Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Uff, utbygging igjen ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-16, 14:36   #41
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uff, utbygging igjen ...

Ville hatt et stort familiebad nært soverom. Et vaskerom med inngang og mulighet til å spyle hunden. Kanskje et ekstra dusjkabinett, men ikke noe must. Så et ekstra toalett i nærheten av enten inngangen eller stua, til gjester og til de som må på do mens andre dusjer.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 14:46   #42
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Uff utbygging igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Hvis man i utgangspunktet ser behov for tre rom (vaskerom, bad, bad), og også har lyst på et sted og stelle hundene, og med tanke på at mannen ikke er spesielt gira på hverken på to fulle bad, eller på vaskerommet i tillegg så tror jeg at jeg hadde vurdert å legge frem dette som alternativ.

- Stort bad, fullstendig, med badekaret du ønsker deg
- Vaskerom med dusjkabinett og plass til å stelle hund
- Lite toalett

Jeg synes at Nyx hadde et godt forslag her. Når du steller hunder, er du nødt til å ha plass til dette.

Vi er også fem personer. Vi pusset opp for to år siden, og endte opp med et mellomstort bad med dusj, badekar og alt det man trenger opp i 2. etasje. Det lille toalettet nede har toalett, vask og vaskemaskin og tørketrommel. I kjelleren har vi et bad som er altfor stort til den lille bruken. Min drøm er å krympe rommet etter hvert og frigjøre plass til mer fornuftig bruk. Dette var tydeligvis det opprinnelige vaskerommet, men jeg merket at det ble for langt fra 2. etasje til vaskemaskinene i kjelleren.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 15:05   #43
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uff utbygging igjen ...

Dette (peker oppover til innlegget over) er det viktig å tenke på altså, vaskerommet må ha en praktisk plassering! Jeg hadde et ønske om skittentøy-sjakt, men fikk det ikke til pga plassering av rommene, men det virker veldig praktisk da, om vaskerom ligger i annen etasje enn soverom og bad.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 15:08   #44
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uff, utbygging igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg må si jeg syns dusj i vaskerommet virker litt rart? Jeg har tenkt på det selv, et kabinett i hjørnet, men det er et eller annet rart med det. Kanskje fordi rommet er så stort, har en kjellerinngang rett inn, og dør som alltid står åpen i andre enden...

Vi har det og jeg er igrunnen enig med deg. Den var i hovedsak ment for å vaske hunden. I praksis er den stort sett blir brukt til lagring, da vi fant ut at dusjing av hund/tørking av rene klær ikke var en god kombinasjon... Vi har også brukt den ved et par anledninger når vi har hatt overnattingsgjester.

Frem til nå har vi klart oss godt med et stort bad (med dobbelvask, do, dusj og badekar), gjestetoalett og reserveløsning med dusj på vaskerommet. Nå når LilleVenn snart er tenåring, ser vi behovet for et ekstra bad og holder nå på å bygge et i kjelleren. Det blir på ca 9.5 kvadrat så ikke så lite egentlig, men blir sånn pga plasering av dør, vann, avløp osv. Heldigvis er mannen handy, så det blir ganske rimelig.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 15:09   #45
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uff utbygging igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Dette (peker oppover til innlegget over) er det viktig å tenke på altså, vaskerommet må ha en praktisk plassering! Jeg hadde et ønske om skittentøy-sjakt, men fikk det ikke til pga plassering av rommene, men det virker veldig praktisk da, om vaskerom ligger i annen etasje enn soverom og bad.

Jepp, vi har slik sjakt fra badet i 2.etasje (der soverommene er) og ned til vaskerommet.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 15:49   #46
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uff, utbygging igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg må si jeg syns dusj i vaskerommet virker litt rart? Jeg har tenkt på det selv, et kabinett i hjørnet, men det er et eller annet rart med det. Kanskje fordi rommet er så stort, har en kjellerinngang rett inn, og dør som alltid står åpen i andre enden...

Det kommer nok an på hva man er vant med. Jeg vokste opp i et hus med denne løsningen (nesten, vi hadde ikke do på badet), men vaskerommet var ikke i en kald kjeller, det lå oppe, i samme etasje som soverommene, og plassert mellom badet og toalettet.
Det fungerte helt topp. Morgendusjene kunne foretas uten at noen mistet tilgang på tannbørstene sine, f.eks.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 19:39   #47
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uff, utbygging igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er jeg helt enig i. Hvis man ikke har stort nok vaskerom til at det er plass til klesstativ, klessortering, stryking og bretting kan man like godt ha et større bad med vaskemaskin der. Hvis vaskerommet er så lite at man må ha et klesstativ stående på utstilling i et annet rom er hele poenget borte for meg i allefall.

Her er jeg også uenig. Å ha vaskemaskin og tørketrommel på badet gir mye støv. Det i seg selv er grunn nok til å ha det i eget rom

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 19:41   #48
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uff, utbygging igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg må si jeg syns dusj i vaskerommet virker litt rart? Jeg har tenkt på det selv, et kabinett i hjørnet, men det er et eller annet rart med det. Kanskje fordi rommet er så stort, har en kjellerinngang rett inn, og dør som alltid står åpen i andre enden...

Derfor nevnte jeg at man faktisk kan avgrense det litt i rommet, om man ønsker det.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no