Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Haster: Skjorte på rogalandsbunad (husfliden)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-13, 09:09   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haster: Skjorte på rogalandsbunad (husfliden)

Eg meiner at det skal vere tydeleg brett i ermet på skjorta på husfliden sin bunad. Mora mi meiner at det ikkje skal vere det (og ho har glatta ut bretten då ho strauk skjorta for meg). Kven har rett?

Bileta på Husfliden er tatt i ein slik vinkel at eg ikkje klarer å sjå det ordentleg, men det ser ut som om det er litt markert brett.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 09:45   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Skjorte på rogalandsbunad (husfliden)

Har aldri lagt merke til brett og glatter skjorten på min bunad fra Nordaker.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 09:54   #3
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Haster: Skjorte på rogalandsbunad (husfliden)

Mulig det er ulike regler?
Jeg har Romsdalsbunad, og der skal ermet være rundt. Ingen strykebrett, men jeg ser det er mange som ikke stryker skjorta si rett.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 09:55   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Skjorte på rogalandsbunad (husfliden)

Har svigerinne med rogalandsbunad og hun har ikke hatt noen brett som jeg har sett. Men jeg tror ikke det spiller noen rolle, så lenge skjorten er strøket.

Jeg stryker brett på mine og mannens, det er Østerdal, Hedmark og Nordhordland.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 09:59   #5
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Haster: Skjorte på rogalandsbunad (husfliden)

Er det linskjorte du har? Fra nettsiden til den norske husfliden:

Sitat:

Dynk skjorten godt, helst dagen før du skal bruke den. Strekk den og rull en tett sammen så fukten
fordeles. La den ligge i plastpose minst en time, men gjerne over natten, og stryk den med ikke
altfor varmt jern. Middels temperatur er nok. Setter du jernet på max eller på lin som det ofte står
på strykejernet, kan den lett bli brun! Prøv å unngå brett på ermene, linskjortene skal ha runde og
fine ermer!
Heng skjorten opp så den blir helt tørr før bruk.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 10:00   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Skjorte på rogalandsbunad (husfliden)

http://bunadsbloggen.blogg.no/136795...bunadsskj.html

Jfr. denne bloggen er det ikke noe entydig svar.

Husfliden sier at man skal ha runde ermer.

http://www.dennorskehusfliden.no/?did=9076385

Jeg innser jeg gjør feil og skal skjerpe meg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 10:09   #7
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Skjorte på rogalandsbunad (husfliden)

Takk for svar! Då slutter eg å perfeksjonere bretten frå nå av.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 14:04   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haster: Skjorte på rogalandsbunad (husfliden)

Ikke brett på Rogalandsskjortene. Det er i alle fall det jeg alltid har hørt (og praktisert).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 14:13   #9
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster: Skjorte på rogalandsbunad (husfliden)

En stemme til på rundstryking.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 15:32   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Skjorte på rogalandsbunad (husfliden)

Rundstryking

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no