Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Skipreparering for dummies

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-10, 18:09   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skipreparering for dummies

Jeg har ikke smurt et par ski på over 20 år, så jeg er helt lost.

Men nå skal vi prøve oss på ski i morgen, og trenger derfor et lynkurs i smøring og annen preparering. Jeg har gått til innkjøp av en sånn smørekoffert fra Rode.

1. Jeg har helt nye ski. Må jeg gjøre noe spesielt med dem før jeg tar dem i bruk?

2. Mannen har ski der gammel smøring ikke er fjernet. Jeg trenger tips om hvordan dette gjøres på enklest måte.

3. Poden sine ski er smørefrie (trur eg, må sjekke). Da trenger jeg vel ikke gjøre noe som helst?


Jeg var inne på swixschool.org, men de fikk det til å se så komplisert ut at jeg ble helt skremt.

Ingen av de smurningene jeg har ser ut til å passe for denne kulda. Hva gjør jeg da? Jeg får jo ikke tak i noe smøring i morgen.

HJELP!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 19:28   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Ingen?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 19:38   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Vent til far kommer hjem, han er ute på tinejobb!
Han var på Swix smørekurs i fjor og har fått et helt annet liv på ski.
Men jeg har ikke satt meg så mye inn i det, han kan det jo ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 20:37   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.874
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.


1. Jeg har helt nye ski. Må jeg gjøre noe spesielt med dem før jeg tar dem i bruk?
2. Mannen har ski der gammel smøring ikke er fjernet. Jeg trenger tips om hvordan dette gjøres på enklest måte.
3. Poden sine ski er smørefrie (trur eg, må sjekke). Da trenger jeg vel ikke gjøre noe som helst?

Jeg er igen ekspert men svarer etter evne

1. Helst bør de glides og rubbes/børstes før bruk, men du kan gjøre det senere om du skal gå i morgen. Viktig at skiene er helt rene først.
2. Bruk skirens og skrap av med plastskrape. Metalskrape er døden for sålen. Tørk av med fiberpapir etterpå.
3. De trengs ikke noe behandling nei.

På kaldt tørt snøføre er festevoks det beste og enkleste. Den smurningen for det kaldeste (-5) funker sikkert greit. Smør skiene før dere går ut, lettere å få til når skiene og smurningen er "lunka".

Noen tips her: http://www.norsknettskole.no/fag/res...i/11skismu.htm

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 20:40   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Jeg går på klister fra påsken 2008, så spør ikke meg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 20:57   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

1. Helst bør de glides og rubbes/børstes før bruk

Glides? Rubbes? Børstes?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 22:06   #7
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Festesmøring (grønn, blå osv.) har du på midt under skia. Det vil si fra bak under hælen og framover til et stykke foran bindingen. På mine ski skal jeg smøre til 30 cm foran der tåbindingen er festet når det er tørr snø slik som nå. Det er feste som er viktigst. I morgen kan det være at du må smøre med grønt. Skiforeningen har smøremelding du kan bruke, den duger.

Hvis du vil ha bedre feste for festesmøringa, altså at den voksen du tar på blir sittende lenger, så må du rubbe festesonen litt. Dette kan jeg ikke sånn utenat, men det er ikke vanskelig. Mener man kan bruke fint sandpapir og deretter børste. Vi har en sånn flott smørekoffert stående, og jeg preparerte ski etter internett i fjor høst så godt jeg kunne, det ble bra nok for meg.

GLider er veldig lurt. Da glir du og sparer krefter der du kan det. Glider du ikke mreser du fort ned på flatmark og får ikke utnyttet frasparket. Det er dumt. Du har på glider på den fremste og bakerste delen av skia, utenom smøresonen. Det finnes glider for ulike temperaturer, og det finnes billige og dyre. :surprise: Jeg bruker helt vanlig glider uten noe fluor og andre glidemidler. For å glide tar jeg fram smørejernet, smelter litt glidervoks ned på skia, stryker den inn med smørejernet. Setter skia ut, skraper så av overflødig voks med en plastskrape (kalles å sikle).

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 22:13   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Jeg har vært på smørekurs flere ganger ... riktignok er det en stund siden nå....

Du trenger ikke glide nye ski. De kommer ferdigglidet. De må glides før de begynner å bli hvite i fargen. Det tyder på at sålen er tørr. Du må ha på egnet skismøring på de nye skiene dine før bruk. Smør fra helen og frem. Glir skiene bakover, smører du bare enda lenger frem.

Smørefri ski trenger du ikke gjøre noe med, men du kan glide sklisonen (foran og bak på skien, dvs ikke rillene) om den ser ut til å tørke.

Skismøring fjernes med citrus-solvent (mener det heter det) som kan kjøpes hos en forhandler.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 22:16   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.


GLider er veldig lurt. Da glir du og sparer krefter der du kan det. Glider du ikke mreser du fort ned på flatmark og får ikke utnyttet frasparket. Det er dumt. Du har på glider på den fremste og bakerste delen av skia, utenom smøresonen. Det finnes glider for ulike temperaturer, og det finnes billige og dyre. :surprise: Jeg bruker helt vanlig glider uten noe fluor og andre glidemidler. For å glide tar jeg fram smørejernet, smelter litt glidervoks ned på skia, stryker den inn med smørejernet. Setter skia ut, skraper så av overflødig voks med en plastskrape (kalles å sikle).

Du burde vel også børstet skiene til slutt, så skiene får riller under? Ellers blir det sugekopp-effekt, så skiene glir dårligere, enn om du børster.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 22:17   #10
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Jeg tror jeg børstet til slutt, ja. Drenerende riller. Men søren om jeg husker alt dette i detalj.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 22:40   #11
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skipreparering for dummies


Beklager, men inni hodet mitt fortalte overskriften meg at du ønsket deg et krasjkurs i kunsten å reparere skip, og jeg tenkte at det var da ambisiøst ...

Men ski har jg null peiling på!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 23:59   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Kaprifol kan det, tror jeg.
Far kom hjem fra jobb, spiste og sovnet på sofaen.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 00:44   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.


Beklager, men inni hodet mitt fortalte overskriften meg at du ønsket deg et krasjkurs i kunsten å reparere skip,!

Og gjett hva jeg leser nå, hver gang denne tråden dukker opp.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 07:20   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Jeg leser "skiparkering" hver gang og lurer på hva problemet er. Ta av seg skiene og sette de opp langs veggen, liksom

Jeg stiller også i kategorien: "klister anno 2004" eller noe i den duren. Ikke nok med at det er klister, men det er klister på boks.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 08:41   #15
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Jeg leste "ship-reapiring"

Jeg stiller i kategorien "fikk sist smørehjelp av pakistaner ved Sognsvann". Alt dette maset om glidemiddel og strykejern får meg ikke akkurat mer interessert i å skaffe meg lange tynne tortur-planker.

God tur, Divine!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 10:15   #16
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Det er jo ikke verre enn at du MÅ ha feste midt under skia, og at du kan ha ekstra gli foran og bak. Det som virkelig er drepen er å lese om hvordan man best kan preparere ski før skirenn. Birken og sånt. Da går det hundrelapper på glidemidler.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:43   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.


GLider er veldig lurt. Da glir du og sparer krefter der du kan det. Glider du ikke mreser du fort ned på flatmark og får ikke utnyttet frasparket. Det er dumt. Du har på glider på den fremste og bakerste delen av skia, utenom smøresonen. Det finnes glider for ulike temperaturer, og det finnes billige og dyre. :surprise: Jeg bruker helt vanlig glider uten noe fluor og andre glidemidler. For å glide tar jeg fram smørejernet, smelter litt glidervoks ned på skia, stryker den inn med smørejernet. Setter skia ut, skraper så av overflødig voks med en plastskrape (kalles å sikle).

Smørejern? Smelte voks?

Dette er helt nytt for meg, det har jeg ikke sett noe gjøre. MÅ man det, altså. Jeg skal kun bruke skiene til å daffe rundt, ikke for å trene eller noe. Så trenger det å være så komplisert da? Pliiis si nei ...

Det ble ingen tur i dag. Det er "bare" –12 her i dag, men vinden uler rundt oss, så vi gadd rett og slett ikke.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:54   #18
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

For amatører som meg holder det lenge å smøre voks under midten av skiene. Resten kan du få fikset på en butikk som selger ski...

Jeg er så enkel at jeg ser på gradestokken, leser på voksen/klisteret og finner ut hvilken voks som passer til temperaturen ute. Tar skiene inn, smører midt under skien (litt foran tåspissen og litt bak hælen - jo lenger du smører, jo bedre feste får du - både oppover og nedover bakkene ). Når voksen er på skiene glatter jeg det ut med en kork.

Smørejern og voks og sånt fikser enten broren min, faren min eller butikken.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:55   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Men smørejern og voks og sånt? Er dette noe man gjør én gang? Hver gang? Sånn dann og vann?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:58   #20
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skipreparering for dummies

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men smørejern og voks og sånt? Er dette noe man gjør én gang? Hver gang? Sånn dann og vann?

Dann og vann. De anbefaler vel å gjøre det minst en gang i sesongen, tror jeg. Aktive skiløpere gjør det nok veldig ofte, men de skal jo også gå styggfort på ski. Gli er viktig, men ikke så viktig for meg. Glider er jo for at skiene skal gli lettere og det er ok med grei gli. Så var jeg deg ville jeg tatt skiene til en butikk og fått det gjort en gang i sesongen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no