Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Henge opp klær eller tørketrommel

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hva er enklest?
Det er best å kjøre alt i tørketrommelen for så å sitte komfortabelt i en god stol og brette. 50 42,37%
Det er enklest å sortere ut sokker og truser og henge opp det før resten kjøres i tørketrommel. 5 4,24%
Det spiller ingen rolle, det er like kjedelig uansett. 44 37,29%
Vasker ikke klær. 1 0,85%
Dustepoll 18 15,25%
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-10, 18:37   #61
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Sokker og undertøy tromles alltid, fordi jeg syns det er pinlig å henge det opp ute. Om vinteren tromles det meste uansett fordi vi ikke har tørkeplass inne, om sommeren bare det jeg ikke vil henge opp ute, dvs. undertøy og sokker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 18:46   #62
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi kjører alt som kan tromles i tørketrommelen, det er mye enklere. Det vil i praksis si at vi tromler så å si alt unntatt ull, BH-er og en del av mine bluser og undertøy.

Samme her.

Dvs i sommerhalvåret kan jeg finne på å henge tøy til tørk på verandaen, unntatt håndklær og sengetøy som alltid tromles, året rundt.

Tidligere, når jeg bodde med vaskerom ved siden av kjøkken og stue (i motsetning til nå som jeg må ned tre etasjer til vaskekjelleren) pleide jeg ofte å tromle tøy i kanskje bare ti minutter og så henge opp. Tørket veldig fort da (inne på vaskerommet).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 18:49   #63
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Hos oss tromles alt unntatt ull og silke, men på landstedet henger vi opp vasken, og det er akkurat like dørgende kjedelig om man gjør det på den ene eller andre måten.

  Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 19:43   #64
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Vi tromler bare håndlær og undertøy/sokker. Alt det andre henger vi opp. Både fordi mange av de store plaggene blir stygge av trommel, og av miljøhensyn. (Tørketrommel bruker vanvittig med strøm. ) Hvis det er fint vær, henger vi opp småplaggene også, men det er ikke ofte vi gidder det, i grunn.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 19:45   #65
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Her tromles alt, om ikke det er nydelig vær ute, da henges stort tøy og tøybleier ut. Og ute har vi god plass. Ellers går ALT i trommelen. Har god plass, men jeg hater å henge opp tøy!!!

Sånn feks

Fikk ikke prikket deg jeg, men så utrolig idyllisk det så ut der!

Her tromles håndklær. Hater harde håndklær.
Sokker og undertøy også.
Ellers henges det aller meste opp.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 19:54   #66
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

De som styrer for mye med klesvasken sin har for lite å ta seg til er mitt høyst subjektive motto. Klesvask er gørkjedelig og må derfor gjøres på enklest mulig måte. Her tromles alt utenom ull. På sommeren kan jeg finne på å henge sengetøy og håndklær ut til tørk.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 19:54   #67
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

De klærne som ikke tåler 60 grader og trommel varer ikke lenge her i huset...

Vel, det er en sannhet med modifikasjoner; fisker ut BH'ene mine, treningstøy, jakker og bukser som ikke tåler trommel da... Men alle hverdagsklær havner i trommelen. Ullundertøy/superundertøy blir nok tromla det også...

Er det godt tørkevær, kan det være at jeg henger ut sengtøy og håndklær, for det LUKTER så mye bedre av klær som er tørka på snor, enn de som er tørka i trommel.

Har forøvrig verdens minste vaskerom (omtrent), hvor vi atpåtil har stua inn fryseboksen. I tillegg er dette husets eneste "bod", så vi har null plass å tørke klær inne... *kaos*

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 19:56   #68
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Truser kan jeg forstå, men er det noe jeg har gått glipp av i at det skulle være pinlig å henge opp sokker??

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sokker og undertøy tromles alltid, fordi jeg syns det er pinlig å henge det opp ute. Om vinteren tromles det meste uansett fordi vi ikke har tørkeplass inne, om sommeren bare det jeg ikke vil henge opp ute, dvs. undertøy og sokker.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 19:56   #69
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Men det er lettere å brette klær som henger på snora... men det er jo så kjedelig å henge de opp der...
Konklusjon; KLESVASK ER GØRR KJEDELIG!!
(i alle fall brettinga)

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 19:58   #70
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Her tromles håndklær og lignende+ klær som tåler tromling godt.

Det meste av mine klær og litt finere barneklær henges til tørk, gjerne på kleshengere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 20:13   #71
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Vi har pleid å kjøre alt i tørketrommelen i ren latskap, men ser jo på strømregningen at vi kanskje burde tenke litt annerledes. Så, nå har jeg begynt å henge opp all vask, utenom håndklær, undertøy og sengetøy. Det liker jeg å ha mykt og godt så derfor tromles det. Litt luksus i hverdagen må man kunne unne seg.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 20:21   #72
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Om vinteren går som regel alt i trommelen, men no går alt på snora. Kun plagg som ikkje toler trommel blir hengt opp om vinteren.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 22:09   #73
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg ler fortsatt av at noen faktisk har tenkt på muligheten til å sortere klesvasken på veien fra vaskemaskina til tørketrommelen, for å ta ut SOKKENE og henge de på stativ.

(Ler bare søtt og hyggelig altså, ikke noe stygt ment.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 22:13   #74
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg ler fortsatt av at noen faktisk har tenkt på muligheten til å sortere klesvasken på veien fra vaskemaskina til tørketrommelen, for å ta ut SOKKENE og henge de på stativ.

(Ler bare søtt og hyggelig altså, ikke noe stygt ment.)

De skal ikke bare sorteres ut, de skal pares før de henges opp.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 22:16   #75
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Alt som vaskes på 60 grader eller mer tromles.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 22:16   #76
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg ler fortsatt av at noen faktisk har tenkt på muligheten til å sortere klesvasken på veien fra vaskemaskina til tørketrommelen, for å ta ut SOKKENE og henge de på stativ.

(Ler bare søtt og hyggelig altså, ikke noe stygt ment.)

De krymper jo noe infernalsk i tørketrommelen

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 22:20   #77
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Truser kan jeg forstå, men er det noe jeg har gått glipp av i at det skulle være pinlig å henge opp sokker??

Nei, sikkert ikke. Jeg liker bare ikke å henge det opp ute. De er så stygge, liksom. Jeg kan strekke meg til barnestrømpebukser, men syns det er litt på kanten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 23:12   #78
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, sikkert ikke. Jeg liker bare ikke å henge det opp ute. De er så stygge, liksom. Jeg kan strekke meg til barnestrømpebukser, men syns det er litt på kanten.

Seriøst?
Utvaska og flekkete truser kan jeg skjønne, sexy undertøy like så, men barnetøy?

Naboen vår der vi bodde tidligere hadde sine klesvasknykker. Hun hang ut absolutt alt fra gensere til truser og sokker, men det var fargekodet. Etter regnbuen. De røde klærne nærmest huset, de lilla lengst ut.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 23:15   #79
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi kjører alt som kan tromles i tørketrommelen, det er mye enklere. Det vil i praksis si at vi tromler så å si alt unntatt ull, BH-er og en del av mine bluser og undertøy.

Sånn gjør vi det også.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 23:33   #80
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, sikkert ikke. Jeg liker bare ikke å henge det opp ute. De er så stygge, liksom. Jeg kan strekke meg til barnestrømpebukser, men syns det er litt på kanten.

Du er bare nødt til å lese Støv på hjernen.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no