAB meg der

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-17, 09:17   #1
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DAB meg her og DAB meg der

Dette irriterer meg grenselaust, men sida eg MÅ høyre nyheter i bilen om morgonen må eg kjøpe ein slik dings til å ha i bilen.

Den bør koste minst mulig, fungere ok og vere snill og grei Nokon som har kjøpt?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 09:17   #2
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Jeg sliter med det samme. Sykt irriterende.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 09:20   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.625
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Dette lurer jeg også på. Har ikke funnet adaptere til under tusenlappen, det er da for dyrt!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 09:30   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Vi vurderer å kjøpe ny bil.




Altså; det vurderte vi uansett, men det er godt mulig at det skjer litt fortere når som vi uansett må kjøpe adapter til radioen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 09:32   #5
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi vurderer å kjøpe ny bil.




Altså; det vurderte vi uansett, men det er godt mulig at det skjer litt fortere når som vi uansett må kjøpe adapter til radioen.

Pappa gjer det samme

Men eg hverken kan eller vil det så eg må ha meg en dings. No fikk eg gavekort på 900 på et kjøpesenter og vurderer faktisk bruke det på dings. Då føle eg nemlig ikkje at eg bruke pengar

Men finns det ingenting under 1500 liksom??

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 09:36   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Jeg har planer om å drite i hele DAB-greia og bruke nettradio over bluetooth.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 09:38   #7
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har planer om å drite i hele DAB-greia og bruke nettradio over bluetooth.

Det var rett og slett ein besnærande tanke. Eg kjøre i et kvarter liksom og har 5 GB data i måneden. Det må jo kunne vere ei god løsning?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 09:38   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.460
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Jeg skal ikke komme med råd, for jeg endte opp med å bytte ut bilen. Riktignok ikke bare for radioens skyld, men jeg var veldig bevisst på at den nye skulle har DAB. Dusteopplegg å legge ned FM.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 09:42   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Det var rett og slett ein besnærande tanke. Eg kjøre i et kvarter liksom og har 5 GB data i måneden. Det må jo kunne vere ei god løsning?

Burde holde. Fra Dinside:

Sitat:

Har du 1GB dataabonnement, kan du for eksempel strømme radio i 33 timer i FM-kvalitet, viser våre egne målinger.

Jeg har også 5 GB, men jobben sier de kan oppgradere til 10 om nødvendig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 09:42   #10
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.047
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi vurderer å kjøpe ny bil.

Vi kjøpte ny bil

Ikke bare pga DAB da, den vi har er 13 år gammel.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 09:45   #11
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Hvis dere har aux inngang så kan dere få adapter til under 500kr som fungerer helt greit. F.eks denne https://www.netonnet.no/art/lyd-og-b.../227077.11604/

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 09:53   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.422
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Vil bare være med i tråden. Har ikke muligheten for å koble til aux engang, og savner å kunne spille musikk fra mobilen. Til gjengjeld tar spilleren seks CD'er, men laste ned musikk og brenne CD er liksom såååå 2009. Dessuten har ikke mac'en cd-brenner heller lenger. :sutreputre:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 09:55   #13
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hvis dere har aux inngang så kan dere få adapter til under 500kr som fungerer helt greit. F.eks denne https://www.netonnet.no/art/lyd-og-b.../227077.11604/

Kva er aux-inngang?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 09:59   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.422
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Der man kan putte inn en ledning fra fonen, for å spille musikk. Ikke usb, men sånn rund liten kontakt. Sånn som ørepluggene til telefonen f.eks.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 10:21   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.416
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Det var rett og slett ein besnærande tanke. Eg kjøre i et kvarter liksom og har 5 GB data i måneden. Det må jo kunne vere ei god løsning?

Jeg går til/fra skolen og hører nettradio hver dag. Bruker ca 20-30 minutter hver vei og klarer meg fint med mine 5 GB til dette + veldig mye instagram, nettaviser på banen osv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 10:33   #16
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.396
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Der man kan putte inn en ledning fra fonen, for å spille musikk. Ikke usb, men sånn rund liten kontakt. Sånn som ørepluggene til telefonen f.eks.

Vet du om det alltid finnes en lydinngang et eller annet sted? Vi har AUX som valg på panelet, men jeg bruker det bare med Bluetooth. Ikke veldig motivert for å bruke masse penger på radiogreier, kjenner jeg..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 10:35   #17
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.416
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Ofte er AUX-inngangene litt gjemt, f.eks. inne i hanskerommet eller på undersiden.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 10:36   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Det er mannen her som bruker bilen og han har sagt at han avventer hele greia for det blir nok rimeligere priser på den overgangen etter august.
Han har mobilabonnement via jobben så han har endel data å gå på.

Radioen vi har på kjøkkenet har sluttet å virke så jeg leter etter en rimelig flyttbar type.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 10:41   #19
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.795
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Kun 2 dager igjen med FM her, og jeg har tenkt å teste nettradio/Bluetooth i første omgang, jeg kjører i over 1 time hver dag, men ser an telefonregninga en måned eller to før jeg investerer i dyr dings.


Sist redigert av Galathea : 06-02-17 kl 10:48.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-17, 10:47   #20
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.998
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DAB meg her og DAB meg der

Jeg har ny bil med DAB og det funker mye bedre enn det gamle FM-nettet på den strekningen jeg kjører til og fra jobb.
Hadde jeg hatt gammel bil hadde jeg nok heller brukt internettradio, jeg har en flyttbar DAB-radio hjemme, men synes egentlig det er bedre å bruke nettradio innimellom, for da kan jeg mye lettere finne de programmene jeg liker uten å måtte høre dem når de går live.

Denne artikkelen fra Telenor forklarer det ganske greit: https://www.online.no/forbruker/nett...ab-i-bilen.jsp

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no