Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Rekker Leaf langt nok?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-16, 01:23   #41
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rekker Leaf langt nok?

Jeg har lært noe nytt ang Leafen min. Når man har den i ECO og B, akselererer den sakte. Da er det vanskelig å ta forbikjøring og bruke akselerasjonsfelt riktig. Så viser det seg at man kan trykke gassen "forbi bunnen" og få samme akselerasjon som om man kjører uten ECO og i D.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 11:04   #42
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Rekker Leaf langt nok?

Det skal jeg teste. Jeg kjører alltid i B, men aldri i Eco, fordi jeg synes bilen blir for treg i Eco. På motorveien er det ikke sånn jeg vil ha den. Men jeg liker B, for da bremser den mer av seg selv når jeg står i kø. Og det gjør jeg dessverre litt for ofte.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 12:54   #43
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rekker Leaf langt nok?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Det skal jeg teste. Jeg kjører alltid i B, men aldri i Eco, fordi jeg synes bilen blir for treg i Eco. På motorveien er det ikke sånn jeg vil ha den. Men jeg liker B, for da bremser den mer av seg selv når jeg står i kø. Og det gjør jeg dessverre litt for ofte.

Man gjenvinner jo mere strøm ved å ha den i B og Eco, mulig det er en vanesak? Jeg kjører alltid slik og er vant med det.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 13:20   #44
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Rekker Leaf langt nok?

Ja, gjør den det? Jeg har ikke merket stor forskjell på rekkevidden på Eco/ikke Eco. Derfor sluttet jeg å bruke Eco, når jeg ikke likte hvordan bilen var i Eco.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 14:19   #45
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rekker Leaf langt nok?

Jeg har ikke leaf, men min bil regenererer strøm når den står i B, men det betyr jo at den bremser. Og det betyr at den bruker mer strøm igjen når man må bruke gasspedalen.

Jeg bruker regenerering i nedoverbakker og innbremsing mot kryss. Ellers ruller jeg mest mulig.

Det man sparer virkelig mye strøm på er å varme opp bilen før man kjører, mens man er tilkoblet strømnettet. Og setevarmer er billig varme.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 14:25   #46
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rekker Leaf langt nok?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Ja, gjør den det? Jeg har ikke merket stor forskjell på rekkevidden på Eco/ikke Eco. Derfor sluttet jeg å bruke Eco, når jeg ikke likte hvordan bilen var i Eco.

Man regenererer jo strøm, men egentlig veldig lite. Vi har en lang bakke på ca 3 km og da får jeg tilbake ca 3%. I tillegg sparer man kanskje litt på at gassen er mindre følsom, men kanskje ikke så mye her heller?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 16:14   #47
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Rekker Leaf langt nok?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.


Det man sparer virkelig mye strøm på er å varme opp bilen før man kjører, mens man er tilkoblet strømnettet. Og setevarmer er billig varme.

Ja, nå når det er kaldere merker jeg stor forskjell på oppvarmet bil på tur til jobb, og kald bil på tur hjem. Men mest på forbruket i starten - hvor langt jeg kommer på de første 10 prosentene.

Nå skal det sies at jeg nok er den ideelle elbilsjåfør, strømmen rekker langt lenger når jeg kjører, i forhold til når mannen kjører

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no