Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er 84 cm stor nok bredde til en dass?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-17, 20:43   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er 84 cm stor nok bredde til en dass?

Vi skal ut med badekaret og inn med dusjkabinett. Vi liker store dusjer og har akkurat plass til 100*100 cm. Men da vil det kun være bredden av "kassen" bak do igjen. Den er litt over 80 cm. Er det snaut? I dag er det litt mer plass på den ene siden før vi kommer til badekaret, men det føles på ingen måte trangt nå. Ble plutselig veldig i tvil om vi bør ha en mindre dusj.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-17, 20:47   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 84 cm stor nok bredde til en dass?

Målte feil. Dokassen er 81 cm bred. Doen er nå helt på midten, dvs at 40 cm er midt på dolokket.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-17, 20:48   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 84 cm stor nok bredde til en dass?

Mitt toalettrom er hele 87 cm bredt, så jeg vil si ja.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-17, 21:19   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 84 cm stor nok bredde til en dass?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Mitt toalettrom er hele 87 cm bredt, så jeg vil si ja.

Takk!

Sånn det er nå, så skubber vi ikke borti på den ene siden. Men jeg ee litt redd for at renholdet skal bli litt vanskelig og utilgjengelig. Vi bruker jo doen mer enn dusjen, selv om vi dusjer veldig mye. Og vi har hund som dusjes daglig i sølevær, og det er det ofte.

Og så tenker jeg at det kan føles litt klaustrofobisk, men kabinettet er jo av glass.. Men en bås-følelse vil vi sikkert få.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-17, 08:36   #5
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er 84 cm stor nok bredde til en dass?

Det vi gjorde for å få mer plass på badet var å ha dusjdører som man kan slå inn, i stedet for en dusjkabinett. Hvis sluket legges riktig, blir det ikke mye vann på gulvet av dette. Sluket ble ikke lagt helt riktig hos oss. Men alikevel er det deilig å ikke ha bås-følelse.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-17, 10:45   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 84 cm stor nok bredde til en dass?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og så tenker jeg at det kan føles litt klaustrofobisk, men kabinettet er jo av glass.. Men en bås-følelse vil vi sikkert få.

Hehe, enebolig-problemer.

Jeg bor i gammel blokkleilighet hvor toalettrommet er 87x120 cm og inneholder dass og dorullholder stort sett. Vaske fingrene må man gjøre på badet vegg i vegg.


Sist redigert av -ea- : 16-09-17 kl 12:22.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-17, 11:46   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 84 cm stor nok bredde til en dass?

Vi er nødt å ha kabinett, kan ikke ha dører som slås inn. Men jeg er veldig i tenkeboksen. Badet er nokså stort, så jeg har tenkt at vi har plass til stor dusj. Men jeg har faktisk ikke reflektert over bredden og avstand til do før i går. Og strengt tatt har vi allerede bestilt...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-17, 12:03   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 84 cm stor nok bredde til en dass?

Har nå skrevet Mail om at vi ønsker 90*90 dersom det går an å endre bestillingen. Hvis ikke er det ingen krise. Er litt redd 90 vil føles trangt, men det er jo nokså standard. Og mulig det er lettere å dusje hunden (liten) også inni der.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-17, 12:21   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er 84 cm stor nok bredde til en dass?

Det er ikke bare antall cm som avgjør om et kabinett føles trangt eller ikke, men like mye designet. Jeg byttet kabinett i fjor vinter. Det nye har samme mål som det gamle, men det føles så mye større at jeg måtte kontrollmåle etter første dusj om jeg hadde fått feil. Følte nesten at jeg kunne danse i det, mens det gamle føltes trangt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-17, 12:21   #10
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er 84 cm stor nok bredde til en dass?

Fins det ikke kabinett som er 90×100 da?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no