Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hjelp, jeg skal være formelt kledd tre dager på rad!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-13, 20:31   #1
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp, jeg skal være formelt kledd tre dager på rad!

Eller, mer formelt enn vanlig. Jeg er med i den lokale arrangementskomiteen for en konferanse, og må nok ha noe annet enn sommerklær og jeans&topp fra H&M. Jeg tror jeg skal matche folk i alle slags klær, alt fra dress til jeans. Det viktige er at jeg skal utstråle litt autoritet og respekt. Jeg er litt usikker på om jeg kan gå for topp+cardigan eller sommerkjole+cardigan, antakelig kan jeg det på kveldstid når det er middager, der er det mer avslappet og jeg har ikke den samme rollen.

Jeg har dette i basisgarderoben:

Svart skjørt med tynne grå striper, rekker like over kneet.
Svart skjørt som rekker like under kneet.
Svart blazer som sitter veldig bra, med mange fine sømmer og lommer.
Hvit skjortebluse.
Lyseblå skjortebluse.

Resten av greiene mine er altfor gøy på håret/låret, feil størrelse eller for slitt.

Hvor går jeg for å finne greie skjortebluser? Eller pene topper som ikke er altfor lett å vaske i stykker? Evt. en blazer til i en rimelig prisklasse og annen farge enn svart?

Er det forresten helt umulig å bruke joggesko i en sånn setting? Steingulv, lange korridorer og jeg må være på beina fra 7.30 til 18, deretter sosiale eventer på kveldstid... Jeg har jo pene sko som passer godt, men det kan bare ikke bli veldig behagelig i lengden sammenlignet med joggesko.

Jeg kan handle hvor som helst i Oslo, lett pæreformet str. 40-42 som trenger plagg der midjen markeres.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 20:35   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal være formelt kledd tre dager på rad!

Både Mango og Mexx har mye fint pent casual. Jeg syns Mexx har gode skjorter som sitter pent, og Mango har fine dressjakker som er ok priset.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 20:37   #3
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal være formelt kledd tre dager på rad!

Ikke alt-for-dyre business casual finner jeg innimellom på Mexx, typisk ok dressjakker med midje.

Skjørt/kjole med enkel cardigan er også ok.

Jeg ville også ha spandert på meg noen sko med hæler som ikke er for høye. Da kan du også ha pene jeans, dressjakke og enkel topp under.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 20:38   #4
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal være formelt kledd tre dager på rad!

Nå kom jeg forresten på at jeg har flere Mexx-skjorter jeg ikke trenger å stryke. Vasker på 800 omdreininger og henges opp med en gang.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 20:56   #5
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal være formelt kledd tre dager på rad!

Denne likte jeg! Men den er kanskje veldig grønn?

Office blouse, Mexx. Klarer ikke å få til noe bra bilde.


Ellers fant jeg også stretch blouse og stretch shirt, likte begge typer i grunnen. Tror jeg skal prøve på Byporten, jeg håper de er passelig figursydde.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it

Sist redigert av Kaprifol : 26-06-13 kl 21:02.
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 21:38   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal være formelt kledd tre dager på rad!

Jeg synes joggesko utgår i den settingen du beskrev.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 21:59   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal være formelt kledd tre dager på rad!

Nei til joggesko og jeg ville brukt dressjakke/skjorte/penbukse evt. skjørt og med pumps/sandal med hæl til. Variere med tilbehør og kanskje skiftet til kjole om kvelden.

Platåsko er geniale, ikke for bratte og likevel høye.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 22:51   #8
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal være formelt kledd tre dager på rad!

Jeg har svarte pumps med kilehæl, det duger til det meste. Skal jammen se etter sandaler med kilehæl i morgen, jeg ønsker meg jo det uansett.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 10:13   #9
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal være formelt kledd tre dager på rad!

Trikset er å ha med flere sko, bytt på bakrommet når du har en pause.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-13, 10:19   #10
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal være formelt kledd tre dager på rad!

Jeg er bevæpnet med to par gode og pene sko, og jeg har funnet en stretchskjorte. Mexx på Byporten viser seg å ha et lager, ikke alltid de henger det fram, men de har skjorter. I flere farger. Enda godt jeg ba om hjelp!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no