Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Å lese mens man går

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 20:34   #21
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Å lese mens man går

Da hadde jeg garantert krasjet i det meste. Synes det ser litt rart ut når folk går og leser, blir også veldig nysgjerrig på hvordan de får det til.

  Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:35   #22
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Å lese mens man går

Jada, jeg har gjort det i alle år, siden jeg var 4 år omtrent og alltid hadde bøker el. med overalt. Det hender jeg har lydbok og nå da, jeg leser alltid bok og hører lydbok samtidig, så jeg velger den boken jeg vil høre på/lese i akkurat der og da.
En venn av meg sa en gang at det var flere akademiske kvinner med nesen i bøker som hadde blitt påkjørt på vei fra a til b, så han synes jeg burde slutte med det.
Men jeg klarer fint å unngå å bli påkjørt/krasje med noe annet, selv med musikk på øret samtidig, jeg foretrekker faktisk det når jeg leser i bøker ute for å sperre alt bråk ute.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:50   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lese mens man går

Det hadde jeg aldri greid. Enten vill jeg blitt så oppslukt av det jeg leste at jeg ville kræsjet i hva som helst eller så ville jeg ikke fått med meg det jeg leste.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 21:06   #24
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å lese mens man går

Jeg drar med meg bøker over alt., men ikke når jeg går nei. Det tror jeg ville blitt i overkant. Og i hvertfall ikke sykle...det hadde helt sikkert gått galt.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 21:10   #25
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.856
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å lese mens man går

Utesykkel og bok skal jeg ikke prøve meg på, men på trimsykkelen i stua går det greit.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 21:11   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lese mens man går

Det har jeg gjort, men det er lenge siden. Lydbøker har jeg med meg over alt.

Under studiene hadde jeg ofte med meg lapper som jeg leste mens jeg gikk. Jeg gikk veldig mye i den tiden til og fra studiested og ellers også mye og det å ha med små lapper, oppkopierte boksider osv. var noe som utnyttet tiden.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 21:12   #27
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.900
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å lese mens man går

Tanken har aldri falt meg inn. Sikkert fordi jeg er født og oppvokst i blåsbortland

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 21:14   #28
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å lese mens man går

Jeg gjør det "alltid" når jeg går til og fra bussen og til jobb, men i denne årstiden vi er nå er det for mørkt, så nå dropper jeg det. Jeg liker forresten ikke lydbøker noe særlig. Har fått mange rare blikk, men det er da virkelig helt forståelig å gjøre det.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 21:23   #29
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å lese mens man går

Gjorde det mye oftere før jeg fikk barn. Nå gjør jeg det kun de få gangene jeg er på flyplassen uten unger og bare må lese ferdig et kapittel ut av flyet eller på vei til flyet. Gjør det forresten også hvis jeg tar tog eller buss alene også. Det hender jo at stasjonen jeg skal av på kommer før jeg rekker å lese til kapittel.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 21:24   #30
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å lese mens man går

Jeg går forresten og strikker også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 22:01   #31
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å lese mens man går

Jeg gjorde det da jeg var liten. Da leste jeg overalt, alltid. I bursdager fikk gjerne bursdagsbarnet en Hardybok eller to, og hadde jeg ikke lest den sørget jeg for å skumme gjennom den før jeg dro.

Nå er det ikke så aktuelt lenger (jeg leser gjerne en Hardybok etter gammelt, men ikke gående og ikke i bursdager).

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 22:03   #32
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å lese mens man går

I min ungdom gjorde jeg det.
Synes ikke det er sært i det hele tatt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 22:30   #33
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.118
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å lese mens man går

Jøss, jeg er mindre nerdete enn jeg trodde. Leser når jeg går hvis jeg må gå av /på kollektivtransport og er midt i noe spennende. Det har en gang resultert i at jeg skulle gå på Østeråsbanen, og forskrekket kikket ut av vinduet da t-banen entret Nydalen stasjon.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 22:33   #34
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lese mens man går

Jeg gjorde det når jeg var liten, og spesielt på vei til og fra venninner. Jeg kunne veien, og jeg hørte jo om det kom biler. Nå hører jeg på lydbok istedet.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 22:37   #35
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lese mens man går

Jeg kan godt lese bøker når jeg går. Jeg innser at det ser rart ut, men når jeg gikk med barnevogn så kunne jeg ha boken på kalesjen og da var det ikke så tydelig.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 22:41   #36
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å lese mens man går

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det hadde jeg aldri greid. Enten vill jeg blitt så oppslukt av det jeg leste at jeg ville kræsjet i hva som helst eller så ville jeg ikke fått med meg det jeg leste.

Samme her.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 22:54   #37
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Å lese mens man går

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Dette har jeg alltid gjort, frem til jeg flyttet til blåsbortland for noen år siden. Helt normalt synes jeg. Nå må jeg nøye meg med lydbok på gåtur.

Samme her. Da jeg bodde på bøgda, så var det nesten 3 km til venninnen min. Ville jeg dit måtte jeg gå. Gudsjammerlig kjedelig strekning. Da gikk det på lesing, eller jeg strikket. Går så fint så.

  Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 23:08   #38
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å lese mens man går

Lesing og strikking kan da ikke sammenlignes. Jeg blir så oppslukt av bøker, strikking trenger jeg nesten ikke se på hvis det ikke er vrient mønster.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 23:21   #39
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lese mens man går

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 23:22   #40
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lese mens man går

Er det sant? Gjør dere det? Det er jo bare raringer på film som gjør det. Og så kræsjer de i andre mennesker eller lyktestolper og sånn.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no