Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnehagestart igjen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-09, 23:13   #1
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Barnehagestart igjen

Jada vet det er mangen tråder men finner ikke helt det jeg er ute etter i dem så jeg lager min egen.

Lillemor begynner i barnehagen på mandag og da sliter jeg litt med hva jeg mangler. Jeg har kjøpt vinterdresser,vind og vannavstøtende "sokker", votter, regnklær, støvler, noe ull og gode bukser og gensere. Men jeg bør kansje ha en ytterjakke og en tynn dress også?
Hun er snart 9mnd og skal gå i en utebarnehage.

Hvilken sekk skal jeg gå for? Og hvordan gjør dere med mat til så små? smokker er det lurt med slike med navn på?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 23:30   #2
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagestart igjen

Vi har ikke egen ytterjakke til barnehagebruk, men sørger for å kjøpe ytterjakker som tåler vask og leik. Begge har brukt vår-/høstdresser, men Lillemor har helt klart foretrukket regntøy framfor regntøy framfor det. Knerten bryr seg ikke stort om hva han har på, har jeg inntrykk av. Det virker litt hipp som happ om barnehagen har på ham Reimadress uten for eller regntøy. Vente og høre med de i barnehagen? Det ville jeg også gjort når det gjelder sekk. Behøver de å ha sekk med på tur så tidlig?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 23:38   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagestart igjen

Barnehagen satt stor pris på at knerten hadde smokker med navnet sitt på.

Hvis det er en utebarnehage, så ville jeg kjøpt en høstdress også. Snuppa hadde ikke det. Hun er ikke av den fysisk utfordrende typen. Knerten har hatt høst- og vårdresser, og brukt dem mye.

Sekk trenger de ikke så tidlig. De sitter uansett i vogn når de går på tur, og bare matboksen tar mindre plass enn en sekk også.

Merkelapper til alle klærne er et must.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 23:41   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagestart igjen

Vi har ikke kjøpt sekk til Førstedamen ennå (hun har gått i barnehage i 3 uker nå og er snart 14 mnd). Når det blir aktuelt så kjøper vi Bergans.

Ellers har vi dongrijakke (men den har ikke blitt brukt i barnehagen ennå), regntøy, støvler, regnvotter og sydvest. I tillegg har vi høstdress på lur og vinterdress når den tid kommer. Lue og skifttøy.

Har smokker som er sprittusjmerket. (Smokker uten navn blir kastet i vår barnehage.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 23:48   #5
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagestart igjen

Sekk var mer nå i starten til å frakte matpakke og skiftetøy i, men så og er grei å bære når den tid kommer.

Smokker med navn skal da bestilles, kan selvfølgelig skrive navn på dem vi har med de er jo ikke så mye dyrere dem vi bestiller.

Har merket alle ytterklær og kommer til å tusjmerke det andre, tok storebror sine klær i dag så ble litt lei når jeg kom til frøken sine.

Må vel kansje anskaffe en høsdress pluss en jakke da. Er ikke mer enn 4,5 år siden jeg hadde barnehage starter sist men husker jo lite av det.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 23:51   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagestart igjen

Ok, skjønner. Jeg synes det er så pes å bruke sekken til å frakte ting og tang - foretrekker definitivt bærenett.

Ang. merking av tøy: Presis.no har merkelapper som fungerer på tekstiler (ingen stryking!).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 23:55   #7
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagestart igjen

Det er far som skal levere så bærenett blir ikke aktuellt vet jeg.

Takk for tips til merkelapper.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 10:03   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagestart igjen

Vi måtte ha sekk fra 1 dag i naturbarnehagen gutten går i. Kjøpte bergans, sekken brukes hver dag, frem til de blir 2 år la de alle sekkene i en vogn når de gikk på tur. Fra 2 år bærer de selv.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 10:51   #9
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagestart igjen

Jeg merker bare smokkene med navnklistremerker, funker supert.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no