Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-17, 18:44   #21
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Ja. Tre stykk. Eller, den ene var fantasihovedvennen, mens de to andre var mer omgangsvenner av oss.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-17, 09:45   #22
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Nei det kan jeg ikke huske at jeg hadde. Men jeg hadde en far som lagde historier og eventyr med figurer som bodde på eiendommen vår. I muren på baksiden av huset bodde det en liten nisse som het muronkelen. Og vesleheksa bodde lenger oppe ovenfor åkeren. Brukte til og med å få julegaver fra dem. Men var vel ganske inneforstått med at det var fantasi.

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-17, 09:49   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Ingen konkret person, men jeg spant ofte videre på bøker jeg leste, og diktet videre historier om hovedpersonene der. Men det var en annen fantasiverden, de var ikke til stede i min verden, og jeg var ikke selv med i historiene. Men jeg brukte mye tid på disse dagdrømmene.

Jeg hadde (og har) ellers en høyst levende lillesøster som jeg lekte veldig mye sammen med, så det var ikke plass til noen fantasivenn eller fantasisøsken der. Så om jeg fantaserte om noe i den retningen så var det vel heller at jeg ikke hadde søsken. Men jeg og min lillesøster levde oss ganske godt inn i leken med babydukkene våre, som het Anna (min, med lyst hår og blå øyne) og Mette (hennes, med mørkt hår og brune øyne), og de hadde hver sin egen personlighet og var nesten levende for oss. Anna var snill og litt engstelig og forsiktig, Mette var litt mer rampete og fant på skøyerstreker .

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-09-17 kl 09:55.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-17, 10:29   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Pakken hangt med oss i rundt 6 mnd, og på vei til Spania så bare "forsvant" den for han. Han sendte den gjennom sikkerhetskontrollen, (veldig tydelig, han la liksom den usynlige lille pakken på bånden), men plukket den aldri opp. Jeg kommenterte det ikke, og siden har vi ikke sett pakken.

Herregud for en søt og morsom historie!

Jeg hadde ikke noen fantasivenn, men Hiawata hadde en hel verden som het Lampeland. Der hadde han "sitt lille kontor" som han levende fortalte fra. En da på trikken til barnehagen sa han "Jeg har bilde av en dame på veggen på mitt lille kontor" og jeg lurte på om jeg hadde fostret en bilmekaniker in spe. Men så viste det seg at hans "lille kontor" også hadde en fysisk tilstedeværelse, i form av et bittelite hus, en bod nærmest, som vi kjørte forbi med trikken. Der var det en frisørsalong, ogpå veggen hang en plakat av en dame. Han hadde en periode et fantasiekorn også.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-17, 11:52   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Nei, jeg kan ikke huske at jeg hadde en fantasivenn. Heller ikke avkommet har hatt det, så vidt jeg vet. Nå var det barn nok i nabolaget, så jeg hadde mer behov for å være alene innimellom enn å finne opp ekstra venner.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-17, 12:10   #26
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Nå kom jeg på at jeg i en periode også hadde usynlige slanger i sengen min. Det er helt absurd, jeg liker ikke slanger, men de var altså i senga for å passe på meg mot spøkelser og annet som kunne lure under senga eller andre steder. Slanger altså.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-17, 12:32   #27
Sanne84
Fullverdig medlem
 
Sanne84 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2017
Hvor: Vestfold
Innlegg: 38
Sanne84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Både ja og nei. Hva skal man kalle det. Flyttet når jeg var 9 år gammel, og savnet beste venninna mi veldig. Fantaserte at hun var hos meg på besøk og vi lekte osv. Men ikke noe uten om det.

Sanne84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-17, 13:16   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hadde masse fantasileker og dagdrømmer, og kunne leke i timesvis på badet med et såpestykke, men jeg har aldri hatt en fantasivenn.

Dette.

(Og så mange søte historier her! )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-17, 21:30   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Nei, ikke en fantasivenn, men meget mange fantasier og dagdømmer og fantasier som jeg sant videre på i laaaaaage tider, men aldri en klassisk fantasivenn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-17, 22:04   #30
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Jeg hadde en fantasi-guttevenn var like gammel som meg da jeg var tre-fire.

Mamma måtte dekke på til ham når vi spiste og greier. Han het Tiger (vi bodde i USA), så det var litt morsomt da Tommy og Tigeren ble poppis.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg var dog levende overbevist en periode om at jeg var adoptert og at mine ekte foreldre snart ville komme og finne meg - og de ville, selvsagt, være mye kulere og mye rikere enn de jeg hadde fått utlevert.

Jeg og! Jeg hadde til og med en sterk mistanke om at jeg egentlig tilhørte kongefamilien - og når adopsjonen kom for en dag så var jeg egentlig prinsesse. For tenk atte.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-17, 22:44   #31
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Herregud for en søt og morsom historie!

Jeg hadde ikke noen fantasivenn, men Hiawata hadde en hel verden som het Lampeland. Der hadde han "sitt lille kontor" som han levende fortalte fra. En da på trikken til barnehagen sa han "Jeg har bilde av en dame på veggen på mitt lille kontor" og jeg lurte på om jeg hadde fostret en bilmekaniker in spe. Men så viste det seg at hans "lille kontor" også hadde en fysisk tilstedeværelse, i form av et bittelite hus, en bod nærmest, som vi kjørte forbi med trikken. Der var det en frisørsalong, ogpå veggen hang en plakat av en dame. Han hadde en periode et fantasiekorn også.

Save

Nå kom jeg på at han i en hel sommer gikk på "ontor".

Han drasset rundt på morfars "stress-koffert" og gikk på "ontor" når morfar hadde "kontor-tid" i Spania. Det endte med at pappa dro og kjøpte egen "stress-koffert" til han, for han ble litt sprø av å lete etter "ontor" til B hele tiden, for hvor "ontor" var, det varierte. Når "ontor" var på kanten av bassenget ble morfar litt bekymret for viktige papirer og kjøpte egen.

Og nå kom jeg på den sommeren han var søppelmann. Hjelpes som han jobbet med det usynlige søppelet, og stakkars oss hvis vi gikk i bassenget, for trappen ned til bassenget var søppelplassen. Innimellom kommanderte han mormor til å "ømme bil", da skulle hun svømme frem og tilbake i bassenget mens han hang bakpå og ropte "astebiiii, astebiiiii" Jeg tror han tok livet av et titalls bikinitopper til mormora den sommeren.

Når jeg tenker meg om hadde han veldig mange slike fantasi-verdener som liten, og levde seg helt og holdent inn i det, og det var helt virkelig for han. Og vi måtte bare være med, men brukte mye tid på å forstå, da han nesten ikke snakket. Eller - for all del - han snakket - men det var et språk ingen andre kunne.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-17, 22:56   #32
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Jeg hadde en et fantasisøsken før lillebroren min kom til verden. Det var en baby jeg hadde med meg overalt og som het "søskenbroren".

Yngste hadde to fantasi-mus. De satt enten på skulderen hans eller holdt til i trappa. De het "Musklene mine" (!) - en gang ble de borte og jeg måtte hjelpe til å lete, så da sto jeg og yngste i trappa og ropte "Muuusklene mine! Hvor eeer dere?"

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 22:59   #33
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Jeg var enebarn og hadde en fantasivenn som var storebror og het Andreas. Jeg er en temmelig ensom unge og han holdt meg med selskap. Tror han forsvant rundt skolestart.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 12:22   #34
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Jeg hadde fantasivenner, ja. De var alltid til stede. Lille-Anne og Store-Anne het de. Husker ikke helt når de forsvant, men har følelse av at bøker tok av for behovet de fylte, så da jeg lærte å lese så forsvant fantasivennene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-17, 18:19   #35
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Nei, det hadde jeg ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-17, 19:36   #36
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Nei. Men som ivrig Donald-leser, hadde jeg min egen lykketiøring. Og trodde oppriktig at den kanskje kunne fixe problemer i heimen.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-17, 20:22   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Lykketiøring- det hadde jaggu jeg også! :glemteminner:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-17, 20:30   #38
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Nei, men jeg drømte stort om å gifte meg med Krompen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-17, 20:11   #39
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du en fantasiperson i livet ditt da du var liten?

Jeg hadde en fantasivenn, han het Mikkel. Jeg skrev telefonnummeret hans i telefonnummerblokkene (sånne som spratt opp når man trykket på en knapp på riktig bokstav) til alle i slekta.

Storesøster hadde en fantasivenn som het Lillebror da hun var tre år gammel. Hun hadde et skikkelig raserianfall i skobutikken da jeg nektet å kjøpe cherrox til Lillebror også.

Det beste var fantasivennen til svigerinna mi. Hun fikk foreldrene til å snu og kjøre hjem for å hente ham da de var på vei til hytta, fordi hun hadde glemt ham igjen.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no