Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-22, 09:24   #501
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Enig med My, eggehvite + melis er det som gir best glasur. Den stivner også så den egner seg til å pynte pepperkaker som skal i boks uten at det blir klissete glasur på alle kakene.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-22, 13:07   #502
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Enig med My, eggehvite + melis er det som gir best glasur.

Jepp, og jeg tilsetter også et par dråper sitron i, mest for smaken, men jeg innbiller meg at den blir enda litt fastere da, og at fargen/hvitheten holder lengre.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-22, 13:46   #503
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Vært en tur på nærsenteret og fått tak i 7 julegaver.
To Ticket to Ride Northern lights før 750 kr, nå 450
4 Ullpledd på Kid før 600 kr, nå 200 kr
L'occitane dusjolje, før 200 kr, nå 150.
Så Black week hjelper på ...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-22, 14:10   #504
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Ang det TTR-spillet, Northern Lights, er det noen som vet om man er nødt til å kunne et skandinavisk språk for å spille det? (gitt at man har noen som kan tolke spillereglene i starten). Har bare spilt USA-versjonen, er det likt, eller er det noen kort med oppgaver/tekst ut over de med stedsnavn/strekninger og farger?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-22, 14:44   #505
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Søkte det opp på ark og fikk opp dette:
https://www.ark.no/boker/unknown-Tic...c-824968209370

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-22, 14:48   #506
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Fant du svar på det der? Det gjorde ikke jeg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-22, 15:04   #507
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

TTR Northern Lights finnes bare med regler på de nordiske språkene, og etter det jeg vet selges den heller ikke i andre land. Det finnes imidlertid en TTR Nordic Countries. Hvis den bestilles fra f.eks. Amazon følger det med regler på engelsk.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-22, 15:24   #508
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Reglene er ikke noe problem, jeg tenker mer på spillets gang. Jeg vurderer nemlig å kjøpe det i gave til en familie som ikke bor i Norge. Barna snakker ikke norsk, men mor kan norsk og kan alltids oversette og forklare reglene. Men når reglene er forstått må spillet kunne gjennomføres uten at mor alltid må være med. Så det er det jeg lurer på, og det kommer ikke fram av beskrivelsen på nettsiden til bokhandlene (etter det jeg kan se). Den orignale (USA) kan fint spilles uten å kunne noe bestemt språk, siden det eneste som skal leses underveis i spillet er stedsnavnene man skal fram til. Ingen kort med oppgaver e.l., som inneholder noe mer tekst. Men jeg vet ikke om dette er likt, eller om denne versjonen inneholder noe mer tekstbaserte oppgaver.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 24-11-22 kl 15:32.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-22, 15:49   #509
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2022

Nå har jeg gjort mitt fremtidige jeg en stor tjeneste. Vi står ofte og stryker duker på lillejulaften, men nå er alle dukene levert inn rens, så da er de ferdig strøket og klare til bruk når vi får dem i retur. Jeg kommer til å være veldig fornøyd når jeg henter frem ferdige duker fra hengerne på lillejulaften i år.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-22, 15:53   #510
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Nå har jeg gjort mitt fremtidige jeg en stor tjeneste. Vi står ofte og stryker duker på lillejulaften, men nå er alle dukene levert inn rens, så da er de ferdig strøket og klare til bruk når vi får dem i retur. Jeg kommer til å være veldig fornøyd når jeg henter frem ferdige duker fra hengerne på lillejulaften i år.

Jeg har en svigermor som har sterkt ønske om å hjelpe til med å gjøre i stand til jul, når hun er på besøk. Men hun vet ikke hvor alt er, og er redd for å gjøre noe "feil" og stiller tusen spørsmål. Derfor plasserer jeg henne foran strykebrettet og bunken med duker. Hun er lykkelig over å få være til nytte og vite nøyaktig hva hun skal gjøre, uten å gå i veien, jeg er lykkelig over å få nystrøkne duker uten å måtte gjøre det selv. Og siden svigerforeldrene mine skal feire jul hos oss i år, og trolig kommer et par dager i forveien, er dette metoden jeg har tenkt til å gå for i år.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-22, 16:29   #511
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Nå har jeg gjort mitt fremtidige jeg en stor tjeneste. Vi står ofte og stryker duker på lillejulaften, men nå er alle dukene levert inn rens, så da er de ferdig strøket og klare til bruk når vi får dem i retur. Jeg kommer til å være veldig fornøyd når jeg henter frem ferdige duker fra hengerne på lillejulaften i år.

Så smart!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-22, 20:22   #512
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Ferdig med eldste. Kjekt med black friday tilbud.
Yngste har bare datarelatert på ønskelista.

Må høre med eldste hva som kan være lurt til x. Han har fått praktiske/manglende kjøkkenting de siste årene som eldste har savnet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-22, 20:26   #513
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Fikk kjøpt et par gaver i kveld. I morgen skal jeg innom Ark. De har 40% på mye.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-22, 22:18   #514
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har fått bestilt endel gaver i dag. Det er tross alt dagen etter bursdagen min, så da kan jeg starte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-22, 09:01   #515
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Gratulerer på etterskudd, Anne C!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-22, 11:02   #516
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Gratulerer på etterskudd, Anne C!

Tusen takk

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-22, 13:10   #517
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Gratulerer med gårdagen Anne C.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-22, 13:22   #518
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Gratulerer med dagen som var Anne C.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-22, 16:44   #519
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Gratulerer med dagen som var Anne C.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Gratulerer med gårdagen Anne C.


Tusen takk

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-22, 17:02   #520
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Hei alle jule-glade! Nå har Kalenderpiken lagt ut lodd til årets adventskalender i Blogger-fanen. Håper mange vil melde seg, foreløpig er det bare 7 kandidater til 24 luker.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no