Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sminke tunge øyelokk?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-10, 23:01   #1
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sminke tunge øyelokk?

Etter den skimmertråden har jeg kikket på øynene mine med nye øyne , og det er ikke så mye rynker der, egentlig, men jeg har ganske tunge øyelokk, hvordan sminker jeg egentlig dem mest mulig "bort"?
Hvis jeg drar øyenskyggen for langt opp, ser det jo ut som kveldssminke, vel? Andre tips enn å bruke skygge? (ikke si 8-timers søvn, det utgår)


Sist redigert av Teflona : 26-09-10 kl 13:42.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 23:45   #2
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Etter den skimmertråden har jeg kikket på øynene mine med nye øyne , og det er ikke så mye rynker der, egentlig, men jeg har ganske tunge øyelokk, hvordan sminker jeg egentlig dem mest mulig "bort"?
Hvis jeg drar øyenskyggen for langt opp, ser det jo ut som kveldssminke, vel? Andre tips enn å bruke skygge? (ikke si 8-timers søvn, det utgår)

Bruker relativt mørk øyeskygge i globallinjen, lys for resten. Bruker også litt hvit eyeliner langs øvre vippekanten. Vinner jeg i lotto blir det øyelokkplastikk *veldig lei av å alltid se sliten og trøtt ut*

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 23:50   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Står i reklamen på siden her at du kan fjerne de på Klinikk Stokkan i Trondheim.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 07:23   #4
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Bruker relativt mørk øyeskygge i globallinjen, lys for resten. Bruker også litt hvit eyeliner langs øvre vippekanten. Vinner jeg i lotto blir det øyelokkplastikk *veldig lei av å alltid se sliten og trøtt ut*

Jamen, med lyst øverst, da fremheves jo det partiet. Jeg bruker mørk nederst, men kanskje ikke langt nok opp.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 09:51   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?


(Kilde: youtube.com)

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 10:19   #6
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

bortsett fra at han er mann - og har asiatiske øyne, var det jo ganske informerende. Han dro den mørke skyggen mye lengre opp enn jeg har gjort, jeg får prøve litt. Men jeg synes fortsatt det ser ut som noe man kan sminke om kvelden.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 10:36   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Det kommer vel litt an på hvilke farger man bruker. Om man ikke bruker FOR mørk farge, så burde det gå greit. Det er forresten bare å søke på youtube og google, for det er mange tutorials der ute.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 10:41   #8
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

ok, takk for tips!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 10:55   #9
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

bortsett fra at han er mann - og har asiatiske øyne, var det jo ganske informerende. Han dro den mørke skyggen mye lengre opp enn jeg har gjort, jeg får prøve litt. Men jeg synes fortsatt det ser ut som noe man kan sminke om kvelden.

Det er samme fremgangsmåte. Fargene bestemmer du jo selv, cluet er at den mørke skyggen er mørkere enn basen. Han fyren brukte mye skimmer, hvis du synes det blir for fancy er det bare å velge matte farger. Øvelse gjør mester!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:13   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Jeg synes virkelig ikke filmsnutten over her hadde mye for seg altså...og det er en høyst subjektiv mening, og ikke fordi jeg ikke tror at det kan funke for enkelte. Jeg synes faktisk han gjør øyelokket tungere både ved å lage brynene altfor brede og langt ned mot øyekroken, samt litt feil valg av øyeskygger... men som sagt, det er MIN mening

Jeg vile brukt forholdsvis lyse skygger uten skimmer og løftet hele øyet og brynet ved å påføre highlighter nedenfor brynene. (Highlighter som i YSL Touche Eclat)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:27   #11
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Elin: forsåvidt enig, men YSL-en? Den bruker jeg under øynene.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:41   #12
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Jeg bruker også YSL under øynene ... (bruker en fantastisk krem fra mac over forøvrig som får sminken til å sitte, pluss at den løfter øyelokket synes jeg)

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:44   #13
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Lagt til bilde. Sånn? (ikke se på mascaraen, det ble litt kjapt)

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:45   #14
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg bruker også YSL under øynene ... (bruker en fantastisk krem fra mac over forøvrig som får sminken til å sitte, pluss at den løfter øyelokket synes jeg)

Og den heter?

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:47   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Du kan dra fargen mye lenger opp syntes jeg. Jeg pleier også dra den litt mer ut på sidene, enn opp, så øynene virker "bredere". Husk også å ha på litt på undersiden av øynene.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:51   #16
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Den heter mac paints peintures og den helt lyseste fargen jeg snakker om, den som kan brukes som concealer på øyelokket. Helt fantastisk, noen dager har jeg bare på denne kremen. Koster 165 kr men veldig drøy i bruk.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg MAC%20Paints%20Peintures_mc0017_0.jpg (10,2 KB, 3 visninger)
__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:52   #17
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du kan dra fargen mye lenger opp syntes jeg. Jeg pleier også dra den litt mer ut på sidene, enn opp, så øynene virker "bredere". Husk også å ha på litt på undersiden av øynene.

Under sitter aldri lenge, det smitter utover/nedover synes jeg, og så har jeg lært at "eldre" folk ikke skal ha noe særlig under øynene for da virker de tyngre, men det er kanskje feil det også.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:53   #18
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Den heter mac paints peintures og den helt lyseste fargen jeg snakker om, den som kan brukes som concealer på øyelokket. Helt fantastisk, noen dager har jeg bare på denne kremen. Koster 165 kr men veldig drøy i bruk.

Må den nettes, eller får jeg den i butikk noe sted?

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:55   #19
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Mac får man vel kjøpt i Norge på Glassmagasinet, Oslo City og Gardermoen ... tror ikke det er flere steder desverre ...

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 14:01   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sminke tunge øyelokk?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Under sitter aldri lenge, det smitter utover/nedover synes jeg, og så har jeg lært at "eldre" folk ikke skal ha noe særlig under øynene for da virker de tyngre, men det er kanskje feil det også.

Jeg snakker om en smal og "utbørstet" stripe helt under hårene på undersiden. Det ser mye mer helhetlig ut, syntes jeg.

Jeg opplever aldri at øyenskyggen smitter jeg, men heller at den "forsvinner" litt i løpet av dagen. Men det er jo forsåvidt greit.

Hva mener du med eldre?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no